F1: Vettelt az apaság zavarta meg?

Interjú David Coultharddal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.15. 13.30

A 13-szoros futamgyőztes David Coultharddal a World Series by Renault hungaroringi fordulóján beszélgettünk a boldogságról, Vettelről, a Mercedes belharcáról.

A World Series by Renault múlt hétvégi hungaroringi versenyhétvégéjén az egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-pilóta David Coulthard tartott Forma-1-es bemutatót szombaton és vasárnap. A Vezess.hu is beszélgetett a 13-szoros futamgyőztes skót veteránnal.
David, az F1-es bemutatók mellett mivel foglalkozol, a Red Bull Racingél van más feladatod is?

Coulthard a hungaroringi rajongókkal: Fotó: Renault Sport

Coulthard a hungaroringi rajongókkal: Fotó: Renault Sport


Ami a nyilvános szerepléseket illeti, a BBC szakkommentátoraként ma is ott vagyok minden versenyhétvégén, valamint a Red Bull mellett több más cég, szponzor is alkalmaz különböző rendezvényeken, ami pedig a privát szférát illeti, számos befektetésem, üzleti érdekeltségem van, ezeket a monacói irodámból irányítom. Amikor nem dolgozom, akkor a családommal töltöm az időt, a feleségemmel, a mostohalányommal, és a közös kisfiunkkal. 
A Red Bullnál az ilyen eseményeken kívül nincs más feladatom, a Forma-1-es csapat munkájában nem veszek részt, műszaki részleteket vagy ilyesmiket nem ismerek – persze mivel az volt az utolsó F1-es csapatom, a versenyhétvégéken azért benézek hozzájuk, de nem tudok többet a belső működésükről, mint mondjuk a McLarenéről. 
És ez fontos is, mert így kommentátorként távolságot tudok tartani, és nem azért mondok jókat róluk, mert az alkalmazottjuk vagyok. Mindenkiről igyekszem jókat mondani, ugyanis egyszerűen szeretem a Forma-1-et, nem kenyerem, hogy negatív dolgokat mondjak. Amikor 2010-ben Sebastian (Vettel) és Mark (Webber) ütközött, akkor is őszintén elmondtam, amit gondoltam. És senki nem is kéri, hogy másképp tegyek, mert nem működne.
Akkor elfogulatlan választ kaphatok erre: vajon Vettel képes lesz kimászni a idei hullámvölgyből, és hosszú távon maradhat-e a Red Bullnál, miután idén Daniel Ricciardo így elverte?

Fent és lent Fotó: Europress

Fent és lent Fotó: Europress


Nos, ez valóban nem a legjobb idénye, de úgy gondolom, hogy a versenyzők azért akár egy rossz autóban is képesek megmutatni, mit tudnak, Sebastian esetében pedig – persze ezt nem tudom, csak feltételezem – az előző négy idény bajnoki küzdelmei, a mentális igénybevétel, valamint az, hogy apa lett, és hogy komoly erőfeszítéssel igyekszik nagyon különválasztani a versenyzést és a magánéletet, végső soron elfárasztották. 
Szóval az apaság, ami teljesen új életszemléletet ad, valamint a többi dolog együttesen így hathatott rá, miközben csapaton belül valaki olyan az ellenfele, aki épp a topon van, akinek mindegy, hogy idén újak az autók, újak a motorok, mert sosem vezetett még ennyire jó csapatnál, sosem voltak még ennyire erős eredményei, fiatal, kiválóan megfizetik, szóval épp nagyon boldog és fel van pörögve. Ugyanakkor Vettel épp nem annyira boldog.
De lehet-e még Vettel boldog a Red Bullnál?
Ó, ez nem a Red Bullról szól, egyszerűen a sikerek hozzák magukkal a boldogságot, szóval ha megint jobban megy – és ugyanez igaz Fernando Alonsóra is a Ferrarinál -, ha meglesz a következő futamgyőzelem, akkor biztosan fülig ér majd a szája. Nincs varászgömböm, de meggyőződésem, hogy Alonso újra nyerni tud majd a Ferrarival, Vettel újra nyer majd a Red Bull-lal – tehetség, képességek híján senki nem nyer négy világbajnoki címet.
De az világos, hogy Sebastian idén nincs a topon, miközben Daniel nagyon pörög. De az életben nem lehet mindent megmagyarázni, nem tudom a megoldást Vettel problémájára, lehet, hogy még ő sem, különben már azon dolgozna teljes erejével. De néha csak az idő adja meg a válaszokat.
Térjünk a bajnoki küzdelemre. Ha te lennél a főnök, hogyan kezelnéd a két Mercedes-pilótát, lehet-e ezt a helyzetet kezelni?

