F1: Vettelt az apaság zavarta meg?

Interjú David Coultharddal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.15. 13.30

A 13-szoros futamgyőztes David Coultharddal a World Series by Renault hungaroringi fordulóján beszélgettünk a boldogságról, Vettelről, a Mercedes belharcáról.

A World Series by Renault múlt hétvégi hungaroringi versenyhétvégéjén az egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-pilóta David Coulthard tartott Forma-1-es bemutatót szombaton és vasárnap. A Vezess.hu is beszélgetett a 13-szoros futamgyőztes skót veteránnal.
David, az F1-es bemutatók mellett mivel foglalkozol, a Red Bull Racingél van más feladatod is?

Coulthard a hungaroringi rajongókkal: Fotó: Renault Sport

Coulthard a hungaroringi rajongókkal: Fotó: Renault Sport


Ami a nyilvános szerepléseket illeti, a BBC szakkommentátoraként ma is ott vagyok minden versenyhétvégén, valamint a Red Bull mellett több más cég, szponzor is alkalmaz különböző rendezvényeken, ami pedig a privát szférát illeti, számos befektetésem, üzleti érdekeltségem van, ezeket a monacói irodámból irányítom. Amikor nem dolgozom, akkor a családommal töltöm az időt, a feleségemmel, a mostohalányommal, és a közös kisfiunkkal. 
A Red Bullnál az ilyen eseményeken kívül nincs más feladatom, a Forma-1-es csapat munkájában nem veszek részt, műszaki részleteket vagy ilyesmiket nem ismerek – persze mivel az volt az utolsó F1-es csapatom, a versenyhétvégéken azért benézek hozzájuk, de nem tudok többet a belső működésükről, mint mondjuk a McLarenéről. 
És ez fontos is, mert így kommentátorként távolságot tudok tartani, és nem azért mondok jókat róluk, mert az alkalmazottjuk vagyok. Mindenkiről igyekszem jókat mondani, ugyanis egyszerűen szeretem a Forma-1-et, nem kenyerem, hogy negatív dolgokat mondjak. Amikor 2010-ben Sebastian (Vettel) és Mark (Webber) ütközött, akkor is őszintén elmondtam, amit gondoltam. És senki nem is kéri, hogy másképp tegyek, mert nem működne.
Akkor elfogulatlan választ kaphatok erre: vajon Vettel képes lesz kimászni a idei hullámvölgyből, és hosszú távon maradhat-e a Red Bullnál, miután idén Daniel Ricciardo így elverte?

Fent és lent Fotó: Europress

Fent és lent Fotó: Europress


Nos, ez valóban nem a legjobb idénye, de úgy gondolom, hogy a versenyzők azért akár egy rossz autóban is képesek megmutatni, mit tudnak, Sebastian esetében pedig – persze ezt nem tudom, csak feltételezem – az előző négy idény bajnoki küzdelmei, a mentális igénybevétel, valamint az, hogy apa lett, és hogy komoly erőfeszítéssel igyekszik nagyon különválasztani a versenyzést és a magánéletet, végső soron elfárasztották. 
Szóval az apaság, ami teljesen új életszemléletet ad, valamint a többi dolog együttesen így hathatott rá, miközben csapaton belül valaki olyan az ellenfele, aki épp a topon van, akinek mindegy, hogy idén újak az autók, újak a motorok, mert sosem vezetett még ennyire jó csapatnál, sosem voltak még ennyire erős eredményei, fiatal, kiválóan megfizetik, szóval épp nagyon boldog és fel van pörögve. Ugyanakkor Vettel épp nem annyira boldog.
De lehet-e még Vettel boldog a Red Bullnál?
Ó, ez nem a Red Bullról szól, egyszerűen a sikerek hozzák magukkal a boldogságot, szóval ha megint jobban megy – és ugyanez igaz Fernando Alonsóra is a Ferrarinál -, ha meglesz a következő futamgyőzelem, akkor biztosan fülig ér majd a szája. Nincs varászgömböm, de meggyőződésem, hogy Alonso újra nyerni tud majd a Ferrarival, Vettel újra nyer majd a Red Bull-lal – tehetség, képességek híján senki nem nyer négy világbajnoki címet.
De az világos, hogy Sebastian idén nincs a topon, miközben Daniel nagyon pörög. De az életben nem lehet mindent megmagyarázni, nem tudom a megoldást Vettel problémájára, lehet, hogy még ő sem, különben már azon dolgozna teljes erejével. De néha csak az idő adja meg a válaszokat.
Térjünk a bajnoki küzdelemre. Ha te lennél a főnök, hogyan kezelnéd a két Mercedes-pilótát, lehet-e ezt a helyzetet kezelni?

