A Williams a nyári szünet után Spában Valtteri Bottasszal, Monzában pedig Felipe Massával állt a dobogóra, Olaszországban ráadásul a 3. mellett a 4. helyet is megcsípték. 
A két gyors európai helyszín után most a nagyobb leszorítóerőt kívánó, a “szögletes” kanyarok tömkelegét tartalmazó Szingapúr következik, ami minden szempontból sokkal nagyobb falat lesz.


A vezető versenymérnök, Rob Smedleyígy beszélt a hétvégéről: 
“Szingapúr éjszakai verseny, ami jelent bizonyos nehézségeket a dolgozóknak, de nagyszerű látványosság a Forma-1 számára. A pálya több kihívást is rejt, például nagyon alacsony a tapadása, ami az épített pályákkal ellentétben nem is javul a hétvége folyamán. A kerekek ezért kipörögnek, erős a túlkormányzottság, ez borítja az autó balanszát. A fő célunk a konstruktőri bajnokságban megszerzett harmadik hely megtartása lesz.”


Massa reméli, hogy megmarad a lendület, de a veterán brazil is tudja, hogy most fel kell majd kötni a gatyát: “A szingapúri verseny fantasztikus, de egyben borzasztó nehéz is. Magas a hőmérséklet és a páratartalom, ami rendesen kihat a pilótákra. A pálya hasonlít Monacóhoz, de majdnem kétszer olyan hosszú, ami egy újabb kihívás. Az európai életritmusban maradás segít formában lenni a versenyen, de azért nagyon furcsa hajnali háromkor lefeküdni. Én nagyon szeretem ezt a futamot, és bízom benne, hogy az idény maradék versenyein is továbbvihetjük a monzai formánkat.”
 
Bottas szerint a Mercedes megint megfoghatatlan lesz, és a finn elismeri, hogy az utcai pálya nem épp az ő vadászterületük. 
“Nagyon várom Szingapúrt, igazán különleges verseny: a körítés nagyon menő, a pálya nehéz, hibázni nem lehet. Bár éjszakai futam, a világítás miatt nincs nagy különbség a vezetés tekintetében, minden szuperül néz ki, ami nagyszerű a nézők számára, óriási hangulatot teremt.”


“A futam hosszú, általában eljut két óráig, ami kihívás az autóknak, a gumiknak, fizikálisan 
pedig az év legnehezebb versenye a pilóták számára. Szingapúrban talán nem leszünk olyan erősek, mint Monzában, de hozunk pár aerodinamikai fejlesztést, amik javíthatják a leszorítóerőt. Azt tudjuk, hogy a Mercedes ott is erős lesz, de reméljük, hogy versenyben leszünk a Ferrarival és a Red Bull-lal.”