F1: Elnapolták a szigorítást

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.19. 10.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség meghátrált, a szingapúri versenyhétvége kezdete előtt jócskán enyhítettek a rádiókommunikációra vonatkozó megkötéseken

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Olasz Nagydíjat követő héten jelentette be, hogy már a következő fordulótól, azaz a hétvégi Szingapúr Nagydíjtól igen szigorúan korlátozzák a Forma-1-es rádiókommunikációt.


A Bernie Ecclestone kezdeményezésére, rohamtempóban bevezetett újítás kizárta volna a bokszból a pilótáknak küldött, az autó beállításaira, általános műszaki adataira, az üzemanyag-mennyiségekre, és az optimális vezetésre, a legjobb köridő elérésére vonatkozó üzeneteket.
A drasztikus szigorítás finoman szólva sem aratott sikert a pilóták és a csapatok körében, az alakulatok és az FIA képviselői csütörtök délután több mint három és fél órán keresztül tárgyaltak, egyezkedtek.
Az FIA péntekre meghátrált: bejelentették, hogy a műszaki adatokra, beállításokra vonatkozó üzenetek tilalma csak 2015-ben lép életbe, most csak a kimondottan vezetéstechnikai, a pilóták teljesítményét illető rádiózást zárják ki. (A tilalom vonatkozik a pit boardokra, azaz a célegyenesben kilógatott-bemutatott információs táblákra is.)
A mostantól tiltott üzenetek:
– ideális ívek a pályán
– kerékvetők használata
– az egyes kanyarokhoz használandó specifikus beállítások
– a rivális versenyzők szektoridői
– a rivális versenyzők kanyarsebességei
– a rivális versenyzők által használt sebességfokozatok
– a saját autóban használandó sebességfokozatok
– fékezési pontok
– a rivális versenyzőkhöz viszonyított fékezési mód
– a fékek használata úgy általában
– a rivális versenyzőkhöz viszonyított gázadási mód
– a gázpedál használata úgy általában
– a DRS használata a rivális versenyzőkhöz hasonlítva
– üzenet bármilyen “előzési gomb”-ról
– általános vezetéstechnikai tanácsok

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.