Ingyenes versenyhétvége a Hungaroringen

Szeptember közepén újra WSR

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.09.02. 17.40

Családi programok, látványos, gyors autóversenyek, Forma-1-es parádé David Coultharddal… idén nyolcadszor is World Series by Renault a Hungaroringen szeptember közepén.

Szeptember 13-14-én immár nyolcadik alkalommal rendezik meg a Renault nyílt, családi versenyhétvégéjét, a Word Series by Renault-t. Minden, amit tudni akarsz a WSR-ről…
Autóverseny és családi programok egy helyen?


Igen. A World Series by Renault, röviden WSR lényege pont ez. Miközben a professzionális autóversenyek szerelmesei az izgalmas futamokat nézik a lelátókról, a család kevésbé érdeklődő tagjai addig egyéb szórakozási lehetőségeket találnak maguknak. Csak felsorolásképpen: “beülős” szimulátorok, kerékcsere-verseny, új és történelmi autók, versenyautók kiállítása, a Red Bull-Renault Forma-1-es boksz, vidámpark, KRESZ-park, gokart, hatalmas ugrálóvárak, pedálos autóknak versenypálya (és versenyek). 
A társadalmi felelősségvállalás jegyében véradás (TB-kártya kell hozzá), vakvezető kutyák, biztonságtechnikai bemutatók. A tapasztalatunk egyébként pedig az, hogy leginkább együtt mozog a család és/vagy baráti társaság, mert akiről korábban azt hitték, cseppet sem érdekli az autóverseny, idővel menthetetlenül rákaptak.


Milyen futamok zajlanak a pályán?
Ezek úgynevezett formaautós versenyek. A Renault Világsorozat 3.5 kategóriájának futamaiban a rövidesen Forma-1-be kerülő tehetségek ugyanolyan izgalmas versenyt vívnak, akár a másik géposztály, a Formula Renault 2.0 pilótái.
Nem túl hangos gyerekeknek?
Először is ez a WSR egyik varázsa, pont az idén sokat szidott Forma-1-gyel szemben, hogy itt nagyon jól, bizsergetően szólnak a versenyautók, miközben a legkomolyabb Renault-technikát vonultatják fel. És hogy gyerekeknek hangos-e? Piciknek igen, őket ne vidd a lelátóra a futamok, főleg a rajtok ideje alatt. Nagyobbaknak is ajánljuk a fülvédő használatát, ami úgy néz ki, mint a fejhallgató.
Milyen hosszúak a versenyek?
A leghosszabb is körülbelül egy óra. 
Rendben, de ez összesen “csak” néhány óra. Aztán (vagy közöttük) mi történik?
Mindkét nap lesznek edzések is, de mindenek előtt a pálya melletti, a néhány válasszal korábban felsorolt programok reggeltől délutánig, tehát nyitástól zárásig állandóan várják az érdeklődőket. 


De a Hungaroring aszfaltcsíkjának sem lesz ideje kihűlni, még a versenyek szünetében sem, ugyanis ismét eljön hazánkba Jean Ragniotti, a Renault Sport nagykövete, autóversenyző-legenda, aki látványos piruettekkel tarkított bemutatót tart a pályán. Itt lesz David Coulthard is, aki – a Forma-1 tesztelési szabályainak megfelelően – a tavalyelőtti Red Bull-Renault-val tart bemutatót a pályán. (Még a “régi”, sokak szerint igazi Forma-1-es hanggal.) Aztán lesz Renault Sport Show, akrobatikus autóbemutató: négy autózsonglőr látványos parádéja, amikor a nézők ajándékokkal is gazdagodhatnak!
Milyen idő várható?
Ezt ennyire előre nem lehet megmondani, de egyébként teljesen mindegy is. Könnyelműnek tűnő kijelentésünket alátámasztják a nézőszámok is. A csúcs 150 ezer néző, amikor rosszabb idő volt, 125 ezer…
Hogy lehet ez?
Ha esik az eső, a fedett lelátón, illetve a bokszok fölötti, szintén fedett részen is 
nézhetők a versenyek és a pályán zajló programok. Egyébként nem az izzasztó 
meleg a legjobb “motorsportnéző” idő, hanem a kora őszi, szeptemberi klíma.
Bokszok feletti rész!?? Oda is be lehet menni? A Forma-1-en az teljesen elzárt terület, csak a kiváltságosok mehetnek oda.


