F1: A csapatok morognak a jegyárak miatt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.15. 15.30

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint a csapatok aggódnak a Forma-1-es belépők magas ára miatt, a témában egyezkedés kezdődött Bernie Ecclestone-nal.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint a csapatok aggódnak a Forma-1-es belépők magas ára miatt, a témában egyezkedés kezdődött Bernie Ecclestone-nal. A csapatok meggyőződése, hogy az F1 népszerűségének csökkenése a magas jegyárakkal is magyarázható, sokan azonnal meggondolják magukat, amikor meglátják a belépők árait.


Wolff tisztában van vele, hogy a jegyárak csökkentése sok promóter számára nehezen vagy egyáltalán nem kigazdálkodható, mert a versenyrendezésért magas jogdíjat kell fizetniük. A csapatok már jelezték a problémát Ecclestone-nak, világossá téve azt is, hogy az F1 nem fordíthat hátat a nagymúltú pályáknak.

“Szóba mertük hozni a jegyárakat, és azt is, hogy az olyan versenyeknek, mint Spa, Monza vagy Hockenheim a naptárban kell maradniuk. Ez egy globális sport” – mondta Wolff. “Világos, hogy külföldre is kell menni, hogy meg kell hódítani új piacokat, de csak úgy, hogy közben tele vannak a hockenheimi vagy monzai lelátók.”

Ron Dennis, a McLaren vezérigazgatója szerint részletes piackutatásra van szükség annak kiderítésére, hogy egyes helyszíneken miért kevés a néző. “Hogy lehet, hogy amikor Silverstone és Ausztria abszolút tele van, Németországban éppen csak összejön a félház? Ennek biztosan oka van” – fogalmazott Dennis. “Találgathatunk is, de ez nem túl tudományos, meg kell értenünk a folyamatokat. A jegyárakkal van baj? A nemzeti hősökkel? Vagy valami mással? Akármiről van szó, kezelnünk kell a problémát.”

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.