F1: Lemondott a Ferrari-elnök

23 év után távozik

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.10. 09.35

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerdára bejelentette, hogy távozik a maranellói cég éléről. Helyét az anyacég Fiat vezére, Sergio Marchionne veszi át.

Luca di Montezemolo jövőjéről egyre több pletyka keringett mostanában, így a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon személyesen cáfolta a távozásáról szóló híreket, további három évre “kötelezte el” magát a Ferrarinál.
Marchionne és Montezemolo


A nyilatkozatra nyilatkozat volt a válasz: az anyacég, a Fiat elnöke, Sergio Marchionne kemény hangon bírálta Montezemolót, főleg a Ferrari Forma-1-es eredményei miatt. Az Olasz Nagydíjon is csúnyán lebőgött a csapat, az elnök végül szerda reggelre bejelentette távozását.
“A Ferrari fontos szerepet játszik majd a Fiat Chrysler Automobiles-csoport Wall Street-i tőzsdei bevezetésében, ami új, más korszakot nyit, és amelyet szerintem a cégcsoport CEO-jának kell vezetnie. Lezárul egy korszak, ezért úgy döntöttem, hogy 23 csodálatos és felejthetetlen év után lemondok az elnöki posztról. ” – írta közleményében a 67 éves Montezemolo. 
“Legelőször is hadd mondjak köszönetet a Ferrari gyárban, irodákban, versenypályákon és a világ inden táján található kereskedésekben dolgozó női és férfi alkalmazottainak! Ők voltak a cég elképesztő növekedésének, számos feledhetetlen győzelmének és a világ legerősebb márkájává válásának kovácsai.” 
Utoljára integetett Monzában


“Meleg szívvel búcsúzom és mondok köszönetet a műszaki és üzleti partnereinknek is, ahogy a kereskedőinknek, és különösen a klienseinknek és gyűjtőinknek, akik szenvedélyében teljes szívvel osztozom. Természetesen a szurkolóinkat sem felejtem el, akik mindig hatalmas lelkesedéssel támogattak minket, még a Scuderia nehéz pillanataiban is.”
“A Ferrari a világ legcsodálatosabb cége. Igazi megtiszteltetés volt vezetni. Minden erőmet ennek szenteltem az évek során. A családom mellett a Ferrari jelentette, és jelenti továbbra is az életemet. A részvényeseknek – különösen a mindig mellettem álló Piero Ferrarinak -és a cég összes emberének további sok-sok sikeres évet kívánok!” 
Luca Cordero di Montezemolo ferraris karrierje 1973-ban kezdődött, amikor az alapító Enzo Ferrari asszisztense, majd a Forma-1-es csapat sportigazgatója lett, 1975-ben és ’77-ben Niki Laudával bajnoki címeket is hoztak. 
1977-ben a Fiat versenyprogramjának vezetését vette át, majd másfél évtizedig különböző vezetői posztokon dolgozott az autógyártónál, amelynek vezére, Gianni Agnelli 1991-ben vitte vissza a Ferrarihoz, immár elnökként. 
Az aranykor


Montezemolo a 90-es években a gazdaságilag küszködő Ferrarit újra sikeressé tette, és az évtized végére Jean Todttal és Michael Schumacherrel beindította a Forma-1-es gőzhengert is. Elnöki korszaka alatt nyolc konstruktőri, hat egyéni bajnoki címet, 118 futamgyőzelmet szerzett a Scuderia.
Montezemolo 2004 és 2010 között a Fiat elnöke is volt. A Fiat-Chrysler egyesülés óta háttérbe szorult, nem kapott helyet az igazgatótanácsban sem, sokan úgy vélik, ez jelentette a törést a cégcsoport vezére, Marchionne és Montezemolo között.

Kommentek

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

25 éves, dögös vörös japán

Ha valaki vonzódik az öregebb autókhoz, de szeretne garantáltan megkímélt, karbantartott példányt szerezni magának, akkor bölcs dolog megnézni pár leszerelt tűzoltóautót

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.