F1: Korlátozzák a csapatrádiót?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.09. 11.40

Sajtóértesülés szerint a Forma-1-es csapatok a versenyek alatti rádióforgalom korlátozását fontolgatják, hogy a versenyzők kevésbé tűnjenek “báboknak”.

A brit Autosport értesülése szerint a Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport múlt hétvégi, monzai értekezletén felmerült a csapatrádiózás bizonyos mértékű korlátozásának ötlete.
A cél az lenne, hogy a versenyzők kevésbé tűnjenek a bokszutcából irányított báboknak a nézők szemében, nagyobb kihívás legyen számukra a vezetés. Manapság sokan úgy érzik, hogy a pilóták már túlzottan hagyatkoznak a különböző külső üzenetekre, a stratégiát, a kerékcserék időzítését illetően az egészségesnél nagyobb mértéken jutnak segítséghez.


A rádióforgalmazás teljes betiltása nem téma, sokkal inkább csak a teljesítményt közvetlenül segítő információkat zárnák ki, ezt pedig a Sportszabályzat a ma is létező előírásából, a 20.1-es pontból vezetnék le, az ugyanis kimondja, hogy “a versenyzőnek, egyedül, segítség nélkül kell vezetnie az autót”.
A szabály pontosításával az FIA kizárhatná tehát az ilyen jellegű üzeneteket, de a az alapvető verseny- és biztonsági információk közvetítése természetesen megmaradna. A versenyzők érdekes, mókás, néha botrányos üzeneteit a szabály nyilván nem érintené.
A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier az elképzelés támogató közé tartozik:
“Idén a kevesebb üzemanyag és a keményebb gumik jelentenek nehézséget, és megértem, hogy a szurkolók számára kiábrándító lehet azt hallgatni, hogy a pilótáknak így és így kell benzint spórolni, gumit óvni. A rádióüzenetek persze azóta léteznek, amióta csak feltűnt a rádió az F1-ben, a gondot az jelenti, hogy az elmúlt pár évben ezek bekerültek a közvetítésbe is. A (közvetítést végző) FOM persze egyszerűen kihagyhatná őket, de miért ne hozzunk inkább olyan szabályt, amellyel a pilóták az eddiginél önállóbban dolgozhatnak a pályán? Ez így jobb lenne.” 

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.