F1: Szingapúrban nem durrant a Williams

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 10.45

A Williams a spá és monzai dobogók után a hétvégi éjszakai versenyre nem mer hasonló eredményt ígérni, de mindenképp az élmezőnyben akarnak maradni.

A Williams a nyári szünet után Spában Valtteri Bottasszal, Monzában pedig Felipe Massával állt a dobogóra, Olaszországban ráadásul a 3. mellett a 4. helyet is megcsípték. 
A két gyors európai helyszín után most a nagyobb leszorítóerőt kívánó, a “szögletes” kanyarok tömkelegét tartalmazó Szingapúr következik, ami minden szempontból sokkal nagyobb falat lesz.


A vezető versenymérnök, Rob Smedleyígy beszélt a hétvégéről: 
“Szingapúr éjszakai verseny, ami jelent bizonyos nehézségeket a dolgozóknak, de nagyszerű látványosság a Forma-1 számára. A pálya több kihívást is rejt, például nagyon alacsony a tapadása, ami az épített pályákkal ellentétben nem is javul a hétvége folyamán. A kerekek ezért kipörögnek, erős a túlkormányzottság, ez borítja az autó balanszát. A fő célunk a konstruktőri bajnokságban megszerzett harmadik hely megtartása lesz.”


Massa reméli, hogy megmarad a lendület, de a veterán brazil is tudja, hogy most fel kell majd kötni a gatyát: “A szingapúri verseny fantasztikus, de egyben borzasztó nehéz is. Magas a hőmérséklet és a páratartalom, ami rendesen kihat a pilótákra. A pálya hasonlít Monacóhoz, de majdnem kétszer olyan hosszú, ami egy újabb kihívás. Az európai életritmusban maradás segít formában lenni a versenyen, de azért nagyon furcsa hajnali háromkor lefeküdni. Én nagyon szeretem ezt a futamot, és bízom benne, hogy az idény maradék versenyein is továbbvihetjük a monzai formánkat.”
 
Bottas szerint a Mercedes megint megfoghatatlan lesz, és a finn elismeri, hogy az utcai pálya nem épp az ő vadászterületük. 
“Nagyon várom Szingapúrt, igazán különleges verseny: a körítés nagyon menő, a pálya nehéz, hibázni nem lehet. Bár éjszakai futam, a világítás miatt nincs nagy különbség a vezetés tekintetében, minden szuperül néz ki, ami nagyszerű a nézők számára, óriási hangulatot teremt.”


“A futam hosszú, általában eljut két óráig, ami kihívás az autóknak, a gumiknak, fizikálisan 
pedig az év legnehezebb versenye a pilóták számára. Szingapúrban talán nem leszünk olyan erősek, mint Monzában, de hozunk pár aerodinamikai fejlesztést, amik javíthatják a leszorítóerőt. Azt tudjuk, hogy a Mercedes ott is erős lesz, de reméljük, hogy versenyben leszünk a Ferrarival és a Red Bull-lal.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.