F1: Hamilton megállíthatatlan volt Monzában

Forma-1 Olasz Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.06. 15.12

Az Olasz Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót, Nico Rosberg nem bírt az angollal. Taroltak a Mercedes-motoros autók, Alonso és a Red Bull sehol.


Lewis Hamiltont nem viselték meg a legutóbbi futamon, a Belga Nagydíjon történtek, a pályán adott választ csapattársának. A brit szerezte meg a Forma-1-es Olasz Nagydíj időmérőjén a pole pozíciót Nico Rosberg előtt. Ahogy arra számítani lehetett az erősebb motorral szerelt, így nagyobb végsebességre képes autók domináltak a szupergyors monzai pályán. Így a két gyári Mercedes mögött további négy Mercedes-motoros autó sorakozik majd a rajtnál – a Williams egyértelműen a második erő volt, mögöttük a McLarenek.

A legjobb nem mercis Fernando Alonso volt, aki ezúttal is sokkal jobban teljesített mint csapattársa. Kimi Räikkönen be sem jutott a Q3-ba, mert elrontotta mindkét gyors körét a Q2 végén. A finn csak 12. helyen zárt, de holnap eggyel előbbről rajtolhat, miután Danyiil Kvjat autóját tíz rajthellyel hátrébb sorolják majd, mert az engedélyezett öt helyett már a hatodik motort használja idén csapata a Toro Rosso. 

Alonso a tifosókat ugyan nem tette boldoggá, de legalább a Red Bullokat megverte – Sebastian Vettelnek és Daniel Ricciardónak (8-9.) esélye sem volt a Renault-motorral.  

Így zajlott az időmérő:


Napos, meleg időben kezdődött az Olasz Nagydíj időmérője Monzában. A Q1 elején a Marussiák és Caterhamek után az utolsó edzésen kényszerpihenőn lévő Nico Rsoberg is szinte rögtön kiment, de Lewis Hamilton sem várt sokáig.

A Mercik gyorsan az élre is ugrottak, de a Williamsek is megvillantak, Felipe Massa a 2. helyre, Hamilton és Rosberg közé ugrott fel, majd az első szakasz közepén az élre is állt. Később Rosberg, majd Hamilton vette át az első pozíciót.
Végül a Marussiák és a Caterhamek mellett a siralmasan teljesítő Lotusok estek ki – Romain Grosjean szerelés miatt későn is ment ki, míg Pastor Maldonadónál menet közben akadt műszaki probléma. A lotusosok kínja a Sauber szerencséje volt, Adrian Sutil és Esteban Gutierrez is továbbjutott.


Miután felpörgött a Q2, beállt a szokásos sorrend az élen: a Mercedesek és a Willamsek egymás után. Az utolsó pillanatokban Kimi Räikkönen volt veszélyben, a 10. helyen állt úgy, hogy a mclarenes Kevin Magnussen már korábban is csak egyetlen ezreddel volt lassabb. A McLaren újonca végül ki is ütötte a ferraris finnt, miután nem tudott egy hibátlan kört összerakni.
Räikkönen mellett búcsúzott a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat – vasárnap büntetéssel a 21. helyről rajtol -, Jean-Eric Vergne, a küszködő Nico Hülkenberg, valamint a két Sauber-pilóta.
A Q3-ban Rosberg nyitott egy nagyon erős, 1:24,5-ös körrel, de Hamilton még fél másodpercet faragott ebből. Mögöttük Bottas és Massa szintén 1:24-es körökkel kezdett. Az első körök után mögöttük az egész hétvégén jó Button, majd a címvédő Vettel következett.


Két és fél perccel a vége előtt jött a finálé: Bottas kezdte, mögötte Rosberg, de a német nem tudott javítani, ezért Hamilton már nem is erőltette az utolsó körét, a korábbi is elég lett a pole-hoz.
Az angol hosszú szünet után megszerezte idei ötödik pole-ját, Rosberg lett a második. A második sorba a két williamses kvalifikálta magát, mögéjük a két McLaren jutott. A tifosóknak Fernando Alonso csak a 7. helyet adta, a Red Bull-osok – Vettel, Ricciardo sorrendben – pedig mindössze a 8-9. pozíciót hozták. A top10 utolsó helyét Sergio Perez szerezte meg.
Olasz Nagydíj, kvalifikáció, Monza, 2014.09.06.

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.