F1: Apróságok miatt szenved Vettel és Räikkönen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.18. 10.30

Legalábbis így véli a tavaly visszavonult Mark Webber, aki örül, hogy ő még időben távozott.

A négyszeres bajnok, címvédő Sebastian Vettel és a ragyogó lotusos évek után a Ferrarihoz visszatért Kimi Räikkönen is feltűnően küszködik idén, a két bajnok valahogy nem találja a helyét az új szabályrendszer szerint épült autókban. 


Vettel korábbi csapattársa, a tavaly év végén visszavonult Mark Webber Red Bull-os időszakában sokat szenvedett az autó problémái miatt, pont ahogy idén a németnek jut minden baj, míg Daniel Ricciardo viszonylag problémamentes hétvégéket élvez.
“Mintha az én autómat örökölte volna (Vettel), hát nem?” – viccelődött a finn Turun Sanomatnak nyilatkozva. “Tényleg úgy tűnik, mintha minden baj nála jönne elő.”
Bár a legkevésbé sem szerették egymást, Webber most nem áll be a kárörvendők táborába, akik szerint 2014 megmutatta, hogy a király meztelen, azaz hogy Vettel valójában nem is olyan jó pilóta.


“Nehéz lenne pontosan megmondani, hogy miért szenved idén, de szinte biztos, hogy egészen apró részletekről van szó az autó tekintetében. Világos, hogy Seb és Kimi valamiért nem érzi úgy az autót, ahogy szeretné, miközben Danielnek nagyon is bejönnek ezek az idei járgányok. Ezen a szinten, az F1-ben már minden azon múlik, hogy a pilóta képes-e kihozni az autóból azt az utolsó 2-3 tizedet.”
“Azt hiszem, Sebnek és Kiminek két baja van: nem érzik rendesen az autót és nem tudják eltalálni a beállításokat. Nem könnyű helyzet, az ember egyre csak próbálkozik, próbálkozik, egyre több erőre van szüksége.”
Az idén már a Porsche Le Mans-csapatát erősítő ausztrál veterán szerint a Forma-1-ben még 2001-ben bemutatkozott Räikkönen esetében az évtizedes tapasztalat is hátrány lehet: 


“Ha az ember 10-12 éve versenyez az F1-ben, akkor pályafutása során vezetett már V10-es, V8-as és immár V6-ost motorral is. Egy tapasztalt pilóta már-már túl sok információval rendelkezik, túlságosan belé van ivódva, hogy milyenek voltak a korábbi autók. Néha, a szabályváltozások idején a kevesebb tapasztalat előnyösebb lehet, idén legalábbis nagyon úgy tűnik.”
“Ami azt illeti, úgy érzem, hogy én pont jókor léptem le” – állította a kilencszeres futamgyőztes versenyző.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.