A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten meglepetésszerű hirtelenséggel drasztikusan szigorított a csapat és a pilóták közötti rádiókommunikáción, a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól a vezetést, az autó optimális használatát, de még az üzemanyag-mennyiséget illető üzenetek is tilosak lesznek.
A Mercedes bajoki címért küzdő pilótapárosának mindkét tagja azt reméli, hogy előnyös lesz számára a korlátozás, legalábbis ezt állították szerda délután egy szingapúri szponzori rendezvényen a brit Sky Sports riporterének.


“Igen, remélem!” – kezdte Lewis Hamilton. “Emlékszem a gokartos időkre, akkoriban még nem volt semmilyen adat, szóval senki nem láthatta, hol és hogyan vagyok gyors. Szóval ez egy lépés a jó irányba, ugyanis ma már annyi adat van, hogy mindenki lát mindent, bármit, amit csinálok, minden kis trükkömet. Minden csapatnál látják a csapattársak egymás adatait, de ezzel a másik irányba indulunk most.” 
“Kint a pályán, amikor igyekszünk vigyázni a gumikra, keressük a tökéletes balanszot, néha nem jön össze, néha nem sikerül gyorsnak lenni minden kanyarban, nem teljesen világos a dolog. Az ember csak annyit lát, hogy időt veszít, csökken az előnye, ilyenkor kérdezzük meg a mérnököket. De nekem tetszik, hogy most már magunkra leszünk utalva – így ment ez a gokartozásban is, szóval visszatérünk a régi szép időkhöz.” 


“Bizonyos értelemben nehezebbé teszi a dolgunkat, például a motorhasználat terén, honnan tudjuk, hogy milyen üzemmódot használjunk? Fontos, hogy mindig ugyanazon a stratégián legyünk (Nicóval), mert párszor, amikor ő valami eltérő stratégián volt, akkor a kisebb vagy nagyobb motorerő meg ilyesmik hátrányt jelenthetnek. De amíg nincs (műszaki) gond, addig megleszünk.”
Rosbergnek is tetszik az újítás, szerda reggel a Twitteren arról írt, hogy előző nap a szimulátoron már az új rádiószabályok mellett gyakorolt, és szerinte “tisztább lesz a verseny”. A szponzori eseményen is megkérdezték a témáról. 


“Azt hiszem, izgalmasabbá teszi majd a dolgokat, mert eddig 100 százalékos volt a kommunikáció, most meg talán ha 20 százalékát mondhatják el a dolgoknak. Nagy változás. Most már rajtunk áll, hogy eljussunk a futam végéig az üzemanyaggal. Rajtunk áll, hogy a csatákban hogyan tekerjük fel a motort.” 
“Az idény elején volt egy verseny, amikor Lewis mögött voltam, próbáltam megelőzni, de a mérnökei nagyon jól dolgoztak, mert amikor én feltekertem a motort, akkor mindig szóltak neki, és ő is ugyanazt csinálta. Talán Bahreinben vagy Barcelonában volt, vagy mindkét futamon.”


“Azt nem mondanám, hogy emiatt elúszott a győzelmem, de az biztos, hogy nem örültem neki. Nem rajtunk múlott, hogy tiszta csatában döntsük el a dolgot, hogy a saját előnyünkre úgy használhassuk a motort, ahogy tetszik. Ez egy jó példa arra, hogy mekkorát változnak most a dolgok, most már tényleg minden rajtunk múlik, nekünk magunknak kell rájönni, mit hogyan csináljunk.”