Év eleje óta birkózik az elhibázott váltóáttételezéssel a Mercedes, Nico Rosberg és Lewis Hamilton előnye azonban eddig akkora volt, hogy nem volt sürgős a korrekció. Az új szabályok szerint már nem lehet versenyről versenyre változtatni a váltóáttételezésen, az év elején leadott specifikáció fix, amelyen az évben csak egyetlen alkalommal lehet módosítani.


Ezt a lehetőséget használja ki a Mercedes a Szingapúri Nagydíj előtt, a szezon hátralévő részében a módosított áttételezést használja majd a csapat. A Mercedes meglepő módon teljesen elszámolta magát a nyolcadik fokozattal, túl hosszú lett, így egész évben a monzai célegyenes volt az egyetlen hely, ahol Hamiltonék felváltottak nyolcadikba.

“A nyolcadik fokozat egyszerűen túl hosszú volt az összes többi pályára” – ismerte el Aldo Costa, a Mercedes főtervezője. Szingapúrtól rövidebbre lövik be a nyolcadik fokozatot, ezzel párhuzamosan valószínűleg az összes áttételen módosítanak.

A szintén Mercedes-motorokat használó Williamsnek nincsenek ilyen gondjai, a technikai igazgató Pat Symondst meg is lepte, hogy a Mercedes elszámolta magát. “Azt hittem, mi tévedtünk, de néhány verseny után megnyugodtam, hogy nem” – mondta Symonds.

“Ezzel együtt tény, hogy a nyolcadik fokozatra semmi szükség. Ezek a motorok annyira nyomatékosak, hogy egy ötfokozatú váltó is elég lenne hozzájuk, ezzel egy csomó súlyt és helyet tudnánk megtakarítani. Sajnos, a szabályok előírják a nyolcadik fokozatot, egyébként eszünkbe sem jutott volna ilyen váltót készíteni.”