F1: Idén már csak szenvedni fog a Lotus

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.10. 12.30

A Lotus tulajdonos-főnöke elismerte, hogy alaposan elszúrták az idei modellt, de jövőre már újra az élmezőnybe várja a magukat. Grosjeant megtartaná, új főnököt is keres.

Míg 2012-13-ban Kimi Räikkönennel és Romain Grosjeannal a volánnál a Lotus rendszeresen a dobogós helyezésekért küzdött és még egy-egy futamgyőzelmet is szereztek, az enstone-i csapat 2014-ben a legrosszabbak közé tartozik, 13 forduló alatt két pontszerzés jött össze.
A csapat tulajdonos-főnöke, Gerard Lopez a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában beismerte, hogy az E22-est félretervezték, így gyakorlatilag nem is várható javulás idén, végig küszködnek majd a szezonzáróig. 


“Hibáztunk. Elkövettünk egy hibát a tervezésnél, amiről eredetileg azt gondoltuk, hogy jó lesz. Ugyanabban a helyzetben vagyunk, mint három éve, amikor a előre vezetett kipufogóval próbálkoztunk és pocsék idényünk volt. Nagyjából ugyanaz a helyzet: hoztunk egy döntést, ami végül nem sült el jól, épp ellenkezőleg. Rossz döntés volt, ami kihat az egész szezonra, a motor ebből a szempontból nem is számít. Persze az sem segít, hogy immár hivatalosan is a Red Bull a Renault hivatalos csapata.”
“Az idény elején nagyon sok gondunk volt az erőforrással, aztán valamikor az idény közepe táján világossá vált, hogy a kasztnival is gondok vannak, amiket idén már nem is nagyon lehet orvosolni. Az azért pozitívum, hogy még időben, az új autó készítése előtt felfedeztük ezt, de az idei évben már csakis a kármentés marad, szóval egészen az év végéig küszködni fogunk.” 
Bár Lopez azt nem volt hajlandó megerősíteni, hogy 2015-ben a Renault-motor helyett már a Mercedes erőforrása dolgozik majd az autóban, abban biztos, hogy jövőre visszatérhetnek a korábbi formájukhoz.
“A kasztni elszúrása miatt kerültünk a mostani helyzetbe, és ezt a hibát nem követjük el újra. Nem azt mondom, hogy jövőre már a bajnoki címért küzdünk majd, de nagyjából visszatérhetünk oda, ahol az elmúlt két évben voltunk.”


A Lotus már korábban bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Pastor Maldonadóval, Lopez pedig bízik benne, hogy a jelenleg elég kiábrándult Romain Grosjeant is meg fogják tartani.
“Nagyon valószínű. Egy pilótát – Pastort – már lekötöttünk, és bár nem titok, hogy Romain a szerződése alapján a rossz eredmények miatt távozhatna, én úgy hiszem, hogy őt is meg tudjuk tartani.”
A luxemburgi üzletember a Lotus pénzügyi haldoklásáról szól híreket is cáfolta: “Idén publikáljuk az éves jelentéseket, és gyakorlatilag nullszaldósok vagyunk, hamarosan akár profitot is termelhetünk. Meg merem kockáztatni, hogy pénzügyi szempontból az egyik legjobban álló csapat vagyunk, ez a dolgok legkönnyebb része. Meglátják majd, amikor egy-két héten belül közzétesszük a számokat!”


A korábbi főnök, Eric Boullier McLarenhez való átigazolása után Lopez a csapatfőnöki posztot is felvette, de azt mondja, hamarosan igazi szakembert találnak majd a szerepre.
“Most dolgozunk ezen. Inkább előbb, mint utóbb meglesz a csapatfőnök, hogy 2015-re már teljesen beilleszkedjen. Esély van rá, hogy egy, a paddockból már ismert személy lesz az.” 

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.