F1: Rosberg adataira vár Hamilton

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.06. 09.00

A Williams elkaphatja a Mercedest Monzában, Valtteri Bottas szerint még gyorsulni is tud a csapat. Válogatott pénteki nyilatkozatok.

Az első nap leggyorsabbja a bajnoki éllovas Nico Rosberg volt, de a német aggodalmasan beszélt, túl közel érezte az ellenfeleket. “Minden oké, jó nap volt ma” – kezdte Rosberg. “De a riválisok egy kicsit közelebb vannak most, szóval keményen kell dolgoznunk holnapra. Az autó a gyors körön jobbnak tűnik, mint hosszabb etapon, erre kell koncentrálnunk. Itt is fontos a pole, de nem annyira, lehetséges előzni, szóval fontos, hogy mindkét téren jók legyünk. A hosszabb etapokon sok csapat volt közel hozzánk.”


A délutáni edzésen Lewis Hamilton autója elektronikai probléma miatt sokáig vesztegelt a garázsban, jóval kevesebbet ment, mint Rosberg, de nyugodtan nyilatkozott, sőt, egy kicsit üzent is a fő riválisnak.

“Péntekenként mindig adódhat gond a megbízhatósággal, de hogy őszinte legyek, nem aggódom túlságosan, mert nem először vagyok már ebben a helyzetben” – mondta Hamilton. “Fel vagyok készülve az ilyesmikre, és meggyőződésem, hogy megjavítjuk az autót és jó helyen lehetünk. Igyekszem átnézni, hogy mit tudott meg Nico, és hogy mit hasznosíthatok az ő adataiból.”

“Általában elég hasonló a vezetési stílusunk. Van pár különbség, de összességében sok az átfedés. Bizonyos helyeken találhatott még időt, amivel én is javulhatok. A csapatnál általában együttműködés van, így ha az egyik pilóta előrébb lép, az egész csapat előrébb lép.”

A Ferrari a második edzésen meglepően közel került a Mercedesekhez, Kimi Räikkönen meglepetésre csapattársát is megelőzte. “Munkában gazdag, de pozitív napon vagyunk túl” – mondta a finn, aki harmadik lett a második szabadedzésen. “Mindkét edzésen kihasználtuk az időt, a lehető legtöbbet voltunk a pályán. Délelőtt különböző aerodinamikai beállításokat próbálgattunk, hogy a megtaláljuk a lehető legjobb leszorítóerőt.”

“Délután egy olyan beállítással mentünk, amely úgy tűnik, mindkét gumikeverékhez passzol. A kemény és közepes gumik közötti különbség megfelel a várakozásainknak, különösen a közepesek viselkednek jól.”


A negyedikként zárt Fernando Alonso sem volt elégedetlen. “Mivel kevés leszorítóerővel megyünk, az autó nagyon gyorsnak érződik az egyenesekben, a kanyarokban meg nagyon könnyűnek” – így a spanyol. “Alapvetően elégedett vagyok a munkával, amit a beállításokkal végeztünk, a tele tankkal futott köridőmmel pedig különösen.” Alonso a nem hivatalos hosszú etapos listán a második helyen végzett, de a különböző benzinmennyiségek miatt ebből csak óvatosan lehet következtetni bármire.

“Készülünk a szombatra, és reméljük, hogy a mai nagy számban megjelent szurkolóknak lesz okuk az ünneplésre.”

Azon a bizonyos hosszú etapos listán Valtteri Bottas zárt a legjobb idővel, de lehetett sejteni, hogy a Williams jó lesz a gyors monzai pályán. “A kisebb leszorítóerő miatt az autó itt jobban csúszkál, de kontroll alatt lehet tartani” – fogalmazott Bottas, aki délelőtt látványos drifteket mutatott a Parabolicában.


“A hosszú etapos tempónkkal nagyon elégedett vagyok, és szerintem tudunk még gyorsulni. Szoros időmérőre számítok, minden század számítani fog.”

A másik Williamst vezető Felipe Massa kevésbé elégedett. “A nap többé-kevésbé rendben volt, de az este és holnap délelőtt még bőven lesz munkánk” – összegzett a brazil. “Egészen biztos, hogy tudunk még javulni, és közelebb tudunk kerülni az élen álló csapatokhoz.” Bottas a második edzésen ötödik, Massa csak kilencedik lett, így érthető a dél-amerikai csalódottsága.

Bár a Mercedesekhez nem volt köze, a Renault-motorosok közül Sebastian Vettel szerepelt a legjobban. “A körök és a kipróbált dolgok tekintetében jó napunk volt ma” – mondta Vettel. “Mindig fontos, hogy pénteken jól felkészülhessünk a hétvége további részére. Ma egy kicsit elégedettebb voltam, mint korábban. A pálya elég csúszós volt, a mai autók tapadása pedig gyenge, de ez megszokott, ráadásul Monzában minimális leszorítóerőt használunk, amitől igazán izgalmassá válnak a dolgok. Jó napom volt, nem volt különösebb probléma, de vannak még kisebb bajok az autóval, lehetne jobb is a helyzet.”

Az elmúlt két verseny győztese, Daniel Ricciardo pénteken mindkétszer elmaradt a címvédőtől. “Délelőtt nem mentem sokat, motorhiba miatt vesztegeltem. A srácok végül végeztek pár módosítást, nem kellett kicserélni a motort. Délután tudtam is dolgozni. Van ilyen pénteken, és jobb, ha most jön, mint később. Délután lendületbe jöttünk, végül összeálltak a dolgok, holnap versenyben lehetünk. A második edzés is egy kicsit lassan indult be, de aztán sikerült a top10-ben zárni.”

“El voltunk maradva az élmenőktől, de azt hiszem, holnap faraghatunk ebből. A Mercik gyorsak lesznek, de ha az időmérőn sikerül becsúsznunk az első ötbe, akkor jó esélyünk lehet a futamon. A gumikkal még lesz dolgunk, de ezt sikerült kiderítenünk. Valószínűleg mindenki egy kiállásra hajt majd, de nem lesz könnyű.”

Jól ment Monzában a McLaren is, a csapat idei legjobb péntekjéről beszélt. Jenson Button délután a hetedik lett, egy hellyel megelőzve Kevin Magnussent. “Egy körön elég jók vagyunk, de ami a versenytempót illeti, néhány csapat megelőz minket” – nyilatkozta Button. “De pénteken azért elég nehéz megítélni, hol is tartanak a többiek.” Magnussen szerint a McLaren sebessége az egyenesekben és a féktávokon is kiváló.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.