F1: Kifuthatnak az autók a benzinből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 12.35

A Renault motorfőnöke szerint a hétvégi Szingapúri Nagydíjon sokkal versenyképesebbek lehetnek majd, azonban nagyon necces lesz a fogyasztás.

A hétvégi Szingapúri Nagydíjon a “szögletes” kanyarokkal tűzdelt utcai pálya alaposan feladja a leckét a pilótáknak és az autóknak is. A Renaut-nál arra figyelmeztetnek, hogy a fogyasztással a határig jutnak majd a versenyzők a futam végére – ha figyelembe vesszük, hogy immár tilos lesz a rádión beszélni erről, akár üres tankkal leálló járgányokat is várhatunk.


“A rövid egyenesek jó gázadási reakciót kívánnak a motoroktól, ez pedig rendesen megdobja a fogyasztást. Az egész idény folyamán itt lesz a legmagasabb a körönkénti fogyasztás, teljesen a határon leszünk az engedélyezett 100 kg-mal. Ugyanakkor nagyon jól szemlélteti az idei hatalmas fejlesztéseket, hogy tavaly ugyanezt 30 %-kal több, 150 kg benzinnel teljesítettük” – magyarázza a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin.
“Az akkumulátor és a fékenergia-visszanyerő rendesen megkapja a magáét Szingapúrban. Minden fékezés hosszú, erős, főleg a Hotel mellett, ahol annyi energiát lehet nyerni, amivel nagyjából fel is tölthető az akkumulátor a körre. A hőenergia-visszanyerő viszont nincs nagyon használatban, a kanyarok közti rövid egyeneseken a kipufogó nem nyújt elég folyamatos forrást.”
Taffin azt gondolja, hogy a klienscsapataik ezúttal sokkal versenyképesebbek lehetnek majd, mint Monzában.


“Szingapúrban sokkal jobban feküdhet majd az erőforrásnak, mint az előző két helyszín. Nagy lépéseket tettünk az energia-visszanyerő rendszerek terén, és itt ezek jelentik a kulcsot. Tudjuk, hogy a riválisok (a Mercedes-motorok) most is előnyben lesznek, de most sokkal közelebb lehetünk, mint Monzában. A jó kvalifikációs pozíció – amire megvan az esély – határozza meg a versenyt, szóval az egykörös tempóra koncentrálunk majd, a lehető  legelőrébb kell lenni.”

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.