Mindenki emlékszik Robert Kubica hatalmas esésére még 2007-ből. A fizika nem viccelt, de szerencsére akkor megúszta a végzetes erejű becsapódást. Emlékeim szerint ez volt az utolsó eset, amikor versenyző testrésze szabadba került egy baleset következtében.

Hivatalos F1-es futamon nem is történt hasonló eset, ám a következő képek picit bonyolítják a helyzetet.

Az eset még 2004-ben történt Laguna Seca híres aszfaltcsíkján az Egyesült Államokban. Federico Kroymans ült a volánnál, aki akkoriban a Ferrari-Maserati kettős holland importőreként élt igen-igen jól. Egy szemtanú elmondása szerint nem haladt gyorsan az 1999-es évjáratú nyugdíjazott F1-es géppel, de egy vezetői hiba okán kigyorsításkor sikerült besokallnia, és orral belefúródni a gumifalba.
Hogyan sikerült a rémisztő végeredmény?

Két pletyka kering az esetről. Egyesek szerint ezzel a karosszériával szenvedett komoly balesetet 1999-ben Michael Schumacher Silverstone-ban, más vélemények szerint a későbbi tulajdonos módosította a Ferrarit, hogy egyáltalán beférjen a szűkre szabott vezetőhelyre. Bármi is álljon az eset mögött, ezt így megúszni pokoli mázli kellett!

Nem biztos, hogy Kroymans úr a legnagyobb mázlista. Az alábbi videón látható motoros biztosan versenyre kelhet vele. Őt is centik választották el a haláltól:

Lehetetlen baleset – a kettészakadt F1-es autó 1