F1: Hivatalos a rádiókorlátozás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.11. 12.35

A Forma-1 állandó versenyigazgatója csütörtökön tájékoztatta a csapatokat, hogy a vezetést segítő bokszutcai rádióüzenetek ezentúl szabálytalannak számítanak.

A hét elején röppent fel, hogy a Forma-1 imázsának javítására a csapatoktól a pilótáknak küldött, a vezetés részleteit illető rádióüzenetek betiltását fontolgatják. Alapot a Sportszabályzat 20.1-es pontja nyújt, amely kimondja, hogy a versenyzőnek egyedül és segítség nélkül kell vezetnie.
A dolog gyorsan keresztülfutott a bürokrácián, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting csütörtökön már levélben tájékoztatta a csapatokat az műszaki irányelvről.


“A Sportszabályzat 20.1-es pontjának mindenkori teljesülése érdekében mostantól a lehető legszigorúbban vesszük a szabály betartatását, így a bokszutcából a pilótáknak küldött rádióüzenetek nem tartalmazhatnak az autó vagy a versenyző teljesítményét illető információt” – írta, hozzátéve, hogy a kiskapukra is odafigyelnek. “Arra is szeretnénk emlékeztetni, hogy a bokszutcából az autó felé irányuló adatforgalmazást a Technikai szabályzat 8.5.2-es pontja tiltja.”
A négyszeres világbajnok, később csapattulajdonosként is dolgozó Alain Prost szerint kívánatos lépés volt a tilalom.
“Ha van valami panaszom a mai Forma-1-gyel kapcsolatban, hát az a rádiózás” – nyilatkozta az Autosportnak még a mai fejlemények előtt. “Az üzenetek a nézők felé nagyon negatívak lehetnek, mert ha nem is igaz ez teljesen, kívülről úgy tűnhet, hogy az F1 mostanra túl könnyűvé, és nem a pilóta által irányítottá vált.” 


“Nehéz dolog ez, meg kell találni a középutat, de nem szabad negatív imázst közvetíteni. Nem tudom, hogy mennyire szeretik a rádióüzeneteket a nézők, de szerintem inkább negatív, mint pozitív a hatás.”
A Professzor a pilóták csapat felé küldött panaszait sem szereti: “A másik negatívum a versenyzői üzenetek, a jaj, nekem jött, mit csináljak? Szóljatok Charlie-nak, kérjetek büntetést-szövegek. Ezt nem lenne szabad. Először is, egy versenyző nem is mondhatna ilyesmiket. Az hogy mégis megteszik, azt mutatja, hogy a dolgok megváltoztak. Szóval alapvetően nem kellene panaszkodni, de ha már panaszkodnak, azt nem kellene hallanunk.”

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.