F1: Rosberg megroppant, Hamilton győzött

Forma-1 Olasz Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.07. 15.34

Az Olasz Nagydíjat Nico Rosberg hibája után Lewis Hamilton nyerte, a dobogóra még Felipe Massa ért fel a Williamsszel. A Ferrari lebőgött.

Idei hatodik, pályafutása 28. győzelmét aratta Lewis Hamilton az Olasz Nagydíjon. A pole-ból induló angol a rajtnál beragadt, de gyorsan felzárkózott vezető csapattársára, Nico Rosbergre, aki a nyomás alatt kétszer is hibázott, féltávnál egy elrontott fékezéssel el is adta a győzelmet, igaz, második helyével így is 22 pontos előnyt tartott meg a bajnokságban.


Felipe Massának végre minden összejött, így Monzában megszerezte első williamses dobogóját. A brazil veterán mögött két másik nagy felzárkózó ért be, Valtteri Bottas a 12. helyről rángatta a negyedikig a Williamst, Daniel Ricciardo a 11. pozícióból kapaszkodott előre az 5. helyre, közben csapattársát, Sebastian Vettelt is megelőzte.
A top10 második felében a McLarenek csatázták végig a versenyt, Button a 8., Kevin Magnussen büntetéssel a 10. lett. Sergio Perez is keményen megdolgozott a 7. pozícióért.
A Ferrari hazai pályán leszerepelt a tifosók előtt: Fernando Alonso műszaki hiba miatt kiállni kényszerült, míg Kimi Räikkönen (9.) csak Magnussen büntetésének köszönhette, hogy egy helyett két pontot kapart össze Monzában. 
Így zajlott a futam
Napos, meleg (25 fokos környezeti és 43 fokos aszfalthőmérséklet) időben indult a 2014-es Forma-1-es idény 13. futama, az Olasz Nagydíj.
Az első sorból a hosszú idő után pole-t szerző Lewis Hamilton és csapattársa, Nico Rosberg indult, mögülük a két Williams (Valtteri Bottas, Felipe Massa), majd a McLarenek, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Sergio Perez, a 11. kockából pedig Kimi Räikkönen várta a startot.


A rajtnál Hamilton – kisebb műszaki hiba miatt – igen csúnyán beragadt, Rosberg ellépett, Magnussen és Massa is az angol mercedeses elé került. Bottas és Ricciardo is sokat veszített, a finn a 11., a Red Bull-os ausztrál a 12. helyig csúszott
Az első kör után a sorrend Rosberg, Magnussen, Massa, Hamilton, Vettel, Button, Alonso, Perez, Hülkenberg, Räikkönen, Bottas volt a mezőny első felében. Massa és Hamilton is megelőzte Magnussent az 5. körben.
Az első baleset a marussiás Max Chilton nevéhez fűződött, az angol autóját megdobta a második sikán, a szemben lévő kavicsában landolt, a gumifalban végezte.
A 9. körben Rosberg hibázott az első kanyarban, elfékezte magát, így a menekülőúton kellett végigszlalomoznia, ezzel a kanyarlevágással természetesen nem nyert. A következő körben fontos előzés történt, az első kanyarban Hamilton Massa elé, azaz a 2. helyre lépett előre, megkezdte az üldözést. Körről körre faragott pár tizedet.
Hátrébb Bottas lépegetett lassan előrébb, Hülkenberget, Räikkönent, Perezt, Alonsót, majd Buttont is megelőzte, a 18. körre Vettel mögé, a 6. helyre ért fel.
A 19. körben Sebastian Vettel kezdte meg a tervezett kerékcseréket, a közepes után kemény keveréket vett fel, valószínűleg egy kiállásra készült, ahogy mindenki más is. Vettel kiállásával Bottas Magnussen nyakára került, a 21. kör elején könnyedén meg is előzte, a finn a 4. helyre került.


