Döbbenetes balesettel indult a villany-F1

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.13. 15.00

Lement az új formaautós sorozat, a Forma-E első futama Pekingben, és rögtön óriási sztorival kezdett a széria. Nem túlzás: Prost fia meg is ölhette volna Heidfeldet.

Lement az új formaautós sorozat, a Forma-E első futama Pekingben, és rögtön óriási sztorival kezdett a széria. A sorozat első pole pozícióját Alain Prost fia, Nicolas szerezte meg, és úgy tűnt, hogy a futamgyőzelem is meglesz. Igen ám, de az utolsó körben, pár kanyarral a leintés előtt Nick Heidfeld megtámadta és tisztán előzte Prostot, aki egyszerűen ráhúzta az autót a németre, amikor már mellette volt.
Heidfeld autója irányíthatatlanul sodródott, majd megdobta egy rázókő, és átbucskázott a szalagkorláton. Mindkét pilóta kiesett, a győzelem így a brazil Lucas di Grassi ölébe hullott. Mögötte a francia Franck Montagny lett a második, harmadikként pedig Sam Bird ért célba.

Prostot a verseny után megbüntették, a következő futamon tízhelyes rajtbüntetéssel indul. Az eset külön pikantériája, hogy Heidfeld és Prost az endurance világbajnokságban csapattársak, mindketten a Rebellion Racing Toyotáját vezetik. Ugyan Heidfeld a bukás után nagy lendülettel rohant Prost után, szerinte az ütközésnek semmilyen hatása nem lesz a munkakapcsolatukra.

A sorozat érdekessége, hogy a villanyautók akkuja egy teljes versenyt nem bír végig, a bokszkiállás így igazából egy autócsere. Így néz ki:

Annyit tudni kell az elektromos formaautók versenyéről, hogy a mezőny világhírű versenyzőkkel, főként egykori Forma-1-pilótákkal van tele: Trulli, Buemi, Heidfeld, di Grassi, Sato, ifjabb Prost, Piquet és Senna, Montagny, Pic – és mások állnak rajthoz.

A szériához a Renault szállítja a kocsikat, a McLaren pedig a P1 nevű szupersport-kocsijából átvett, 202,5 lóerőre lefojtott motorokat, de a versenyautókon egyéni beállítások engedélyezettek, apróbb különbségek lehetnek, és vannak is.

Heidfeld – a hírek szerint – gyakorlatilag sérülés nélkül megúszta a hatalmas balesetet, ami azt mutatja, hogy a FIA biztonsági szakemberei kiváló munkát végeztek a versenyautókkal.

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.