A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Olasz Nagydíjat követő héten jelentette be, hogy már a következő fordulótól, azaz a hétvégi Szingapúr Nagydíjtól igen szigorúan korlátozzák a Forma-1-es rádiókommunikációt.


A Bernie Ecclestone kezdeményezésére, rohamtempóban bevezetett újítás kizárta volna a bokszból a pilótáknak küldött, az autó beállításaira, általános műszaki adataira, az üzemanyag-mennyiségekre, és az optimális vezetésre, a legjobb köridő elérésére vonatkozó üzeneteket.
A drasztikus szigorítás finoman szólva sem aratott sikert a pilóták és a csapatok körében, az alakulatok és az FIA képviselői csütörtök délután több mint három és fél órán keresztül tárgyaltak, egyezkedtek.
Az FIA péntekre meghátrált: bejelentették, hogy a műszaki adatokra, beállításokra vonatkozó üzenetek tilalma csak 2015-ben lép életbe, most csak a kimondottan vezetéstechnikai, a pilóták teljesítményét illető rádiózást zárják ki. (A tilalom vonatkozik a pit boardokra, azaz a célegyenesben kilógatott-bemutatott információs táblákra is.)
A mostantól tiltott üzenetek:
– ideális ívek a pályán
– kerékvetők használata
– az egyes kanyarokhoz használandó specifikus beállítások
– a rivális versenyzők szektoridői
– a rivális versenyzők kanyarsebességei
– a rivális versenyzők által használt sebességfokozatok
– a saját autóban használandó sebességfokozatok
– fékezési pontok
– a rivális versenyzőkhöz viszonyított fékezési mód
– a fékek használata úgy általában
– a rivális versenyzőkhöz viszonyított gázadási mód
– a gázpedál használata úgy általában
– a DRS használata a rivális versenyzőkhöz hasonlítva
– üzenet bármilyen “előzési gomb”-ról
– általános vezetéstechnikai tanácsok