F1: Lemondott a Ferrari-elnök

23 év után távozik

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.10. 09.35

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerdára bejelentette, hogy távozik a maranellói cég éléről. Helyét az anyacég Fiat vezére, Sergio Marchionne veszi át.

Luca di Montezemolo jövőjéről egyre több pletyka keringett mostanában, így a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon személyesen cáfolta a távozásáról szóló híreket, további három évre “kötelezte el” magát a Ferrarinál.
Marchionne és Montezemolo


A nyilatkozatra nyilatkozat volt a válasz: az anyacég, a Fiat elnöke, Sergio Marchionne kemény hangon bírálta Montezemolót, főleg a Ferrari Forma-1-es eredményei miatt. Az Olasz Nagydíjon is csúnyán lebőgött a csapat, az elnök végül szerda reggelre bejelentette távozását.
“A Ferrari fontos szerepet játszik majd a Fiat Chrysler Automobiles-csoport Wall Street-i tőzsdei bevezetésében, ami új, más korszakot nyit, és amelyet szerintem a cégcsoport CEO-jának kell vezetnie. Lezárul egy korszak, ezért úgy döntöttem, hogy 23 csodálatos és felejthetetlen év után lemondok az elnöki posztról. ” – írta közleményében a 67 éves Montezemolo. 
“Legelőször is hadd mondjak köszönetet a Ferrari gyárban, irodákban, versenypályákon és a világ inden táján található kereskedésekben dolgozó női és férfi alkalmazottainak! Ők voltak a cég elképesztő növekedésének, számos feledhetetlen győzelmének és a világ legerősebb márkájává válásának kovácsai.” 
Utoljára integetett Monzában


“Meleg szívvel búcsúzom és mondok köszönetet a műszaki és üzleti partnereinknek is, ahogy a kereskedőinknek, és különösen a klienseinknek és gyűjtőinknek, akik szenvedélyében teljes szívvel osztozom. Természetesen a szurkolóinkat sem felejtem el, akik mindig hatalmas lelkesedéssel támogattak minket, még a Scuderia nehéz pillanataiban is.”
“A Ferrari a világ legcsodálatosabb cége. Igazi megtiszteltetés volt vezetni. Minden erőmet ennek szenteltem az évek során. A családom mellett a Ferrari jelentette, és jelenti továbbra is az életemet. A részvényeseknek – különösen a mindig mellettem álló Piero Ferrarinak -és a cég összes emberének további sok-sok sikeres évet kívánok!” 
Luca Cordero di Montezemolo ferraris karrierje 1973-ban kezdődött, amikor az alapító Enzo Ferrari asszisztense, majd a Forma-1-es csapat sportigazgatója lett, 1975-ben és ’77-ben Niki Laudával bajnoki címeket is hoztak. 
1977-ben a Fiat versenyprogramjának vezetését vette át, majd másfél évtizedig különböző vezetői posztokon dolgozott az autógyártónál, amelynek vezére, Gianni Agnelli 1991-ben vitte vissza a Ferrarihoz, immár elnökként. 
Az aranykor


Montezemolo a 90-es években a gazdaságilag küszködő Ferrarit újra sikeressé tette, és az évtized végére Jean Todttal és Michael Schumacherrel beindította a Forma-1-es gőzhengert is. Elnöki korszaka alatt nyolc konstruktőri, hat egyéni bajnoki címet, 118 futamgyőzelmet szerzett a Scuderia.
Montezemolo 2004 és 2010 között a Fiat elnöke is volt. A Fiat-Chrysler egyesülés óta háttérbe szorult, nem kapott helyet az igazgatótanácsban sem, sokan úgy vélik, ez jelentette a törést a cégcsoport vezére, Marchionne és Montezemolo között.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.