F1: Rosberg megroppant, Hamilton győzött

Forma-1 Olasz Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.07. 15.34

Az Olasz Nagydíjat Nico Rosberg hibája után Lewis Hamilton nyerte, a dobogóra még Felipe Massa ért fel a Williamsszel. A Ferrari lebőgött.

Idei hatodik, pályafutása 28. győzelmét aratta Lewis Hamilton az Olasz Nagydíjon. A pole-ból induló angol a rajtnál beragadt, de gyorsan felzárkózott vezető csapattársára, Nico Rosbergre, aki a nyomás alatt kétszer is hibázott, féltávnál egy elrontott fékezéssel el is adta a győzelmet, igaz, második helyével így is 22 pontos előnyt tartott meg a bajnokságban.


Felipe Massának végre minden összejött, így Monzában megszerezte első williamses dobogóját. A brazil veterán mögött két másik nagy felzárkózó ért be, Valtteri Bottas a 12. helyről rángatta a negyedikig a Williamst, Daniel Ricciardo a 11. pozícióból kapaszkodott előre az 5. helyre, közben csapattársát, Sebastian Vettelt is megelőzte.
A top10 második felében a McLarenek csatázták végig a versenyt, Button a 8., Kevin Magnussen büntetéssel a 10. lett. Sergio Perez is keményen megdolgozott a 7. pozícióért.
A Ferrari hazai pályán leszerepelt a tifosók előtt: Fernando Alonso műszaki hiba miatt kiállni kényszerült, míg Kimi Räikkönen (9.) csak Magnussen büntetésének köszönhette, hogy egy helyett két pontot kapart össze Monzában. 
Így zajlott a futam
Napos, meleg (25 fokos környezeti és 43 fokos aszfalthőmérséklet) időben indult a 2014-es Forma-1-es idény 13. futama, az Olasz Nagydíj.
Az első sorból a hosszú idő után pole-t szerző Lewis Hamilton és csapattársa, Nico Rosberg indult, mögülük a két Williams (Valtteri Bottas, Felipe Massa), majd a McLarenek, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Sergio Perez, a 11. kockából pedig Kimi Räikkönen várta a startot.


A rajtnál Hamilton – kisebb műszaki hiba miatt – igen csúnyán beragadt, Rosberg ellépett, Magnussen és Massa is az angol mercedeses elé került. Bottas és Ricciardo is sokat veszített, a finn a 11., a Red Bull-os ausztrál a 12. helyig csúszott
Az első kör után a sorrend Rosberg, Magnussen, Massa, Hamilton, Vettel, Button, Alonso, Perez, Hülkenberg, Räikkönen, Bottas volt a mezőny első felében. Massa és Hamilton is megelőzte Magnussent az 5. körben.
Az első baleset a marussiás Max Chilton nevéhez fűződött, az angol autóját megdobta a második sikán, a szemben lévő kavicsában landolt, a gumifalban végezte.
A 9. körben Rosberg hibázott az első kanyarban, elfékezte magát, így a menekülőúton kellett végigszlalomoznia, ezzel a kanyarlevágással természetesen nem nyert. A következő körben fontos előzés történt, az első kanyarban Hamilton Massa elé, azaz a 2. helyre lépett előre, megkezdte az üldözést. Körről körre faragott pár tizedet.
Hátrébb Bottas lépegetett lassan előrébb, Hülkenberget, Räikkönent, Perezt, Alonsót, majd Buttont is megelőzte, a 18. körre Vettel mögé, a 6. helyre ért fel.
A 19. körben Sebastian Vettel kezdte meg a tervezett kerékcseréket, a közepes után kemény keveréket vett fel, valószínűleg egy kiállásra készült, ahogy mindenki más is. Vettel kiállásával Bottas Magnussen nyakára került, a 21. kör elején könnyedén meg is előzte, a finn a 4. helyre került.


