F1: Monza pokoli gyors körei

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.03. 18.30

A sebesség szentélye a monzai pálya, ezen a klasszikus vonalvezetésű aszfaltcsíkon születtek a legszédítőbb rekordok.

A sebesség szentélye a monzai pálya, ezen a klasszikus vonalvezetésű aszfaltcsíkon születtek a legszédítőbb körrekordok. Főképp a 2004-es év emelkedik ki, ha belelapozunk a statisztikákba.

F1: Monza pokoli gyors körei 1
Ekkor ért csúcsra a V10-es motorokkal fémjelzett korszak, és ezen a pályán szinte az egész mezőny szédítő tempót tudott diktálni. Juan Pablo Montoya ebben az évben döntötte meg a Forma-1 történetének valaha volt legnagyobb átlagsebességű körrekordját Williams FW27-esével. A kolumbiai pilóta 262.242 km/órás átlagtempóval teljesíttette a kört 1:19.525-es idővel.


Mindezt az időmérőn már nem sikerült megismételnie, az első rajtkockát Rubens Barichello szerezte meg 2004-ben, a Ferraris akkor 1:20.089-at futott, és végül megnyerte a versenyt. Mögötte az első körben kicsúszó, és a mezőny végéről második helyig kapaszkodó Schumacherrel, és Jenson Buttonnal. Montoya végül az ötödik helyen zárt Monzában 2004-ben.

Jó kicsit nosztalgiázni, de mielőtt nekiesnénk az új V6-os hibrideknek, nem árt megnéznünk ezt a táblázatot, ami a Monzában mért átlagsebességeket tartalmazza 1976-2010 között.

F1: Monza pokoli gyors körei 2
Hullámhegyek és völgyek váltják egymást, a nyolcvanas évek turbókorszaka is hozott visszaesést 1987-ben, majd a szívómotorok térfogatcsökkentése okozott sebességcsökkenést 1994 után. De minden szabályváltoztatást újabb felemelkedés követett. Mi pedig még csak az első évet tapossuk az új erőforrásokkal, érdemes lesz megnézni 2-3 év múlva mekkora teljesítményre, és átlagsebességre lesznek képesek az autók a legendás olasz pályán!

 

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.