F1: Vettelt az apaság zavarta meg?

Interjú David Coultharddal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.15. 13.30

A 13-szoros futamgyőztes David Coultharddal a World Series by Renault hungaroringi fordulóján beszélgettünk a boldogságról, Vettelről, a Mercedes belharcáról.

A World Series by Renault múlt hétvégi hungaroringi versenyhétvégéjén az egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-pilóta David Coulthard tartott Forma-1-es bemutatót szombaton és vasárnap. A Vezess.hu is beszélgetett a 13-szoros futamgyőztes skót veteránnal.
David, az F1-es bemutatók mellett mivel foglalkozol, a Red Bull Racingél van más feladatod is?

Coulthard a hungaroringi rajongókkal: Fotó: Renault Sport

Coulthard a hungaroringi rajongókkal: Fotó: Renault Sport


Ami a nyilvános szerepléseket illeti, a BBC szakkommentátoraként ma is ott vagyok minden versenyhétvégén, valamint a Red Bull mellett több más cég, szponzor is alkalmaz különböző rendezvényeken, ami pedig a privát szférát illeti, számos befektetésem, üzleti érdekeltségem van, ezeket a monacói irodámból irányítom. Amikor nem dolgozom, akkor a családommal töltöm az időt, a feleségemmel, a mostohalányommal, és a közös kisfiunkkal. 
A Red Bullnál az ilyen eseményeken kívül nincs más feladatom, a Forma-1-es csapat munkájában nem veszek részt, műszaki részleteket vagy ilyesmiket nem ismerek – persze mivel az volt az utolsó F1-es csapatom, a versenyhétvégéken azért benézek hozzájuk, de nem tudok többet a belső működésükről, mint mondjuk a McLarenéről. 
És ez fontos is, mert így kommentátorként távolságot tudok tartani, és nem azért mondok jókat róluk, mert az alkalmazottjuk vagyok. Mindenkiről igyekszem jókat mondani, ugyanis egyszerűen szeretem a Forma-1-et, nem kenyerem, hogy negatív dolgokat mondjak. Amikor 2010-ben Sebastian (Vettel) és Mark (Webber) ütközött, akkor is őszintén elmondtam, amit gondoltam. És senki nem is kéri, hogy másképp tegyek, mert nem működne.
Akkor elfogulatlan választ kaphatok erre: vajon Vettel képes lesz kimászni a idei hullámvölgyből, és hosszú távon maradhat-e a Red Bullnál, miután idén Daniel Ricciardo így elverte?

Fent és lent Fotó: Europress

Fent és lent Fotó: Europress


Nos, ez valóban nem a legjobb idénye, de úgy gondolom, hogy a versenyzők azért akár egy rossz autóban is képesek megmutatni, mit tudnak, Sebastian esetében pedig – persze ezt nem tudom, csak feltételezem – az előző négy idény bajnoki küzdelmei, a mentális igénybevétel, valamint az, hogy apa lett, és hogy komoly erőfeszítéssel igyekszik nagyon különválasztani a versenyzést és a magánéletet, végső soron elfárasztották. 
Szóval az apaság, ami teljesen új életszemléletet ad, valamint a többi dolog együttesen így hathatott rá, miközben csapaton belül valaki olyan az ellenfele, aki épp a topon van, akinek mindegy, hogy idén újak az autók, újak a motorok, mert sosem vezetett még ennyire jó csapatnál, sosem voltak még ennyire erős eredményei, fiatal, kiválóan megfizetik, szóval épp nagyon boldog és fel van pörögve. Ugyanakkor Vettel épp nem annyira boldog.
De lehet-e még Vettel boldog a Red Bullnál?
Ó, ez nem a Red Bullról szól, egyszerűen a sikerek hozzák magukkal a boldogságot, szóval ha megint jobban megy – és ugyanez igaz Fernando Alonsóra is a Ferrarinál -, ha meglesz a következő futamgyőzelem, akkor biztosan fülig ér majd a szája. Nincs varászgömböm, de meggyőződésem, hogy Alonso újra nyerni tud majd a Ferrarival, Vettel újra nyer majd a Red Bull-lal – tehetség, képességek híján senki nem nyer négy világbajnoki címet.
De az világos, hogy Sebastian idén nincs a topon, miközben Daniel nagyon pörög. De az életben nem lehet mindent megmagyarázni, nem tudom a megoldást Vettel problémájára, lehet, hogy még ő sem, különben már azon dolgozna teljes erejével. De néha csak az idő adja meg a válaszokat.
Térjünk a bajnoki küzdelemre. Ha te lennél a főnök, hogyan kezelnéd a két Mercedes-pilótát, lehet-e ezt a helyzetet kezelni?

