F1: Idén már csak szenvedni fog a Lotus

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.10. 12.30

A Lotus tulajdonos-főnöke elismerte, hogy alaposan elszúrták az idei modellt, de jövőre már újra az élmezőnybe várja a magukat. Grosjeant megtartaná, új főnököt is keres.

Míg 2012-13-ban Kimi Räikkönennel és Romain Grosjeannal a volánnál a Lotus rendszeresen a dobogós helyezésekért küzdött és még egy-egy futamgyőzelmet is szereztek, az enstone-i csapat 2014-ben a legrosszabbak közé tartozik, 13 forduló alatt két pontszerzés jött össze.
A csapat tulajdonos-főnöke, Gerard Lopez a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában beismerte, hogy az E22-est félretervezték, így gyakorlatilag nem is várható javulás idén, végig küszködnek majd a szezonzáróig. 


“Hibáztunk. Elkövettünk egy hibát a tervezésnél, amiről eredetileg azt gondoltuk, hogy jó lesz. Ugyanabban a helyzetben vagyunk, mint három éve, amikor a előre vezetett kipufogóval próbálkoztunk és pocsék idényünk volt. Nagyjából ugyanaz a helyzet: hoztunk egy döntést, ami végül nem sült el jól, épp ellenkezőleg. Rossz döntés volt, ami kihat az egész szezonra, a motor ebből a szempontból nem is számít. Persze az sem segít, hogy immár hivatalosan is a Red Bull a Renault hivatalos csapata.”
“Az idény elején nagyon sok gondunk volt az erőforrással, aztán valamikor az idény közepe táján világossá vált, hogy a kasztnival is gondok vannak, amiket idén már nem is nagyon lehet orvosolni. Az azért pozitívum, hogy még időben, az új autó készítése előtt felfedeztük ezt, de az idei évben már csakis a kármentés marad, szóval egészen az év végéig küszködni fogunk.” 
Bár Lopez azt nem volt hajlandó megerősíteni, hogy 2015-ben a Renault-motor helyett már a Mercedes erőforrása dolgozik majd az autóban, abban biztos, hogy jövőre visszatérhetnek a korábbi formájukhoz.
“A kasztni elszúrása miatt kerültünk a mostani helyzetbe, és ezt a hibát nem követjük el újra. Nem azt mondom, hogy jövőre már a bajnoki címért küzdünk majd, de nagyjából visszatérhetünk oda, ahol az elmúlt két évben voltunk.”


A Lotus már korábban bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Pastor Maldonadóval, Lopez pedig bízik benne, hogy a jelenleg elég kiábrándult Romain Grosjeant is meg fogják tartani.
“Nagyon valószínű. Egy pilótát – Pastort – már lekötöttünk, és bár nem titok, hogy Romain a szerződése alapján a rossz eredmények miatt távozhatna, én úgy hiszem, hogy őt is meg tudjuk tartani.”
A luxemburgi üzletember a Lotus pénzügyi haldoklásáról szól híreket is cáfolta: “Idén publikáljuk az éves jelentéseket, és gyakorlatilag nullszaldósok vagyunk, hamarosan akár profitot is termelhetünk. Meg merem kockáztatni, hogy pénzügyi szempontból az egyik legjobban álló csapat vagyunk, ez a dolgok legkönnyebb része. Meglátják majd, amikor egy-két héten belül közzétesszük a számokat!”


A korábbi főnök, Eric Boullier McLarenhez való átigazolása után Lopez a csapatfőnöki posztot is felvette, de azt mondja, hamarosan igazi szakembert találnak majd a szerepre.
“Most dolgozunk ezen. Inkább előbb, mint utóbb meglesz a csapatfőnök, hogy 2015-re már teljesen beilleszkedjen. Esély van rá, hogy egy, a paddockból már ismert személy lesz az.” 

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.