F1: Jöhetnek a háromautós csapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.19. 09.30

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone már a jövő évben el tudja képzelni a nyolccsapatos-háromautós mezőnyt, ugyanakkor a duplapontos szezonzáró ejtését is.

Az egykori Williams-főnök, Adam Parr szűk két hete dobta be, hogy 2015-től radikálisan megváltozik a Forma-1, csak nyolc csapat marad, egyenként három-három autóval.
Bár Parr megjegyzése egybevágott az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone korábbi nyilatkozataival, a McLaren-főnök Eric Boullier nem sokkal később arról beszélt, hogy elképzelhetetlen, hogy ilyesmi már a jövő évben megvalósuljon. Ecclestone friss, Szingapúrban elhangzott szavai alapján ő viszont nagyon is így képzeli:


“Mindig is benne volt a pakliban, hogy abban az esetben, ha elveszítünk három csapatot, a maradék csapatok három autót indítanak. De szerintem mindenképp meg kellene ezt csinálnunk. Sokkal szívesebben látnék három-három Ferrarit vagy bármilyen más élmenő autót, mint vergődő kiscsapatokat” – utalt a pénzügyileg siralmas helyzetben lévő Caterhamre, Marussiára, Sauberre.
A kérdésre, hogy már jövőre várható-e a háromautós csapatok megjelenése, így felelt: “Két-három futam múlva meglátjuk, de foglalkozunk ezzel, igen”
A kiscsapatok és számos külső szemlélő számára is adná magát a megoldás: a Forma-1-es bevételek arányosabb elosztása a csapatok között, de Ecclestone szerint egyszerűen az a dolgok rendje, hogy egyes alakulatok elbuknak, kiszállnak. 
“Elég rég – egyesek szerint talán túl rég – a szakmában vagyok már ahhoz, hogy tudjam, mindig lesznek sereghajtók. A gond az, hogy a csapatok csak rövid távon gondolkodnak. Önök itt a jövő évről kérdeznek, de a csapatok csak a következő versenyig látnak, ez a baj.”
A küszködő kiscsapatok mellett Ecclestone a végtelenül népszerűtlen idei újítás, a duplapontos – abu-dzabi – szezonzáró kérdését is rendezné. Már szabadulna a reformtól.


“Én az utolsó három futamra szerettem volna dupla pontokat. Akkor az emberek tényleg hihettek volna benne, hogy a vége is teljesen nyitott, és bárki nyerhet, de mindenki azt mondta, hogy megőrültem, és ezt nem vezetjük be.” 
“Ami a szezonzáró megtartását illeti, nem is tudom. Valószínűleg nem tartjuk meg. Majd meglátjuk, beválik-e, ettől is függ. Számomra egyszerűen logikusnak látszott, hogy a végéig nyitott maradjon a bajnokság, máskülönben a nézők az utolsó három-négy fordulóban már bajnokságon kívüli versenyeket nézhetnek.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.