F1: Apróságok miatt szenved Vettel és Räikkönen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.18. 10.30

Legalábbis így véli a tavaly visszavonult Mark Webber, aki örül, hogy ő még időben távozott.

A négyszeres bajnok, címvédő Sebastian Vettel és a ragyogó lotusos évek után a Ferrarihoz visszatért Kimi Räikkönen is feltűnően küszködik idén, a két bajnok valahogy nem találja a helyét az új szabályrendszer szerint épült autókban. 


Vettel korábbi csapattársa, a tavaly év végén visszavonult Mark Webber Red Bull-os időszakában sokat szenvedett az autó problémái miatt, pont ahogy idén a németnek jut minden baj, míg Daniel Ricciardo viszonylag problémamentes hétvégéket élvez.
“Mintha az én autómat örökölte volna (Vettel), hát nem?” – viccelődött a finn Turun Sanomatnak nyilatkozva. “Tényleg úgy tűnik, mintha minden baj nála jönne elő.”
Bár a legkevésbé sem szerették egymást, Webber most nem áll be a kárörvendők táborába, akik szerint 2014 megmutatta, hogy a király meztelen, azaz hogy Vettel valójában nem is olyan jó pilóta.


“Nehéz lenne pontosan megmondani, hogy miért szenved idén, de szinte biztos, hogy egészen apró részletekről van szó az autó tekintetében. Világos, hogy Seb és Kimi valamiért nem érzi úgy az autót, ahogy szeretné, miközben Danielnek nagyon is bejönnek ezek az idei járgányok. Ezen a szinten, az F1-ben már minden azon múlik, hogy a pilóta képes-e kihozni az autóból azt az utolsó 2-3 tizedet.”
“Azt hiszem, Sebnek és Kiminek két baja van: nem érzik rendesen az autót és nem tudják eltalálni a beállításokat. Nem könnyű helyzet, az ember egyre csak próbálkozik, próbálkozik, egyre több erőre van szüksége.”
Az idén már a Porsche Le Mans-csapatát erősítő ausztrál veterán szerint a Forma-1-ben még 2001-ben bemutatkozott Räikkönen esetében az évtizedes tapasztalat is hátrány lehet: 


“Ha az ember 10-12 éve versenyez az F1-ben, akkor pályafutása során vezetett már V10-es, V8-as és immár V6-ost motorral is. Egy tapasztalt pilóta már-már túl sok információval rendelkezik, túlságosan belé van ivódva, hogy milyenek voltak a korábbi autók. Néha, a szabályváltozások idején a kevesebb tapasztalat előnyösebb lehet, idén legalábbis nagyon úgy tűnik.”
“Ami azt illeti, úgy érzem, hogy én pont jókor léptem le” – állította a kilencszeres futamgyőztes versenyző.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.