Jól csinálják? Fotó: Europress

Jól csinálják? Fotó: Europress


Igen, ez egy nagyon jó kérdés, mindannyiunkban felmerül, hogy mi mit tennénk a helyükben. Korábban is mondtam már, hogy igazán tetszik, hogy Toto (Wolff, csapatfőnök) és Niki (Lauda, csapatelnök) élvezi a cégvezetés bizalmát, támogatását abban, hogy teljesen nyíltan beszéljenek. Mivel ahhoz szoktunk, hogy a csapatok nagyon kényesek az imázsukra, nem kis meglepetést jelentett, hogy a spái eset után nyíltan ki merték mondani, hogy Nicót (Rosberg) tartották hibásnak. 
Persze Nico szurkolójaként, családtagjaként, menedzsereként nem kell ezzel egyetérteni, viszont a csapatvezetésnek minden joga megvan ahhoz, hogy a saját elképzelésük szerint irányítsák a csapatot, kezeljék a helyzetet, ők pedig úgy látták, hogy Nico hibázott. 

Nyílt verseny, nyílt beszéd Fotó: Europress

Nyílt verseny, nyílt beszéd Fotó: Europress


A Mercedesnél hagyják, hogy a pilótáik nyíltan beszéljenek és nyíltan versenyezzenek, ez pedig mindannyiunk számára nagyon jó. Ez persze néha húzós helyzeteket teremt, de ilyen az élet, nem? A szülőkkel sem vagyunk mindig jóban, a feleségével is összekap néha az ember. A Mercedesnél pedig pont ezt látjuk: boldogság, düh, siker, bosszúság – kiválóan reprezentálja milyen érzelmek vannak a háttérben a Forma-1-ben is.
Szóval, hogy a kérdésre válaszoljak: mivel nem ismerek minden részletet, nem tudom, hogy csinálnék-e valamit másképp, de az alapján, amit kívülről látok, azaz a nyíltság, az őszinteség, az nagyon tetszik. Lehet ugyan manipulálni az információkat, de hosszú távon azért úgysem lehet hülyíteni az embereket. 
Ki lesz a bajnok, Rosberg vagy Hamilton?
Nos, hat verseny van még, Rosberg vezet, Hamiltonnak dominálnia kellene ahhoz, hogy győzni tudjon. De akármelyikük is győz a végén, megérdemelten lesz bajnok. A puszta tempót, az egykörös sebességet illetően Lewis szerintem jobb, de Nico is egy nagyszerű pilóta, gyors, intelligensnek tűnik.
Akkor melyikük?

Rosberg lépéselőnyben, de még háromesélyes a küzdelem Fotó: Europress

Rosberg lépéselőnyben, de még háromesélyes a küzdelem Fotó: Europress


Hát, továbbra sincs varázsgömböm, de ha ez egy 12-13 futamos bajnokság lenne, Nico Rosberg a világbajnok. De van még hat futam. Nyerhet-e Lewis Hamilton? Igen, persze. Matematikailag akár még Daniel Ricciardo is győzhet. Nyilván ez elég valószínűtlen, de még ez is lehetséges. Lewis szupergyors, Nico Rosberg gyors,nagyon profi pilóta, szóval akármelyikük is győz a végén, örömmel gratulálok majd hozzá.
David, köszönjük a beszélgetést!

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.