F1: Nem büntetésből veszített Rosberg

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.08. 16.30

Az Olasz Nagydíj után sokan arra gyanakodtak, hogy Nico Rosberg csapatutasításra, büntetésből adta át a győzelmet Lewis Hamiltonnak. A csapat szerint ez nonszensz.

A vasárnapi Olasz Nagydíjon a pole-ból induló Lewis Hamilton a rajtnál visszaesett, míg a bajnoki éllovas Nico Rosberg ellépett az élen. A német azonban kétszer is elhibázta az első kanyar féktávját, a menekülőúton végzett második szlalomozásnál Hamilton át is vette a vezetést és győzött.
Sokak szerint a 29. körben történt kulcsmomentum nem volt véletlen, a Mercedes a spái incidens büntetéséül Rosberggel eladatta a vezetést, esetleg valami műszaki bűvészkedéssel vitték hibába a németet. 


“Alig füstölt a gumi (Rosbergnél), nem egészen értem, hogy történt ez a hiba a pálya viszonylag egyszerű részén. Azon a ponton a hibázás nem jár nagy veszteséggel, szóval egy kicsit össze vagyok zavarodva. Egy kicsit túl könnyen feladta, szerintem legalábbis meg kellett volna próbálnia befordulni. Először arra gondoltam, hogy végül is okosan csinálta, mert elég hihető a dolog, de aztán úgy voltam, hogy hahó, hát mi folyik itt?” – mondta például a háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart.
A Mercedes részéről természetesen visszautasították ezeket a találgatásokat:
“Csakis egy paranoiás találna ki ilyesmit. Ha tényleg mi ötlöttük volna ki ezt, akkor tényleg nagyon ügyesen csináltuk!” – mondta a csapatfőnök, Toto Wolff. 
“De egyszerűen hatalmas volt a nyomás Nicón, mert Lewis nagyon gyors volt, ahogy azt már az időmérőn is láthattuk előtte. Próbáltuk óvni a hátsó fékeket, ezért a fékerőeloszlást előre állíttattuk, Nico keményen fékezett és elvétette pontot – bizarr hiba volt, de semmi technikai titok nem volt mögötte.”


Rosberg is elhessegette, hogy Hamilton kedvéért eldobott volna egy győzelmet: “Hallottam az összeesküvés-elméletről, de miért tennék ilyet szándékosan? Semmi értelmes magyarázata nem lenne. Ha a csapat parancsba adná, akkor engedelmeskedni kellene, de miért is utasítanának arra, hogy adjam át a vezetést?”
Wolff szerint végül így is minden jól sült el, kár spekulálni: “Ez volt a tökéletes eredmény, izgalmas volt, kemény verseny, de nem értek össze. Hogy mi mondtuk-e Rosbergnek, hogy rontsa el a sikánt és így engedje el Lewist? Egyáltalán nem! Ez az egyéni bajnoki címről szól, Nico nagy nyomás alatt állt, Lewis pedig megérdemelten győzött. Elképesztő volt a tempója, ezért nyert.”
A monzai eredményt követően Rosberg továbbra is vezet Hamilton előtt, igaz, a 29 pontos előnye 22 egységre csökkent.

Kommentek

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.