F1: Szingapúrban nem durrant a Williams

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 10.45

A Williams a spá és monzai dobogók után a hétvégi éjszakai versenyre nem mer hasonló eredményt ígérni, de mindenképp az élmezőnyben akarnak maradni.

A Williams a nyári szünet után Spában Valtteri Bottasszal, Monzában pedig Felipe Massával állt a dobogóra, Olaszországban ráadásul a 3. mellett a 4. helyet is megcsípték. 
A két gyors európai helyszín után most a nagyobb leszorítóerőt kívánó, a “szögletes” kanyarok tömkelegét tartalmazó Szingapúr következik, ami minden szempontból sokkal nagyobb falat lesz.


A vezető versenymérnök, Rob Smedleyígy beszélt a hétvégéről: 
“Szingapúr éjszakai verseny, ami jelent bizonyos nehézségeket a dolgozóknak, de nagyszerű látványosság a Forma-1 számára. A pálya több kihívást is rejt, például nagyon alacsony a tapadása, ami az épített pályákkal ellentétben nem is javul a hétvége folyamán. A kerekek ezért kipörögnek, erős a túlkormányzottság, ez borítja az autó balanszát. A fő célunk a konstruktőri bajnokságban megszerzett harmadik hely megtartása lesz.”


Massa reméli, hogy megmarad a lendület, de a veterán brazil is tudja, hogy most fel kell majd kötni a gatyát: “A szingapúri verseny fantasztikus, de egyben borzasztó nehéz is. Magas a hőmérséklet és a páratartalom, ami rendesen kihat a pilótákra. A pálya hasonlít Monacóhoz, de majdnem kétszer olyan hosszú, ami egy újabb kihívás. Az európai életritmusban maradás segít formában lenni a versenyen, de azért nagyon furcsa hajnali háromkor lefeküdni. Én nagyon szeretem ezt a futamot, és bízom benne, hogy az idény maradék versenyein is továbbvihetjük a monzai formánkat.”
 
Bottas szerint a Mercedes megint megfoghatatlan lesz, és a finn elismeri, hogy az utcai pálya nem épp az ő vadászterületük. 
“Nagyon várom Szingapúrt, igazán különleges verseny: a körítés nagyon menő, a pálya nehéz, hibázni nem lehet. Bár éjszakai futam, a világítás miatt nincs nagy különbség a vezetés tekintetében, minden szuperül néz ki, ami nagyszerű a nézők számára, óriási hangulatot teremt.”


“A futam hosszú, általában eljut két óráig, ami kihívás az autóknak, a gumiknak, fizikálisan 
pedig az év legnehezebb versenye a pilóták számára. Szingapúrban talán nem leszünk olyan erősek, mint Monzában, de hozunk pár aerodinamikai fejlesztést, amik javíthatják a leszorítóerőt. Azt tudjuk, hogy a Mercedes ott is erős lesz, de reméljük, hogy versenyben leszünk a Ferrarival és a Red Bull-lal.”

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.