F1: Hamilton megállíthatatlan volt Monzában

Forma-1 Olasz Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.06. 15.12

Az Olasz Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót, Nico Rosberg nem bírt az angollal. Taroltak a Mercedes-motoros autók, Alonso és a Red Bull sehol.


Lewis Hamiltont nem viselték meg a legutóbbi futamon, a Belga Nagydíjon történtek, a pályán adott választ csapattársának. A brit szerezte meg a Forma-1-es Olasz Nagydíj időmérőjén a pole pozíciót Nico Rosberg előtt. Ahogy arra számítani lehetett az erősebb motorral szerelt, így nagyobb végsebességre képes autók domináltak a szupergyors monzai pályán. Így a két gyári Mercedes mögött további négy Mercedes-motoros autó sorakozik majd a rajtnál – a Williams egyértelműen a második erő volt, mögöttük a McLarenek.

A legjobb nem mercis Fernando Alonso volt, aki ezúttal is sokkal jobban teljesített mint csapattársa. Kimi Räikkönen be sem jutott a Q3-ba, mert elrontotta mindkét gyors körét a Q2 végén. A finn csak 12. helyen zárt, de holnap eggyel előbbről rajtolhat, miután Danyiil Kvjat autóját tíz rajthellyel hátrébb sorolják majd, mert az engedélyezett öt helyett már a hatodik motort használja idén csapata a Toro Rosso. 

Alonso a tifosókat ugyan nem tette boldoggá, de legalább a Red Bullokat megverte – Sebastian Vettelnek és Daniel Ricciardónak (8-9.) esélye sem volt a Renault-motorral.  

Így zajlott az időmérő:


Napos, meleg időben kezdődött az Olasz Nagydíj időmérője Monzában. A Q1 elején a Marussiák és Caterhamek után az utolsó edzésen kényszerpihenőn lévő Nico Rsoberg is szinte rögtön kiment, de Lewis Hamilton sem várt sokáig.

A Mercik gyorsan az élre is ugrottak, de a Williamsek is megvillantak, Felipe Massa a 2. helyre, Hamilton és Rosberg közé ugrott fel, majd az első szakasz közepén az élre is állt. Később Rosberg, majd Hamilton vette át az első pozíciót.
Végül a Marussiák és a Caterhamek mellett a siralmasan teljesítő Lotusok estek ki – Romain Grosjean szerelés miatt későn is ment ki, míg Pastor Maldonadónál menet közben akadt műszaki probléma. A lotusosok kínja a Sauber szerencséje volt, Adrian Sutil és Esteban Gutierrez is továbbjutott.


Miután felpörgött a Q2, beállt a szokásos sorrend az élen: a Mercedesek és a Willamsek egymás után. Az utolsó pillanatokban Kimi Räikkönen volt veszélyben, a 10. helyen állt úgy, hogy a mclarenes Kevin Magnussen már korábban is csak egyetlen ezreddel volt lassabb. A McLaren újonca végül ki is ütötte a ferraris finnt, miután nem tudott egy hibátlan kört összerakni.
Räikkönen mellett búcsúzott a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat – vasárnap büntetéssel a 21. helyről rajtol -, Jean-Eric Vergne, a küszködő Nico Hülkenberg, valamint a két Sauber-pilóta.
A Q3-ban Rosberg nyitott egy nagyon erős, 1:24,5-ös körrel, de Hamilton még fél másodpercet faragott ebből. Mögöttük Bottas és Massa szintén 1:24-es körökkel kezdett. Az első körök után mögöttük az egész hétvégén jó Button, majd a címvédő Vettel következett.


Két és fél perccel a vége előtt jött a finálé: Bottas kezdte, mögötte Rosberg, de a német nem tudott javítani, ezért Hamilton már nem is erőltette az utolsó körét, a korábbi is elég lett a pole-hoz.
Az angol hosszú szünet után megszerezte idei ötödik pole-ját, Rosberg lett a második. A második sorba a két williamses kvalifikálta magát, mögéjük a két McLaren jutott. A tifosóknak Fernando Alonso csak a 7. helyet adta, a Red Bull-osok – Vettel, Ricciardo sorrendben – pedig mindössze a 8-9. pozíciót hozták. A top10 utolsó helyét Sergio Perez szerezte meg.
Olasz Nagydíj, kvalifikáció, Monza, 2014.09.06.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.