F1: Hivatalos a rádiókorlátozás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.11. 12.35

A Forma-1 állandó versenyigazgatója csütörtökön tájékoztatta a csapatokat, hogy a vezetést segítő bokszutcai rádióüzenetek ezentúl szabálytalannak számítanak.

A hét elején röppent fel, hogy a Forma-1 imázsának javítására a csapatoktól a pilótáknak küldött, a vezetés részleteit illető rádióüzenetek betiltását fontolgatják. Alapot a Sportszabályzat 20.1-es pontja nyújt, amely kimondja, hogy a versenyzőnek egyedül és segítség nélkül kell vezetnie.
A dolog gyorsan keresztülfutott a bürokrácián, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting csütörtökön már levélben tájékoztatta a csapatokat az műszaki irányelvről.


“A Sportszabályzat 20.1-es pontjának mindenkori teljesülése érdekében mostantól a lehető legszigorúbban vesszük a szabály betartatását, így a bokszutcából a pilótáknak küldött rádióüzenetek nem tartalmazhatnak az autó vagy a versenyző teljesítményét illető információt” – írta, hozzátéve, hogy a kiskapukra is odafigyelnek. “Arra is szeretnénk emlékeztetni, hogy a bokszutcából az autó felé irányuló adatforgalmazást a Technikai szabályzat 8.5.2-es pontja tiltja.”
A négyszeres világbajnok, később csapattulajdonosként is dolgozó Alain Prost szerint kívánatos lépés volt a tilalom.
“Ha van valami panaszom a mai Forma-1-gyel kapcsolatban, hát az a rádiózás” – nyilatkozta az Autosportnak még a mai fejlemények előtt. “Az üzenetek a nézők felé nagyon negatívak lehetnek, mert ha nem is igaz ez teljesen, kívülről úgy tűnhet, hogy az F1 mostanra túl könnyűvé, és nem a pilóta által irányítottá vált.” 


“Nehéz dolog ez, meg kell találni a középutat, de nem szabad negatív imázst közvetíteni. Nem tudom, hogy mennyire szeretik a rádióüzeneteket a nézők, de szerintem inkább negatív, mint pozitív a hatás.”
A Professzor a pilóták csapat felé küldött panaszait sem szereti: “A másik negatívum a versenyzői üzenetek, a jaj, nekem jött, mit csináljak? Szóljatok Charlie-nak, kérjetek büntetést-szövegek. Ezt nem lenne szabad. Először is, egy versenyző nem is mondhatna ilyesmiket. Az hogy mégis megteszik, azt mutatja, hogy a dolgok megváltoztak. Szóval alapvetően nem kellene panaszkodni, de ha már panaszkodnak, azt nem kellene hallanunk.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.