Ahogy általában, az első szabadedzés Szingapúrban sem mérvadó, mindenesetre ezúttal Fernando Alonso gyorsabb tudott lenni a Mercedes pilótáinál a délkelet-ázsiai városállam utcáin.


A spanyol bő egytizedet adott Lewis Hamiltonnak, másfelet Nico Rosbergnek. Mögöttük jelentős lemaradással, de mégis csak a 4. helyen zárt a címvédő Sebastian Vettel, akinek azonban nem volt felhőtlen az edzése: a végén motorhibával állt le a bokszutca bejáratánál.
A Red Bullban “pénteki”, edzésmotor volt, azaz még nem jár neki a büntetés, szombaton és vasárnap a Monzában frissen beszerelt egységet használja majd, de a két szabadedzés közötti rövid idő miatt kétséges, hogy tud-e érdemi hosszú etapokat menni ma.
Vettel mögött csapattársa, Daniel Ricciardo, majd a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne következett – a francia talán még előrébb is végezhetett volna, de bő tíz perccel a leintés előtt elektronikai hiba miatt nem folytathatta a körözést, bosszúsan hagyta el a garázst. 
Szintén volt egy kis ijedség Kimi Räikkönennél (7.), a finn lángoló jobb első fékkel állt be a bokszba, de a Ferrari szerelői gyorsan intézkedtek.


A top10-be befért még Jenson Button a McLarennel, Danyiil Kvjat a másik Toro Rossóval, valamint Sergio Perez a Force Indiával. A Williams szokásához híven nem mutatott sokat az első edzésen.
A bajnoki éllovas Rosbergnek egyébként volt egy érdekes kis epizódja még az elején: a német a meglazult visszapillantóját menet közben kapta le és dobta ki az autóból – talán nem szóltak neki, hogy Szingapúrban komoly bűn az utcai szemetelés.
Szintén érdekes volt hallgatni, hogyan reagáltak a csapatok, pilóták a rádiókorlátozásra. Rosberg például azonnal a mérnökébe fojtotta a szót, amikor az a köridejét akarta közölni, míg Hamiltonnak a saját mérnöke nem volt hajlandó felelni az egyik kanyart illető kérdésére, helyette annyit felelt az angolnak, hogy a garázsban majd megbeszélik.
Szingapúri Nagydíj, 1. szabadedzés, Marina Bay, 2014.09.19.