F1: Monza pokoli gyors körei

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.03. 18.30

A sebesség szentélye a monzai pálya, ezen a klasszikus vonalvezetésű aszfaltcsíkon születtek a legszédítőbb rekordok.

A sebesség szentélye a monzai pálya, ezen a klasszikus vonalvezetésű aszfaltcsíkon születtek a legszédítőbb körrekordok. Főképp a 2004-es év emelkedik ki, ha belelapozunk a statisztikákba.

F1: Monza pokoli gyors körei 1
Ekkor ért csúcsra a V10-es motorokkal fémjelzett korszak, és ezen a pályán szinte az egész mezőny szédítő tempót tudott diktálni. Juan Pablo Montoya ebben az évben döntötte meg a Forma-1 történetének valaha volt legnagyobb átlagsebességű körrekordját Williams FW27-esével. A kolumbiai pilóta 262.242 km/órás átlagtempóval teljesíttette a kört 1:19.525-es idővel.


Mindezt az időmérőn már nem sikerült megismételnie, az első rajtkockát Rubens Barichello szerezte meg 2004-ben, a Ferraris akkor 1:20.089-at futott, és végül megnyerte a versenyt. Mögötte az első körben kicsúszó, és a mezőny végéről második helyig kapaszkodó Schumacherrel, és Jenson Buttonnal. Montoya végül az ötödik helyen zárt Monzában 2004-ben.

Jó kicsit nosztalgiázni, de mielőtt nekiesnénk az új V6-os hibrideknek, nem árt megnéznünk ezt a táblázatot, ami a Monzában mért átlagsebességeket tartalmazza 1976-2010 között.

F1: Monza pokoli gyors körei 2
Hullámhegyek és völgyek váltják egymást, a nyolcvanas évek turbókorszaka is hozott visszaesést 1987-ben, majd a szívómotorok térfogatcsökkentése okozott sebességcsökkenést 1994 után. De minden szabályváltoztatást újabb felemelkedés követett. Mi pedig még csak az első évet tapossuk az új erőforrásokkal, érdemes lesz megnézni 2-3 év múlva mekkora teljesítményre, és átlagsebességre lesznek képesek az autók a legendás olasz pályán!

 

Kommentek

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.