Jól csinálják? Fotó: Europress

Jól csinálják? Fotó: Europress


Igen, ez egy nagyon jó kérdés, mindannyiunkban felmerül, hogy mi mit tennénk a helyükben. Korábban is mondtam már, hogy igazán tetszik, hogy Toto (Wolff, csapatfőnök) és Niki (Lauda, csapatelnök) élvezi a cégvezetés bizalmát, támogatását abban, hogy teljesen nyíltan beszéljenek. Mivel ahhoz szoktunk, hogy a csapatok nagyon kényesek az imázsukra, nem kis meglepetést jelentett, hogy a spái eset után nyíltan ki merték mondani, hogy Nicót (Rosberg) tartották hibásnak. 
Persze Nico szurkolójaként, családtagjaként, menedzsereként nem kell ezzel egyetérteni, viszont a csapatvezetésnek minden joga megvan ahhoz, hogy a saját elképzelésük szerint irányítsák a csapatot, kezeljék a helyzetet, ők pedig úgy látták, hogy Nico hibázott. 

Nyílt verseny, nyílt beszéd Fotó: Europress

Nyílt verseny, nyílt beszéd Fotó: Europress


A Mercedesnél hagyják, hogy a pilótáik nyíltan beszéljenek és nyíltan versenyezzenek, ez pedig mindannyiunk számára nagyon jó. Ez persze néha húzós helyzeteket teremt, de ilyen az élet, nem? A szülőkkel sem vagyunk mindig jóban, a feleségével is összekap néha az ember. A Mercedesnél pedig pont ezt látjuk: boldogság, düh, siker, bosszúság – kiválóan reprezentálja milyen érzelmek vannak a háttérben a Forma-1-ben is.
Szóval, hogy a kérdésre válaszoljak: mivel nem ismerek minden részletet, nem tudom, hogy csinálnék-e valamit másképp, de az alapján, amit kívülről látok, azaz a nyíltság, az őszinteség, az nagyon tetszik. Lehet ugyan manipulálni az információkat, de hosszú távon azért úgysem lehet hülyíteni az embereket. 
Ki lesz a bajnok, Rosberg vagy Hamilton?
Nos, hat verseny van még, Rosberg vezet, Hamiltonnak dominálnia kellene ahhoz, hogy győzni tudjon. De akármelyikük is győz a végén, megérdemelten lesz bajnok. A puszta tempót, az egykörös sebességet illetően Lewis szerintem jobb, de Nico is egy nagyszerű pilóta, gyors, intelligensnek tűnik.
Akkor melyikük?

Rosberg lépéselőnyben, de még háromesélyes a küzdelem Fotó: Europress

Rosberg lépéselőnyben, de még háromesélyes a küzdelem Fotó: Europress


Hát, továbbra sincs varázsgömböm, de ha ez egy 12-13 futamos bajnokság lenne, Nico Rosberg a világbajnok. De van még hat futam. Nyerhet-e Lewis Hamilton? Igen, persze. Matematikailag akár még Daniel Ricciardo is győzhet. Nyilván ez elég valószínűtlen, de még ez is lehetséges. Lewis szupergyors, Nico Rosberg gyors,nagyon profi pilóta, szóval akármelyikük is győz a végén, örömmel gratulálok majd hozzá.
David, köszönjük a beszélgetést!

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.