Vettel után a következő körökben sorra érkeztek a bokszba a Force Indiák, a Ferrarik, a McLarenek is. A 3. helyen haladó Massa a 24. körben járt kint. A vezető Rosberg és Bottas a 25. körben ment ki friss abroncsokért. A finn rosszul járt, forgalomba tért vissza, Magnussen, Vettel, Perez is elé került. Hamilton a 26. körben ment ki, a kiállásoknál nem sikerült Rosberg elé jutnia.
A verseny felénél a sorrend Rosberg, Hamilton, Massa, Kvjat, Vettel, Magnussen, Bottas, Perez, Button és Alonso volt az első 11. helyen, a Toro Rossó-s orosz elnyújtott első etappal került az élmezőnybe, még várt rá a kerékcsere.
A 29. körben Rosberg megismételte a korábbi hibáját, újra elrontotta az első kanyar féktávját, és mivel Hamilton ott volt a nyakán, az angol át is vette a vezetést. 


Nem sokkal később ugyanott, az első kanyar menekülőútján állt félre a hibridrendszer hibája miatt Fernando Alonso, a Ferrari elveszítette az erősebb sztárját, a spanyol a tifosók tömege előtt kászálódott ki a döglött autóból.
A 34. körben a Ferrari kínjai folytatódtak, Ricciardo elvette a 9. helyet Räikkönentől, a megmaradt vörös autó egyetlen pontocskáért hajtott.
A 35. körben a top10-ben Hamilton, Rosberg, Massa, Vettel, Magnussen, Bottas, Perez, Button, Ricciardo és Räikkönen haladt.


Bottas a kerékcserék után eléggé beragadt, hosszú-hosszú körökön keresztül birkózott Magnussennel, végül a 37. kör elején sikerült előznie. A McLaren dánja nem járt jól, a túl kemény, erőszakos védekezés miatt 5 másodperces büntetést szabtak ki rá.
Button a 39. körben az első sikánban megelőzte Sergio Perezt, de a Force Indiá-s nem hagyta magát, visszatámadott, három kanyaron keresztül együtt haladtak, majd a mexikói visszavette a pozíciót. Szép csata volt.


A következő körben Bottas maga mögé utasította Vettelt, hátrébb Ricciardo kapta el a kicsit lendületet veszített Buttont. Az ausztrál tovább tört előre, Perezt is elkapta, aki mögé így megint odakerült a McLaren angolja. A csatájuk második felvonása gyakorlatilag másolta az elsőt, Button a DRS-zóna végén előzött, majd a mexikói visszatámadott, sikerrel.
A pozíciócserék után, 10 körrel a vége előtt a sorrend Hamilton, Rosberg, Massa, Bottas, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Perez, Button és Räikkönen volt az első tízben.
Ricciardo nagyon belelendült, a 44. körben Magnussent is megelőzte, már a 6. helyre került, a két Red Bull a gyári Mercik és a Willamsek mögött a harmadik erővé vált. A végső sorrendjük nyitott maradt, ugyanis az ausztrál nagy tempóval érte utol csapattársát, a 47. körben támadásba lendült, és meg is előzte Vettelt.
Az utolsó körökben már nem történt változás, igaz, Romain Grosjean és Esteban Gutierrez még ütközött egyet, a mexikói defektet is kapott, Kvjat pedig óriásit mentett, amikor az első kanyar féktávján végigszánkázott a füvön.


Hamilton és Rosberg tehát kettős győzelmet hozott a Mercedesnek, míg Massa megszerezte idei és első williamses dobogóját. A nagyot javító Bottas kiteljesítette a Williams sikerét. A Red Bullnál Ricciardo megint verte Vettelt (5-6.), a további pontokon a McLarenek, Sergio Perez és Kimi Räikkönen osztoztak.
A bajnokság búcsúzik Európától, két hét múlva a Szingapúri Nagydíjjal folytatódik a szezon.
Olasz Nagydíj, Monza, 2014.09.07.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.