Vettel után a következő körökben sorra érkeztek a bokszba a Force Indiák, a Ferrarik, a McLarenek is. A 3. helyen haladó Massa a 24. körben járt kint. A vezető Rosberg és Bottas a 25. körben ment ki friss abroncsokért. A finn rosszul járt, forgalomba tért vissza, Magnussen, Vettel, Perez is elé került. Hamilton a 26. körben ment ki, a kiállásoknál nem sikerült Rosberg elé jutnia.
A verseny felénél a sorrend Rosberg, Hamilton, Massa, Kvjat, Vettel, Magnussen, Bottas, Perez, Button és Alonso volt az első 11. helyen, a Toro Rossó-s orosz elnyújtott első etappal került az élmezőnybe, még várt rá a kerékcsere.
A 29. körben Rosberg megismételte a korábbi hibáját, újra elrontotta az első kanyar féktávját, és mivel Hamilton ott volt a nyakán, az angol át is vette a vezetést. 


Nem sokkal később ugyanott, az első kanyar menekülőútján állt félre a hibridrendszer hibája miatt Fernando Alonso, a Ferrari elveszítette az erősebb sztárját, a spanyol a tifosók tömege előtt kászálódott ki a döglött autóból.
A 34. körben a Ferrari kínjai folytatódtak, Ricciardo elvette a 9. helyet Räikkönentől, a megmaradt vörös autó egyetlen pontocskáért hajtott.
A 35. körben a top10-ben Hamilton, Rosberg, Massa, Vettel, Magnussen, Bottas, Perez, Button, Ricciardo és Räikkönen haladt.


Bottas a kerékcserék után eléggé beragadt, hosszú-hosszú körökön keresztül birkózott Magnussennel, végül a 37. kör elején sikerült előznie. A McLaren dánja nem járt jól, a túl kemény, erőszakos védekezés miatt 5 másodperces büntetést szabtak ki rá.
Button a 39. körben az első sikánban megelőzte Sergio Perezt, de a Force Indiá-s nem hagyta magát, visszatámadott, három kanyaron keresztül együtt haladtak, majd a mexikói visszavette a pozíciót. Szép csata volt.


A következő körben Bottas maga mögé utasította Vettelt, hátrébb Ricciardo kapta el a kicsit lendületet veszített Buttont. Az ausztrál tovább tört előre, Perezt is elkapta, aki mögé így megint odakerült a McLaren angolja. A csatájuk második felvonása gyakorlatilag másolta az elsőt, Button a DRS-zóna végén előzött, majd a mexikói visszatámadott, sikerrel.
A pozíciócserék után, 10 körrel a vége előtt a sorrend Hamilton, Rosberg, Massa, Bottas, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Perez, Button és Räikkönen volt az első tízben.
Ricciardo nagyon belelendült, a 44. körben Magnussent is megelőzte, már a 6. helyre került, a két Red Bull a gyári Mercik és a Willamsek mögött a harmadik erővé vált. A végső sorrendjük nyitott maradt, ugyanis az ausztrál nagy tempóval érte utol csapattársát, a 47. körben támadásba lendült, és meg is előzte Vettelt.
Az utolsó körökben már nem történt változás, igaz, Romain Grosjean és Esteban Gutierrez még ütközött egyet, a mexikói defektet is kapott, Kvjat pedig óriásit mentett, amikor az első kanyar féktávján végigszánkázott a füvön.


Hamilton és Rosberg tehát kettős győzelmet hozott a Mercedesnek, míg Massa megszerezte idei és első williamses dobogóját. A nagyot javító Bottas kiteljesítette a Williams sikerét. A Red Bullnál Ricciardo megint verte Vettelt (5-6.), a további pontokon a McLarenek, Sergio Perez és Kimi Räikkönen osztoztak.
A bajnokság búcsúzik Európától, két hét múlva a Szingapúri Nagydíjjal folytatódik a szezon.
Olasz Nagydíj, Monza, 2014.09.07.

Kommentek

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.