F1: A Mercedes-pilótáknak bejön a rádiókorlátozás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.18. 09.30

Mindkét Mercedes-pilóta azt reméli, hogy a Szingapúri Nagydíjtól bevezetett rádiókorlátozás előnyt jelenthet majd számára a bajnoki címért folyó küzdelemben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten meglepetésszerű hirtelenséggel drasztikusan szigorított a csapat és a pilóták közötti rádiókommunikáción, a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól a vezetést, az autó optimális használatát, de még az üzemanyag-mennyiséget illető üzenetek is tilosak lesznek.
A Mercedes bajoki címért küzdő pilótapárosának mindkét tagja azt reméli, hogy előnyös lesz számára a korlátozás, legalábbis ezt állították szerda délután egy szingapúri szponzori rendezvényen a brit Sky Sports riporterének.


“Igen, remélem!” – kezdte Lewis Hamilton. “Emlékszem a gokartos időkre, akkoriban még nem volt semmilyen adat, szóval senki nem láthatta, hol és hogyan vagyok gyors. Szóval ez egy lépés a jó irányba, ugyanis ma már annyi adat van, hogy mindenki lát mindent, bármit, amit csinálok, minden kis trükkömet. Minden csapatnál látják a csapattársak egymás adatait, de ezzel a másik irányba indulunk most.” 
“Kint a pályán, amikor igyekszünk vigyázni a gumikra, keressük a tökéletes balanszot, néha nem jön össze, néha nem sikerül gyorsnak lenni minden kanyarban, nem teljesen világos a dolog. Az ember csak annyit lát, hogy időt veszít, csökken az előnye, ilyenkor kérdezzük meg a mérnököket. De nekem tetszik, hogy most már magunkra leszünk utalva – így ment ez a gokartozásban is, szóval visszatérünk a régi szép időkhöz.” 


“Bizonyos értelemben nehezebbé teszi a dolgunkat, például a motorhasználat terén, honnan tudjuk, hogy milyen üzemmódot használjunk? Fontos, hogy mindig ugyanazon a stratégián legyünk (Nicóval), mert párszor, amikor ő valami eltérő stratégián volt, akkor a kisebb vagy nagyobb motorerő meg ilyesmik hátrányt jelenthetnek. De amíg nincs (műszaki) gond, addig megleszünk.”
Rosbergnek is tetszik az újítás, szerda reggel a Twitteren arról írt, hogy előző nap a szimulátoron már az új rádiószabályok mellett gyakorolt, és szerinte “tisztább lesz a verseny”. A szponzori eseményen is megkérdezték a témáról. 


“Azt hiszem, izgalmasabbá teszi majd a dolgokat, mert eddig 100 százalékos volt a kommunikáció, most meg talán ha 20 százalékát mondhatják el a dolgoknak. Nagy változás. Most már rajtunk áll, hogy eljussunk a futam végéig az üzemanyaggal. Rajtunk áll, hogy a csatákban hogyan tekerjük fel a motort.” 
“Az idény elején volt egy verseny, amikor Lewis mögött voltam, próbáltam megelőzni, de a mérnökei nagyon jól dolgoztak, mert amikor én feltekertem a motort, akkor mindig szóltak neki, és ő is ugyanazt csinálta. Talán Bahreinben vagy Barcelonában volt, vagy mindkét futamon.”


“Azt nem mondanám, hogy emiatt elúszott a győzelmem, de az biztos, hogy nem örültem neki. Nem rajtunk múlott, hogy tiszta csatában döntsük el a dolgot, hogy a saját előnyünkre úgy használhassuk a motort, ahogy tetszik. Ez egy jó példa arra, hogy mekkorát változnak most a dolgok, most már tényleg minden rajtunk múlik, nekünk magunknak kell rájönni, mit hogyan csináljunk.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.