Jól csinálják? Fotó: Europress

Jól csinálják? Fotó: Europress


Igen, ez egy nagyon jó kérdés, mindannyiunkban felmerül, hogy mi mit tennénk a helyükben. Korábban is mondtam már, hogy igazán tetszik, hogy Toto (Wolff, csapatfőnök) és Niki (Lauda, csapatelnök) élvezi a cégvezetés bizalmát, támogatását abban, hogy teljesen nyíltan beszéljenek. Mivel ahhoz szoktunk, hogy a csapatok nagyon kényesek az imázsukra, nem kis meglepetést jelentett, hogy a spái eset után nyíltan ki merték mondani, hogy Nicót (Rosberg) tartották hibásnak. 
Persze Nico szurkolójaként, családtagjaként, menedzsereként nem kell ezzel egyetérteni, viszont a csapatvezetésnek minden joga megvan ahhoz, hogy a saját elképzelésük szerint irányítsák a csapatot, kezeljék a helyzetet, ők pedig úgy látták, hogy Nico hibázott. 

Nyílt verseny, nyílt beszéd Fotó: Europress

Nyílt verseny, nyílt beszéd Fotó: Europress


A Mercedesnél hagyják, hogy a pilótáik nyíltan beszéljenek és nyíltan versenyezzenek, ez pedig mindannyiunk számára nagyon jó. Ez persze néha húzós helyzeteket teremt, de ilyen az élet, nem? A szülőkkel sem vagyunk mindig jóban, a feleségével is összekap néha az ember. A Mercedesnél pedig pont ezt látjuk: boldogság, düh, siker, bosszúság – kiválóan reprezentálja milyen érzelmek vannak a háttérben a Forma-1-ben is.
Szóval, hogy a kérdésre válaszoljak: mivel nem ismerek minden részletet, nem tudom, hogy csinálnék-e valamit másképp, de az alapján, amit kívülről látok, azaz a nyíltság, az őszinteség, az nagyon tetszik. Lehet ugyan manipulálni az információkat, de hosszú távon azért úgysem lehet hülyíteni az embereket. 
Ki lesz a bajnok, Rosberg vagy Hamilton?
Nos, hat verseny van még, Rosberg vezet, Hamiltonnak dominálnia kellene ahhoz, hogy győzni tudjon. De akármelyikük is győz a végén, megérdemelten lesz bajnok. A puszta tempót, az egykörös sebességet illetően Lewis szerintem jobb, de Nico is egy nagyszerű pilóta, gyors, intelligensnek tűnik.
Akkor melyikük?

Rosberg lépéselőnyben, de még háromesélyes a küzdelem Fotó: Europress

Rosberg lépéselőnyben, de még háromesélyes a küzdelem Fotó: Europress


Hát, továbbra sincs varázsgömböm, de ha ez egy 12-13 futamos bajnokság lenne, Nico Rosberg a világbajnok. De van még hat futam. Nyerhet-e Lewis Hamilton? Igen, persze. Matematikailag akár még Daniel Ricciardo is győzhet. Nyilván ez elég valószínűtlen, de még ez is lehetséges. Lewis szupergyors, Nico Rosberg gyors,nagyon profi pilóta, szóval akármelyikük is győz a végén, örömmel gratulálok majd hozzá.
David, köszönjük a beszélgetést!

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.