A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten derült égből villámcsapásként bejelentette, hogy a Forma-1 imázsának javítása érdekében már az e heti, Szingapúri Nagydíjtól jelentősen korlátozzák a bokszutcából a pilótáknak szánt rádióüzenetek tartalmát.
A Sportszabályzat 20.1-es pontjára – a versenyzőnek egyedül, segítség nélkül kell vezetni az autót – alapított szigorítást a hétvégi verseny előtt Charlie Whiting három oldalon keresztül, részletekbe menően tisztázta a csapatoknak kiküldött új műszaki irányelvben.
Az elmúlt években megszokott, idén pedig minden korábbinál fontosabbá vált műszaki részletekre, pontos versenyadatokra vonatkozó üzeneteket gyakorlatilag teljesen kizárták. Az alábbiakban látható, mit szabad és mit nem.
Ami mostantól nem hangozhat el a rádión:
– a riválisok szektoridői, valamint hogy hol és mivel gyorsabbak vagy lassabbak
–  kuplungbeállítások, a rajt előtt sem
– fékerőelosztás, -beállítások
– motor- és sebességváltó-beállítások, -üzemmódok
– guminyomásra vonatkozó adatok
– az energiavisszanyerő-rendszer beállításai, használatára vonatkozó tanácsok
– üzemanyag-fogyasztási adatok
– bármilyen potenciálisan kódolt/titkos üzenet
Ami ezután is szabad:
– a versenyző saját kör- vagy szektoridői
– a riválisok köridői
– a riválisokhoz viszonyított előny és lemaradás
– a riválisok etapjainak hossza és az azon használt gumikeverék
– a pilóta következő etapjára szánt gumikeverék
– a következő bokszkiállásra tervezett szárnyállítás
– defektre való figyelmeztetés
– az autó sérülésére való figyelmeztetés, kiállásra való felszólítás
– valamely rivális műszaki hibájáról való tájékoztatás
– az időjárási körülményekre és a pálya állapotára vonatkozó információ
– a biztonsági autóra vonatkozó információ
– a “most húzz bele!”, “X.Y.-nal vagy versenyben” jellegű üzenetek
– a hátralévő körök száma
– a pilótasorrendet illető csapatutasítások
A tilalmak a rádióforgalom mellett a pit boardokara, azaz a célegyenesben kilógatott információs táblákra is vonatkoznak. A Japán Nagydíjtól a gumik és fékek hőmérsékletére vonatkozó üzenetek is tilosak lesznek.
A hirtelen és drasztikus szigorítás miatt minden bizonnyal a korábbinál jobban megtankolt autókat küldenek majd a rajtrácsra, amelyen többen is ott ragadhatnak, hiszen a starthoz szükséges kuplungbeállítások közlése is a tiltott körbe tartozik, de a műszaki meghibásodásból eredő kiesések száma is megnőhet a verseny alatti jóval szűkösebb információk miatt.