F1: Idén már csak szenvedni fog a Lotus

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.10. 12.30

A Lotus tulajdonos-főnöke elismerte, hogy alaposan elszúrták az idei modellt, de jövőre már újra az élmezőnybe várja a magukat. Grosjeant megtartaná, új főnököt is keres.

Míg 2012-13-ban Kimi Räikkönennel és Romain Grosjeannal a volánnál a Lotus rendszeresen a dobogós helyezésekért küzdött és még egy-egy futamgyőzelmet is szereztek, az enstone-i csapat 2014-ben a legrosszabbak közé tartozik, 13 forduló alatt két pontszerzés jött össze.
A csapat tulajdonos-főnöke, Gerard Lopez a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában beismerte, hogy az E22-est félretervezték, így gyakorlatilag nem is várható javulás idén, végig küszködnek majd a szezonzáróig. 


“Hibáztunk. Elkövettünk egy hibát a tervezésnél, amiről eredetileg azt gondoltuk, hogy jó lesz. Ugyanabban a helyzetben vagyunk, mint három éve, amikor a előre vezetett kipufogóval próbálkoztunk és pocsék idényünk volt. Nagyjából ugyanaz a helyzet: hoztunk egy döntést, ami végül nem sült el jól, épp ellenkezőleg. Rossz döntés volt, ami kihat az egész szezonra, a motor ebből a szempontból nem is számít. Persze az sem segít, hogy immár hivatalosan is a Red Bull a Renault hivatalos csapata.”
“Az idény elején nagyon sok gondunk volt az erőforrással, aztán valamikor az idény közepe táján világossá vált, hogy a kasztnival is gondok vannak, amiket idén már nem is nagyon lehet orvosolni. Az azért pozitívum, hogy még időben, az új autó készítése előtt felfedeztük ezt, de az idei évben már csakis a kármentés marad, szóval egészen az év végéig küszködni fogunk.” 
Bár Lopez azt nem volt hajlandó megerősíteni, hogy 2015-ben a Renault-motor helyett már a Mercedes erőforrása dolgozik majd az autóban, abban biztos, hogy jövőre visszatérhetnek a korábbi formájukhoz.
“A kasztni elszúrása miatt kerültünk a mostani helyzetbe, és ezt a hibát nem követjük el újra. Nem azt mondom, hogy jövőre már a bajnoki címért küzdünk majd, de nagyjából visszatérhetünk oda, ahol az elmúlt két évben voltunk.”


A Lotus már korábban bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Pastor Maldonadóval, Lopez pedig bízik benne, hogy a jelenleg elég kiábrándult Romain Grosjeant is meg fogják tartani.
“Nagyon valószínű. Egy pilótát – Pastort – már lekötöttünk, és bár nem titok, hogy Romain a szerződése alapján a rossz eredmények miatt távozhatna, én úgy hiszem, hogy őt is meg tudjuk tartani.”
A luxemburgi üzletember a Lotus pénzügyi haldoklásáról szól híreket is cáfolta: “Idén publikáljuk az éves jelentéseket, és gyakorlatilag nullszaldósok vagyunk, hamarosan akár profitot is termelhetünk. Meg merem kockáztatni, hogy pénzügyi szempontból az egyik legjobban álló csapat vagyunk, ez a dolgok legkönnyebb része. Meglátják majd, amikor egy-két héten belül közzétesszük a számokat!”


A korábbi főnök, Eric Boullier McLarenhez való átigazolása után Lopez a csapatfőnöki posztot is felvette, de azt mondja, hamarosan igazi szakembert találnak majd a szerepre.
“Most dolgozunk ezen. Inkább előbb, mint utóbb meglesz a csapatfőnök, hogy 2015-re már teljesen beilleszkedjen. Esély van rá, hogy egy, a paddockból már ismert személy lesz az.” 

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.