F1: Szingapúrban nem durrant a Williams

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 10.45

A Williams a spá és monzai dobogók után a hétvégi éjszakai versenyre nem mer hasonló eredményt ígérni, de mindenképp az élmezőnyben akarnak maradni.

A Williams a nyári szünet után Spában Valtteri Bottasszal, Monzában pedig Felipe Massával állt a dobogóra, Olaszországban ráadásul a 3. mellett a 4. helyet is megcsípték. 
A két gyors európai helyszín után most a nagyobb leszorítóerőt kívánó, a “szögletes” kanyarok tömkelegét tartalmazó Szingapúr következik, ami minden szempontból sokkal nagyobb falat lesz.


A vezető versenymérnök, Rob Smedleyígy beszélt a hétvégéről: 
“Szingapúr éjszakai verseny, ami jelent bizonyos nehézségeket a dolgozóknak, de nagyszerű látványosság a Forma-1 számára. A pálya több kihívást is rejt, például nagyon alacsony a tapadása, ami az épített pályákkal ellentétben nem is javul a hétvége folyamán. A kerekek ezért kipörögnek, erős a túlkormányzottság, ez borítja az autó balanszát. A fő célunk a konstruktőri bajnokságban megszerzett harmadik hely megtartása lesz.”


Massa reméli, hogy megmarad a lendület, de a veterán brazil is tudja, hogy most fel kell majd kötni a gatyát: “A szingapúri verseny fantasztikus, de egyben borzasztó nehéz is. Magas a hőmérséklet és a páratartalom, ami rendesen kihat a pilótákra. A pálya hasonlít Monacóhoz, de majdnem kétszer olyan hosszú, ami egy újabb kihívás. Az európai életritmusban maradás segít formában lenni a versenyen, de azért nagyon furcsa hajnali háromkor lefeküdni. Én nagyon szeretem ezt a futamot, és bízom benne, hogy az idény maradék versenyein is továbbvihetjük a monzai formánkat.”
 
Bottas szerint a Mercedes megint megfoghatatlan lesz, és a finn elismeri, hogy az utcai pálya nem épp az ő vadászterületük. 
“Nagyon várom Szingapúrt, igazán különleges verseny: a körítés nagyon menő, a pálya nehéz, hibázni nem lehet. Bár éjszakai futam, a világítás miatt nincs nagy különbség a vezetés tekintetében, minden szuperül néz ki, ami nagyszerű a nézők számára, óriási hangulatot teremt.”


“A futam hosszú, általában eljut két óráig, ami kihívás az autóknak, a gumiknak, fizikálisan 
pedig az év legnehezebb versenye a pilóták számára. Szingapúrban talán nem leszünk olyan erősek, mint Monzában, de hozunk pár aerodinamikai fejlesztést, amik javíthatják a leszorítóerőt. Azt tudjuk, hogy a Mercedes ott is erős lesz, de reméljük, hogy versenyben leszünk a Ferrarival és a Red Bull-lal.”

Kommentek

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.