F1: Rosberg adataira vár Hamilton

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.06. 09.00

A Williams elkaphatja a Mercedest Monzában, Valtteri Bottas szerint még gyorsulni is tud a csapat. Válogatott pénteki nyilatkozatok.

Az első nap leggyorsabbja a bajnoki éllovas Nico Rosberg volt, de a német aggodalmasan beszélt, túl közel érezte az ellenfeleket. “Minden oké, jó nap volt ma” – kezdte Rosberg. “De a riválisok egy kicsit közelebb vannak most, szóval keményen kell dolgoznunk holnapra. Az autó a gyors körön jobbnak tűnik, mint hosszabb etapon, erre kell koncentrálnunk. Itt is fontos a pole, de nem annyira, lehetséges előzni, szóval fontos, hogy mindkét téren jók legyünk. A hosszabb etapokon sok csapat volt közel hozzánk.”


A délutáni edzésen Lewis Hamilton autója elektronikai probléma miatt sokáig vesztegelt a garázsban, jóval kevesebbet ment, mint Rosberg, de nyugodtan nyilatkozott, sőt, egy kicsit üzent is a fő riválisnak.

“Péntekenként mindig adódhat gond a megbízhatósággal, de hogy őszinte legyek, nem aggódom túlságosan, mert nem először vagyok már ebben a helyzetben” – mondta Hamilton. “Fel vagyok készülve az ilyesmikre, és meggyőződésem, hogy megjavítjuk az autót és jó helyen lehetünk. Igyekszem átnézni, hogy mit tudott meg Nico, és hogy mit hasznosíthatok az ő adataiból.”

“Általában elég hasonló a vezetési stílusunk. Van pár különbség, de összességében sok az átfedés. Bizonyos helyeken találhatott még időt, amivel én is javulhatok. A csapatnál általában együttműködés van, így ha az egyik pilóta előrébb lép, az egész csapat előrébb lép.”

A Ferrari a második edzésen meglepően közel került a Mercedesekhez, Kimi Räikkönen meglepetésre csapattársát is megelőzte. “Munkában gazdag, de pozitív napon vagyunk túl” – mondta a finn, aki harmadik lett a második szabadedzésen. “Mindkét edzésen kihasználtuk az időt, a lehető legtöbbet voltunk a pályán. Délelőtt különböző aerodinamikai beállításokat próbálgattunk, hogy a megtaláljuk a lehető legjobb leszorítóerőt.”

“Délután egy olyan beállítással mentünk, amely úgy tűnik, mindkét gumikeverékhez passzol. A kemény és közepes gumik közötti különbség megfelel a várakozásainknak, különösen a közepesek viselkednek jól.”


A negyedikként zárt Fernando Alonso sem volt elégedetlen. “Mivel kevés leszorítóerővel megyünk, az autó nagyon gyorsnak érződik az egyenesekben, a kanyarokban meg nagyon könnyűnek” – így a spanyol. “Alapvetően elégedett vagyok a munkával, amit a beállításokkal végeztünk, a tele tankkal futott köridőmmel pedig különösen.” Alonso a nem hivatalos hosszú etapos listán a második helyen végzett, de a különböző benzinmennyiségek miatt ebből csak óvatosan lehet következtetni bármire.

“Készülünk a szombatra, és reméljük, hogy a mai nagy számban megjelent szurkolóknak lesz okuk az ünneplésre.”

Azon a bizonyos hosszú etapos listán Valtteri Bottas zárt a legjobb idővel, de lehetett sejteni, hogy a Williams jó lesz a gyors monzai pályán. “A kisebb leszorítóerő miatt az autó itt jobban csúszkál, de kontroll alatt lehet tartani” – fogalmazott Bottas, aki délelőtt látványos drifteket mutatott a Parabolicában.


“A hosszú etapos tempónkkal nagyon elégedett vagyok, és szerintem tudunk még gyorsulni. Szoros időmérőre számítok, minden század számítani fog.”

A másik Williamst vezető Felipe Massa kevésbé elégedett. “A nap többé-kevésbé rendben volt, de az este és holnap délelőtt még bőven lesz munkánk” – összegzett a brazil. “Egészen biztos, hogy tudunk még javulni, és közelebb tudunk kerülni az élen álló csapatokhoz.” Bottas a második edzésen ötödik, Massa csak kilencedik lett, így érthető a dél-amerikai csalódottsága.

Bár a Mercedesekhez nem volt köze, a Renault-motorosok közül Sebastian Vettel szerepelt a legjobban. “A körök és a kipróbált dolgok tekintetében jó napunk volt ma” – mondta Vettel. “Mindig fontos, hogy pénteken jól felkészülhessünk a hétvége további részére. Ma egy kicsit elégedettebb voltam, mint korábban. A pálya elég csúszós volt, a mai autók tapadása pedig gyenge, de ez megszokott, ráadásul Monzában minimális leszorítóerőt használunk, amitől igazán izgalmassá válnak a dolgok. Jó napom volt, nem volt különösebb probléma, de vannak még kisebb bajok az autóval, lehetne jobb is a helyzet.”

Az elmúlt két verseny győztese, Daniel Ricciardo pénteken mindkétszer elmaradt a címvédőtől. “Délelőtt nem mentem sokat, motorhiba miatt vesztegeltem. A srácok végül végeztek pár módosítást, nem kellett kicserélni a motort. Délután tudtam is dolgozni. Van ilyen pénteken, és jobb, ha most jön, mint később. Délután lendületbe jöttünk, végül összeálltak a dolgok, holnap versenyben lehetünk. A második edzés is egy kicsit lassan indult be, de aztán sikerült a top10-ben zárni.”

“El voltunk maradva az élmenőktől, de azt hiszem, holnap faraghatunk ebből. A Mercik gyorsak lesznek, de ha az időmérőn sikerül becsúsznunk az első ötbe, akkor jó esélyünk lehet a futamon. A gumikkal még lesz dolgunk, de ezt sikerült kiderítenünk. Valószínűleg mindenki egy kiállásra hajt majd, de nem lesz könnyű.”

Jól ment Monzában a McLaren is, a csapat idei legjobb péntekjéről beszélt. Jenson Button délután a hetedik lett, egy hellyel megelőzve Kevin Magnussent. “Egy körön elég jók vagyunk, de ami a versenytempót illeti, néhány csapat megelőz minket” – nyilatkozta Button. “De pénteken azért elég nehéz megítélni, hol is tartanak a többiek.” Magnussen szerint a McLaren sebessége az egyenesekben és a féktávokon is kiváló.

Kommentek

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.