F1: Kifuthatnak az autók a benzinből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 12.35

A Renault motorfőnöke szerint a hétvégi Szingapúri Nagydíjon sokkal versenyképesebbek lehetnek majd, azonban nagyon necces lesz a fogyasztás.

A hétvégi Szingapúri Nagydíjon a “szögletes” kanyarokkal tűzdelt utcai pálya alaposan feladja a leckét a pilótáknak és az autóknak is. A Renaut-nál arra figyelmeztetnek, hogy a fogyasztással a határig jutnak majd a versenyzők a futam végére – ha figyelembe vesszük, hogy immár tilos lesz a rádión beszélni erről, akár üres tankkal leálló járgányokat is várhatunk.


“A rövid egyenesek jó gázadási reakciót kívánnak a motoroktól, ez pedig rendesen megdobja a fogyasztást. Az egész idény folyamán itt lesz a legmagasabb a körönkénti fogyasztás, teljesen a határon leszünk az engedélyezett 100 kg-mal. Ugyanakkor nagyon jól szemlélteti az idei hatalmas fejlesztéseket, hogy tavaly ugyanezt 30 %-kal több, 150 kg benzinnel teljesítettük” – magyarázza a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin.
“Az akkumulátor és a fékenergia-visszanyerő rendesen megkapja a magáét Szingapúrban. Minden fékezés hosszú, erős, főleg a Hotel mellett, ahol annyi energiát lehet nyerni, amivel nagyjából fel is tölthető az akkumulátor a körre. A hőenergia-visszanyerő viszont nincs nagyon használatban, a kanyarok közti rövid egyeneseken a kipufogó nem nyújt elég folyamatos forrást.”
Taffin azt gondolja, hogy a klienscsapataik ezúttal sokkal versenyképesebbek lehetnek majd, mint Monzában.


“Szingapúrban sokkal jobban feküdhet majd az erőforrásnak, mint az előző két helyszín. Nagy lépéseket tettünk az energia-visszanyerő rendszerek terén, és itt ezek jelentik a kulcsot. Tudjuk, hogy a riválisok (a Mercedes-motorok) most is előnyben lesznek, de most sokkal közelebb lehetünk, mint Monzában. A jó kvalifikációs pozíció – amire megvan az esély – határozza meg a versenyt, szóval az egykörös tempóra koncentrálunk majd, a lehető  legelőrébb kell lenni.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.