F1: Lemondott a Ferrari-elnök

23 év után távozik

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.10. 09.35

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerdára bejelentette, hogy távozik a maranellói cég éléről. Helyét az anyacég Fiat vezére, Sergio Marchionne veszi át.

Luca di Montezemolo jövőjéről egyre több pletyka keringett mostanában, így a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon személyesen cáfolta a távozásáról szóló híreket, további három évre “kötelezte el” magát a Ferrarinál.
Marchionne és Montezemolo


A nyilatkozatra nyilatkozat volt a válasz: az anyacég, a Fiat elnöke, Sergio Marchionne kemény hangon bírálta Montezemolót, főleg a Ferrari Forma-1-es eredményei miatt. Az Olasz Nagydíjon is csúnyán lebőgött a csapat, az elnök végül szerda reggelre bejelentette távozását.
“A Ferrari fontos szerepet játszik majd a Fiat Chrysler Automobiles-csoport Wall Street-i tőzsdei bevezetésében, ami új, más korszakot nyit, és amelyet szerintem a cégcsoport CEO-jának kell vezetnie. Lezárul egy korszak, ezért úgy döntöttem, hogy 23 csodálatos és felejthetetlen év után lemondok az elnöki posztról. ” – írta közleményében a 67 éves Montezemolo. 
“Legelőször is hadd mondjak köszönetet a Ferrari gyárban, irodákban, versenypályákon és a világ inden táján található kereskedésekben dolgozó női és férfi alkalmazottainak! Ők voltak a cég elképesztő növekedésének, számos feledhetetlen győzelmének és a világ legerősebb márkájává válásának kovácsai.” 
Utoljára integetett Monzában


“Meleg szívvel búcsúzom és mondok köszönetet a műszaki és üzleti partnereinknek is, ahogy a kereskedőinknek, és különösen a klienseinknek és gyűjtőinknek, akik szenvedélyében teljes szívvel osztozom. Természetesen a szurkolóinkat sem felejtem el, akik mindig hatalmas lelkesedéssel támogattak minket, még a Scuderia nehéz pillanataiban is.”
“A Ferrari a világ legcsodálatosabb cége. Igazi megtiszteltetés volt vezetni. Minden erőmet ennek szenteltem az évek során. A családom mellett a Ferrari jelentette, és jelenti továbbra is az életemet. A részvényeseknek – különösen a mindig mellettem álló Piero Ferrarinak -és a cég összes emberének további sok-sok sikeres évet kívánok!” 
Luca Cordero di Montezemolo ferraris karrierje 1973-ban kezdődött, amikor az alapító Enzo Ferrari asszisztense, majd a Forma-1-es csapat sportigazgatója lett, 1975-ben és ’77-ben Niki Laudával bajnoki címeket is hoztak. 
1977-ben a Fiat versenyprogramjának vezetését vette át, majd másfél évtizedig különböző vezetői posztokon dolgozott az autógyártónál, amelynek vezére, Gianni Agnelli 1991-ben vitte vissza a Ferrarihoz, immár elnökként. 
Az aranykor


Montezemolo a 90-es években a gazdaságilag küszködő Ferrarit újra sikeressé tette, és az évtized végére Jean Todttal és Michael Schumacherrel beindította a Forma-1-es gőzhengert is. Elnöki korszaka alatt nyolc konstruktőri, hat egyéni bajnoki címet, 118 futamgyőzelmet szerzett a Scuderia.
Montezemolo 2004 és 2010 között a Fiat elnöke is volt. A Fiat-Chrysler egyesülés óta háttérbe szorult, nem kapott helyet az igazgatótanácsban sem, sokan úgy vélik, ez jelentette a törést a cégcsoport vezére, Marchionne és Montezemolo között.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.