F1: Büntetéslavina a hétvégén?

Nagy nevek hullhatnak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.18. 11.35

A hétvégi Szingapúri Nagydíjon záporozhatnak majd a büntetések, a fél mezőny hajszálnyira a hátrasorolástól. A rádiótilalom csak hab a tortán.

2014-re, az új erőforrások bevezetésével együtt az egy idényben használható elemek mennyiségére vonatkozó szabályokat is átírták a Forma-1-ben. Míg tavaly még nyolc motort lehetett használni egy szezonban és csak a kilencedik friss egység után járt rajtbüntetés, idén már mindössze öt erőforrással kellene teljesíteni az évet.


Pontosabban a hajtásláncot hat részegységre bontották (belsőégésű motor – ICE, turbó – TC,  mozgásienergia-visszanyerő – MGU-K, hőenergia-visszanyerő – MGU-H, akkumulátor – ES, vezérlőelektronika – EC), a hat komponenst egymástól függetlenül lehet csereberélni. De mindegyikből maximum öt darabot lehet használni, az első hatodik új elem tízhelyes rajtbüntetést hoz, minden további új részegység pedig öthelyes hátrasorolást, amíg nem jön a hetedik.
Az idény 14. fordulója, a hétvégi Szingapúri Nagydíj előtt jó néhányan elértek már az utolsó részegységekig, és a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat monzai büntetése után most megindulhat a lavina, a fél mezőny veszélyben van. Az alábbi liszán látható, kik melyik egységekből érték el a limitet.
Sebastian Vettel (Red Bull): ICE
Fernando Alonso (Ferrari): ICE, CE
Kimi Räikkönen (Ferrari): ICE, MGU-H, CE
Romain Grosjean (Lotus F1): TC
Pastor Maldonado (Lotus F1): ICE, TC, MGU-K, MGU-H
Adrian Sutil (Sauber): ICE, TC, MGU-H
Esteban Gutierrez (Sauber): CE
Jean-Eric Vergne (Toro Rosso): MGU-K
Daniil Kvyat (Toro Rosso): ICE (6), MGU-K (5)
Jules Bianchi (Marussia F1): ICE, TC, MGU-H, CE
Max Chilton (Marussia F1): ICE, TC, MGU-H
Az már csak hab a tortán, hogy a csapatrádiózás drasztikus szigorítása miatt a pilótákat nem lehet majd figyelmeztetni, segíteni a motor optimális használatában, így jelentősen meg is nő a műszaki hibák valószínűsége. 

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.