A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Forma-1-es Sportszabályzat 20.1-es pontjára – “A versenyzőnek egyedül, segítség nélkül kell vezetnie az autót” – hivatkozva csütörtökön azonnali hatállyal betiltotta a bokszból az autóba irányuló, a “teljesítményt illető/befolyásoló” rádióüzeneteket.
Mivel az újonnan kiadott műszaki irányelv elég lazán fogalmaz, a GPUpdate.net pontosítást kért az FIA-tól, hogy mire is készüljenek majd a csapatok Szingapúrtól. Rádiózási kiskáté.
A versenyigazgatóság küld majd figyelmeztetést, ha egy csapat túl messzire megy, vagy azonnal szankció következik?
FIA: Az iránymutatás világos, nem látjuk okát, hogy külön figyelmeztessünk.
A 20.1-es pont csak a versenyre vonatkozik vagy a szabadedzésekre és a kvalifikációra is? 
FIA: A teljes versenyhétvégére.
A pilótát bokszkiállásra szólító üzenet már szabályszegés? 
FIA: Úgy véljük, hogy az rendben van, hogy a csapat megmondja, mikor álljanak ki kerékcserére.


A kritikus üzemanyag-fogyasztásra figyelmeztető üzenet szabályszegő?
FIA: Igen, így gondoljuk. A versenyző láthatja ezt az adatot a kijelzőn ugyanúgy, mint egy utcai autóban. 
(Megjegyzés: több csapat, köztük például a Red Bull és a Williams idén nem állt át kormányon elhelyezett az LCD-kijelző használatára, így náluk jóval korlátozottabb mennyiségű adatot láthatnak a pilóták.)
A fékek vagy a gumik állapotára vonatkozó figyelmeztetések szabályosak?
FIA: Nem ezt a pilótának kell látnia az autóban, ugyanúgy, ahogy az üzemanyagnál.
Az olyan üzenetek, mint a SOC 3, MIX 5, FUEL 2 engedélyezettek?
FIA: Nem, semmiképp. Úgy gondoljuk, hogy pontosan az ilyenek mennek szembe a 20.1-es ponttal.
Mi a helyzet a rajt előtti formációs körön küldött, a gumi- és fékmelegítést, sebességváltó-beállítást, gázfröccsöket illető üzenetekkel?
FIA: Ezek sem engedélyezettek, hiszen véleményünk szerint pont ezek sértik a 20.1-es pontot.


És a csapatutasítások (előzz/ne előzz)?
FIA: Azok rendben vannak.
Mi a helyzet a kvalifikáción és versenyen a forgalomról szóló üzenetekkel? 
FIA: Ezekkel nem lesz gond.
Mind a 22 autó rádióforgalmát figyelik majd vagy csak a közvetítésbe is kimenőket?
FIA: Minden rádióbeszélgetést figyelünk és rögzítünk.