A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) – ahogy azóta kiderült, Bernie Ecclestone kezdeményezésére – a múlt héten bejelentette, hogy drasztikusan korlátozzák a csapatok és pilóták közötti rádiókommunikációt, az optimális köridőre, az autó optimális működtetésére vonatkozó üzenetek tiltottakká válnak a Szingapúri Nagydíjtól.


Bár a Mercedes-pilóták azt mondták, nincs bajuk az újítással, Szingapúrban csütörtökön kiderült, hogy a versenyzők azért nem rajonganak az ötletért.
“Velem nyilván nincs sok beszélgetés, általában csak akkor, ha valami gond van az autóval” – mondta Kimi Räikkönen. “De világos, hogy eléggé kacifántos lehet, ha műszaki probléma adódik, át kell állítani valamit, hogy el tudjunk jutni a célig, nem tudom, hogy működik majd a szabály ilyen esetekben. Megnehezíti a dolgokat, de ez is a része, oké.”
A másik ferraris, Fernando Alonso kimondottan kritikusan nyilatkozott: “Semmi haszna ennek a szabálynak. Olyan, mintha a kosárlabdában vagy a fociban az edző nem beszélhetne a játékosokhoz. A Forma-1-ben pedig nagyon kiélezett a verseny. És sokszor nem csak a teljesítményt illetően, hanem biztonsági okokból üzennek.”
A Force Indiá-s Sergio Perez a szigorítás hirtelen bevezetésén csodálkozott:


“Szerintem nem épp ideális, hogy egyik futamról a másikra hirtelen ilyen drasztikus változás jön, hogy nem kaphatunk bizonyos üzeneteket. De nem lesz nagy hatással, szerintem nem kíván majd nagy hozzászokást.”
“Biztosan több információra kell figyelnünk, elfoglaltabbak leszünk a verseny közben az üzemanyag-mennyiség, a motorüzemmódok meg ilyenek miatt, de szerintem nem jelent majd nagy gondot megszokni ezt. Egyszerűen csak elég drámai változás ez egyik versenyről a másikra.”
A sereghajtó Caterham újonca, Marcus Ericsson kiemelte, hogy egyes csapatok – kicsik és nagyok egyaránt, pl. a Red Bull is – a nagy LCD-kijelző nélküli kormányt használják, ami jóval kevesebb adatot jelenít meg, ez pedig hátrányt jelenthet.
“Kiscsapatként számunkra kicsit nehezebb lesz a dolog, mert a mi kormányunkon nincs nagy kijelző, míg más csapatoknál az van, és azon sok adat látható. Szóval nehezebb lesz, de az ötlettel nincs bajom. Szerintem nem rossz, hogy kicsit nagyobb szerepet kapunk mi, versenyzők.” 
A legélesebben a williamses Felipe Massa kelt ki a szigorítás ellen, a brazil veterán nagy vitát jósolt a Charlie Whiting versenyigazgatóval tartott versenyzői értekezletre.
“Ha ez így marad, holnap (pénteken) nagy veszekedés lesz a versenyzői eligazításon. Elég viccesnek találom, hogy egy pillanat alatt vezetnek be egy ilyen változtatást. Nem most van itt az ideje ilyesminek. Talán azért változtattak, mert túl sokat beszélgettek a régi pilótákkal.”


“Bizonyos értelemben nincs gondom ezzel. Az rendben van, ha csapat ezentúl nem mondhatja, hogy vigyázzak jobban a gumikra az 5-ös kayarban, mert a csapattársam jobban csinálja. Ez nem gond. De nagyon sok dolgot kell csinálni az autóban – ha például túlmelegítjük a hátsó fékeket, akár ki is gyulladhat az autó. Nagy baleset is lehet ebből. Nagyon összetett erőforrás dolgozik az autóban, amit nem tud egyedül kezelni a versenyző. Láttuk, amikor (a hungaroringi időmérőn) kigyulladt Lewis (Hamilton) autója. Ez sokkal gyakoribb lehet, ha nem a megfelelő beállításokat használjuk. És ez nem vezetési tanács, ez a bonyolult beállításokról szól.”
Mivel a Williams is a régebbi típusú mátrix kijelzőt használja, Massa is felhozta ezt a szempontot, szerinte a LED-kijelzős csapatok sportszerűtlen előnyhöz jutnak: “Legjobban a Mercedes jár majd ezzel az egésszel, az a csapat, amelyik már amúgy is viszi a bajnokságot.”
A finoman szólva is vegyes fogadtatás miatt az FIA és a csapatok képviselői csütörtök délután hosszas, több mint három és fél órás megbeszélést tartottak, amely a beszámolók szerint inkább csak tovább bonyolította a helyzetet, ugyanakkor az is felröppent, hogy a felügyelőszervezet már a pénteki első szabadedzés előtt visszakozik ilyen-olyan mértékben.