F1: Meghalt Alonso mecénása

Emilio Botin 1934-2014

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.10. 11.15

Elhunyt a Forma-1-ben Fernando Alonsót a McLarennél és a Ferrarinál is támogató Santander pénzintézet vezére, Emilio Botin.

79 éves korában elhunyt Emilio Botin, a spanyol Santander pénzintézet vezérigazgatója, amely az elmúlt években a Forma-1 egyik legjelentősebb szponzoraként szerepel.


A Santandert kis helyi bankból globális pénzintézetté felfuttató szakember Fernando Alonso 2005-2006-os bajnoki sikerei kapcsán fordult az F1 felé, 2007-ben a McLarennél jelent meg szponzorként, ahol a kétszeres bajnok távozása után is maradt a cég a brit leányvállalata, az Abbey népszerűsítésére. Ugyanakkor 2008-2009-ben a Renault-hoz visszatért spanyolt az Universia leányvállalaton keresztül szponzorálta.
2010-ben a Santander Alonsóval együtt megjelent a Ferrarinál is, az olasz csapat egyik legjelentősebb támogatója azóta is. A pénzintézet a Ferrari mellett számos nagydíj névadó szponzoraként is szerepel.
“Szenvedélyes és elbűvölő, de erős és mindig fair ember volt. Megtiszteltetés volt számomra ismerni őt és az, hogy a barátomnak nevezhettem. Imádta az autóversenyzést, nem akadt nála lelkesebb ember a McLaren-garázsban, amikor sikerült győznünk. Egy nagy embert veszített a világ” – reagált a McLaren vezére, Ron Dennis. 
A Ferrari a Twitteren írt: “Szomorú nap a mai, lélekben Emilio Botin családjával és barátaival vagyunk.”

Raikkönennel viccelődik ex-csapata a háta mögött. Olvasta?

Ilyen szép és igényes cikket olvasott már?

Kommentek

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.