Lement az új formaautós sorozat, a Forma-E első futama Pekingben, és rögtön óriási sztorival kezdett a széria. A sorozat első pole pozícióját Alain Prost fia, Nicolas szerezte meg, és úgy tűnt, hogy a futamgyőzelem is meglesz. Igen ám, de az utolsó körben, pár kanyarral a leintés előtt Nick Heidfeld megtámadta és tisztán előzte Prostot, aki egyszerűen ráhúzta az autót a németre, amikor már mellette volt.
Heidfeld autója irányíthatatlanul sodródott, majd megdobta egy rázókő, és átbucskázott a szalagkorláton. Mindkét pilóta kiesett, a győzelem így a brazil Lucas di Grassi ölébe hullott. Mögötte a francia Franck Montagny lett a második, harmadikként pedig Sam Bird ért célba.

Prostot a verseny után megbüntették, a következő futamon tízhelyes rajtbüntetéssel indul. Az eset külön pikantériája, hogy Heidfeld és Prost az endurance világbajnokságban csapattársak, mindketten a Rebellion Racing Toyotáját vezetik. Ugyan Heidfeld a bukás után nagy lendülettel rohant Prost után, szerinte az ütközésnek semmilyen hatása nem lesz a munkakapcsolatukra.

A sorozat érdekessége, hogy a villanyautók akkuja egy teljes versenyt nem bír végig, a bokszkiállás így igazából egy autócsere. Így néz ki:

Annyit tudni kell az elektromos formaautók versenyéről, hogy a mezőny világhírű versenyzőkkel, főként egykori Forma-1-pilótákkal van tele: Trulli, Buemi, Heidfeld, di Grassi, Sato, ifjabb Prost, Piquet és Senna, Montagny, Pic – és mások állnak rajthoz.

A szériához a Renault szállítja a kocsikat, a McLaren pedig a P1 nevű szupersport-kocsijából átvett, 202,5 lóerőre lefojtott motorokat, de a versenyautókon egyéni beállítások engedélyezettek, apróbb különbségek lehetnek, és vannak is.

Heidfeld – a hírek szerint – gyakorlatilag sérülés nélkül megúszta a hatalmas balesetet, ami azt mutatja, hogy a FIA biztonsági szakemberei kiváló munkát végeztek a versenyautókkal.