F1: Kifuthatnak az autók a benzinből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 12.35

A Renault motorfőnöke szerint a hétvégi Szingapúri Nagydíjon sokkal versenyképesebbek lehetnek majd, azonban nagyon necces lesz a fogyasztás.

A hétvégi Szingapúri Nagydíjon a “szögletes” kanyarokkal tűzdelt utcai pálya alaposan feladja a leckét a pilótáknak és az autóknak is. A Renaut-nál arra figyelmeztetnek, hogy a fogyasztással a határig jutnak majd a versenyzők a futam végére – ha figyelembe vesszük, hogy immár tilos lesz a rádión beszélni erről, akár üres tankkal leálló járgányokat is várhatunk.


“A rövid egyenesek jó gázadási reakciót kívánnak a motoroktól, ez pedig rendesen megdobja a fogyasztást. Az egész idény folyamán itt lesz a legmagasabb a körönkénti fogyasztás, teljesen a határon leszünk az engedélyezett 100 kg-mal. Ugyanakkor nagyon jól szemlélteti az idei hatalmas fejlesztéseket, hogy tavaly ugyanezt 30 %-kal több, 150 kg benzinnel teljesítettük” – magyarázza a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin.
“Az akkumulátor és a fékenergia-visszanyerő rendesen megkapja a magáét Szingapúrban. Minden fékezés hosszú, erős, főleg a Hotel mellett, ahol annyi energiát lehet nyerni, amivel nagyjából fel is tölthető az akkumulátor a körre. A hőenergia-visszanyerő viszont nincs nagyon használatban, a kanyarok közti rövid egyeneseken a kipufogó nem nyújt elég folyamatos forrást.”
Taffin azt gondolja, hogy a klienscsapataik ezúttal sokkal versenyképesebbek lehetnek majd, mint Monzában.


“Szingapúrban sokkal jobban feküdhet majd az erőforrásnak, mint az előző két helyszín. Nagy lépéseket tettünk az energia-visszanyerő rendszerek terén, és itt ezek jelentik a kulcsot. Tudjuk, hogy a riválisok (a Mercedes-motorok) most is előnyben lesznek, de most sokkal közelebb lehetünk, mint Monzában. A jó kvalifikációs pozíció – amire megvan az esély – határozza meg a versenyt, szóval az egykörös tempóra koncentrálunk majd, a lehető  legelőrébb kell lenni.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.