F1: Szingapúrban már tesztelni fog a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 14.35

A Ferrari a hétvégi Szingapúri Nagydíjon már inkább 2015-re dolgozik, persze azért égni nem szeretnének.


A Ferrari 2014-es idénye gyakorlatilag már “kuka”, egy-egy szerencsés eredményen és a konstruktőri bajnokság esetleges 3. helyén kívül nem remélhetnek sokat. A műszaki főnök, Pat Fry nem titkolja, hogy mostantól egyre inkább 2015-re fordítják a figyelmüket és az erőforrásaikat.
“Az idénynek ebben a szakaszéban a gyárban már inkább a jövő évi autóra irányul a figyelem. Azonban a pályás tesztelésből is nagyon sokat tanulhatunk, ezért az egyéb fejlesztések mellett 2015-ös tesztalkatrészeket is viszünk a versenyekre” – nyilatkozta. 
Fry reméli, hogy a monzai blama után Szingapúrban azért jobban szerepelhetnek majd, hiszen teljesen más pálya várja őket a délkelet-ázsiai városállamban.


“A két alacsony leszorítóerőt kívánó helyszín, Spa és Monza után most a másik szélsőség következik. Nagy leszorítóerőt kívánó utcai pálya jön, amelyen a lágy és a szuperlágy gumikeverékeket használjuk majd, hiszen a pálya sok szempontból hasonlít is Monacóra. Gyors kanyar szinte egyáltalán nincs, szóval elsősorban az egyeneseken való kigyorsítás, a jó tapadás lesz a fő.” 
“Monza nagyon kemény hétvége volt számunkra, de igyekszünk talpra állni, hajtunk, megpróbáljuk kihozni a maximumot a csomagunkból. Bár éjszakai versenyről van szó, a hőmérséklet így is magas lesz, akár 30 fok felett, ami nagy kihívás a motor és a hibridrendszer hűtését illetően. A pálya fékezős-kigyorsítós jellege a fékrendszert is megviseli, főképp az első fékek kapnak sokat.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.