A WSR szlogenje: Fast, Free, Fun. A free-t fordíthatjuk magyarra úgy, hogy ingyenes, de úgy is, hogy szabad. És a WSR-en tényleg mindkét értelmében igaz. Mert ingyenes a belépés és szabad is, vagyis olyan helyekre is bemehetsz, ahová hasonló rangú nemzetközi autóversenyeken (F1, WTCC…) nem, vagy csak jó pénzért. Itt állandóan nyitva áll a paddock, a bokszutcát is megnyitjuk naponta egyszer. Ráadásul mindenki oda ül a lelátókon, ahova akar…
Az jó, hogy nyitva áll, de mi az a paddock?
A paddock a bokszok mögötti terület, ahol a csapatok kamionjai állnak. Itt találkozhatsz a versenyzőkkel, bekukkanthatsz a felkészülési folyamatokba; például hogyan rakják össze az autókat a szerelők.
Előbb mondtátok, hogy most a leendő F1-es pilóták versenyeznek itt, korábban kik nyomták itt a pedált, akik már a száguldó cirkuszba kerültek?
Csak felsorolásképpen, ahogy illik, ábécé-sorrendben: Valtteri Bottas, Kamui Kobajasi, Danyiil Kvjat, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne, Sebastian Vettel…


Lehet selfie-zni a pilótákkal?
A WSR-ben induló pilóták, de a WSR-t kísérő hírességek is – David Coulthard, Jean Ragniotti – általában közvetlenek, tehát merjük állítani, hogy igen. Ezt bizonyítja a WSR nemzetközi és magyar facebookos oldalára (www.facebook.com/wsbyrenault) feltöltött ilyen képek tömege. Ugyanígy autogramok is gyűjthetők. Sőt, a bokszutca-látogatáskor számos pilóta ki is ül, hogy aláírást osztogathasson. 
Honnan lehet legjobban látni a futamokat?
Ez nehéz kérdés, mert – hogy úgy mondjuk – vérmérséklettől is függ. Akik akciódús jelenetekre kíváncsiak, az első kanyar lelátóira ülnek. De jó választás a Gold Tribün is, mert fedett, és minden közel van hozzá: a családi programok, az étkezési pontok, a mellékhelyiségek. 


A bokszok feletti terület is izgalmas lehetőség, ott viszont nem lehet leülni, cserébe fedett és rálátni a bokszok előtt zajló munkákra, továbbá közel a paddock is. A Hungaroring kiváló adottságainak köszönhetően majdhogynem mindegy hová ülsz, amit jó néhány óriáskivetítővel és helyszíni kommentátorokkal meg is támogatunk. Tehát semmiről nem maradsz le, ami a pályán – és mellette – zajlik. Azt javasoljuk próbálkozz: mozogj ide-oda és ahol legjobban érzed magad, ott telepedj le.
Melyik nap menjünk? Szombaton vagy vasárnap?
Mindig azt tanácsoljuk, hogy – ha még nem voltál – gyere szombaton, mert ha van kedved, visszatérhetsz vasárnap is. (Nehogy nekünk vasárnap bánd meg…) A programokat illetően pedig teljesen mindegy, mert mindkét nap, minimális eltéréssel ugyanaz lesz!
A belépés ingyenes. Csak odamegyek a Hungaroringre és kész?


Egyszerű megoldásokat kínálunk. Vagy bemész a legközelebbi Renault márkakereskedésbe és annyi jegyet kérsz, amennyit akarsz, vagy regisztrálhatsz a renault.hu oldalon is, ha nincs kedved a WSR-ig kimozdulni. Sokan kérdezik, minek jegy, ha ingyenes a rendezvény. Azért, mert ez nemzetközileg – az FIA által – akkreditált, professzionális autóverseny, és emiatt fontos (a jegyekkel) hitelesíteni a nézőszámot. 
Innen tudjuk pontosan, hogy a Renault Világsorozat tíz éve alatt 5 millióan nézték világszerte. (A televízión keresztül 66 millióan követték, követik az eseményeket.) Magyarországon ez már a nyolcadik esztendő, amivel egyébként bőven rekorderek vagyunk, ugyanis zsinórban egy ország sem rendezett WSR-t ennyiszer, pedig illusztris a lista: Monaco, Silverstone, Spa-Francorchamps, Red Bull Ring, Nürburgring, Moscow Raceway, Paul Ricard, Barcelona… És mi is egymilliónál tartunk már a nézőszámot illetően, ami évente bőven 100 ezer fölötti átlagot jelent.
Ha röviden, néhány szóban kellene meggyőzni a nézőket, hogyan tennétek?


Aki már volt kint, nincs kérdés, biztosan jön. Aki nem volt, bízzon azokban, akik már voltak, hiszen nagy többségük rendszeres visszatérő, ezzel Magyarország egyik legnagyobb szabadtéri rendezvényévé emelve a WSR-t. Rengeteg program és sok ember lesz, de bőven elférünk, mert a legtöbb, más sporteseményeken elzárt hely is nyitva áll a Hungaroringre szeptember 13-án, 14-én kilátogatók előtt. 
És ami a legfontosabb, a pályára belépésen túl minden programon ingyenes a részvétel! Sőt, a ringre kijutást ingyenes buszjárattal segítjük! És ha tényleg csak néhány szóban “kell” meggyőzünk, akkor íme a szlogenünk, ami mindent elárul: WSR – gyors, ingyenes, szórakoztató!

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.