Ingyenes versenyhétvége a Hungaroringen

Szeptember közepén újra WSR

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.09.02. 17.40

Családi programok, látványos, gyors autóversenyek, Forma-1-es parádé David Coultharddal… idén nyolcadszor is World Series by Renault a Hungaroringen szeptember közepén.

Szeptember 13-14-én immár nyolcadik alkalommal rendezik meg a Renault nyílt, családi versenyhétvégéjét, a Word Series by Renault-t. Minden, amit tudni akarsz a WSR-ről…
Autóverseny és családi programok egy helyen?


Igen. A World Series by Renault, röviden WSR lényege pont ez. Miközben a professzionális autóversenyek szerelmesei az izgalmas futamokat nézik a lelátókról, a család kevésbé érdeklődő tagjai addig egyéb szórakozási lehetőségeket találnak maguknak. Csak felsorolásképpen: “beülős” szimulátorok, kerékcsere-verseny, új és történelmi autók, versenyautók kiállítása, a Red Bull-Renault Forma-1-es boksz, vidámpark, KRESZ-park, gokart, hatalmas ugrálóvárak, pedálos autóknak versenypálya (és versenyek). 
A társadalmi felelősségvállalás jegyében véradás (TB-kártya kell hozzá), vakvezető kutyák, biztonságtechnikai bemutatók. A tapasztalatunk egyébként pedig az, hogy leginkább együtt mozog a család és/vagy baráti társaság, mert akiről korábban azt hitték, cseppet sem érdekli az autóverseny, idővel menthetetlenül rákaptak.


Milyen futamok zajlanak a pályán?
Ezek úgynevezett formaautós versenyek. A Renault Világsorozat 3.5 kategóriájának futamaiban a rövidesen Forma-1-be kerülő tehetségek ugyanolyan izgalmas versenyt vívnak, akár a másik géposztály, a Formula Renault 2.0 pilótái.
Nem túl hangos gyerekeknek?
Először is ez a WSR egyik varázsa, pont az idén sokat szidott Forma-1-gyel szemben, hogy itt nagyon jól, bizsergetően szólnak a versenyautók, miközben a legkomolyabb Renault-technikát vonultatják fel. És hogy gyerekeknek hangos-e? Piciknek igen, őket ne vidd a lelátóra a futamok, főleg a rajtok ideje alatt. Nagyobbaknak is ajánljuk a fülvédő használatát, ami úgy néz ki, mint a fejhallgató.
Milyen hosszúak a versenyek?
A leghosszabb is körülbelül egy óra. 
Rendben, de ez összesen “csak” néhány óra. Aztán (vagy közöttük) mi történik?
Mindkét nap lesznek edzések is, de mindenek előtt a pálya melletti, a néhány válasszal korábban felsorolt programok reggeltől délutánig, tehát nyitástól zárásig állandóan várják az érdeklődőket. 


De a Hungaroring aszfaltcsíkjának sem lesz ideje kihűlni, még a versenyek szünetében sem, ugyanis ismét eljön hazánkba Jean Ragniotti, a Renault Sport nagykövete, autóversenyző-legenda, aki látványos piruettekkel tarkított bemutatót tart a pályán. Itt lesz David Coulthard is, aki – a Forma-1 tesztelési szabályainak megfelelően – a tavalyelőtti Red Bull-Renault-val tart bemutatót a pályán. (Még a “régi”, sokak szerint igazi Forma-1-es hanggal.) Aztán lesz Renault Sport Show, akrobatikus autóbemutató: négy autózsonglőr látványos parádéja, amikor a nézők ajándékokkal is gazdagodhatnak!
Milyen idő várható?
Ezt ennyire előre nem lehet megmondani, de egyébként teljesen mindegy is. Könnyelműnek tűnő kijelentésünket alátámasztják a nézőszámok is. A csúcs 150 ezer néző, amikor rosszabb idő volt, 125 ezer…
Hogy lehet ez?
Ha esik az eső, a fedett lelátón, illetve a bokszok fölötti, szintén fedett részen is 
nézhetők a versenyek és a pályán zajló programok. Egyébként nem az izzasztó 
meleg a legjobb “motorsportnéző” idő, hanem a kora őszi, szeptemberi klíma.
Bokszok feletti rész!?? Oda is be lehet menni? A Forma-1-en az teljesen elzárt terület, csak a kiváltságosok mehetnek oda.


A WSR szlogenje: Fast, Free, Fun. A free-t fordíthatjuk magyarra úgy, hogy ingyenes, de úgy is, hogy szabad. És a WSR-en tényleg mindkét értelmében igaz. Mert ingyenes a belépés és szabad is, vagyis olyan helyekre is bemehetsz, ahová hasonló rangú nemzetközi autóversenyeken (F1, WTCC…) nem, vagy csak jó pénzért. Itt állandóan nyitva áll a paddock, a bokszutcát is megnyitjuk naponta egyszer. Ráadásul mindenki oda ül a lelátókon, ahova akar…
Az jó, hogy nyitva áll, de mi az a paddock?
A paddock a bokszok mögötti terület, ahol a csapatok kamionjai állnak. Itt találkozhatsz a versenyzőkkel, bekukkanthatsz a felkészülési folyamatokba; például hogyan rakják össze az autókat a szerelők.
Előbb mondtátok, hogy most a leendő F1-es pilóták versenyeznek itt, korábban kik nyomták itt a pedált, akik már a száguldó cirkuszba kerültek?
Csak felsorolásképpen, ahogy illik, ábécé-sorrendben: Valtteri Bottas, Kamui Kobajasi, Danyiil Kvjat, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne, Sebastian Vettel…


Lehet selfie-zni a pilótákkal?
A WSR-ben induló pilóták, de a WSR-t kísérő hírességek is – David Coulthard, Jean Ragniotti – általában közvetlenek, tehát merjük állítani, hogy igen. Ezt bizonyítja a WSR nemzetközi és magyar facebookos oldalára (www.facebook.com/wsbyrenault) feltöltött ilyen képek tömege. Ugyanígy autogramok is gyűjthetők. Sőt, a bokszutca-látogatáskor számos pilóta ki is ül, hogy aláírást osztogathasson. 
Honnan lehet legjobban látni a futamokat?
Ez nehéz kérdés, mert – hogy úgy mondjuk – vérmérséklettől is függ. Akik akciódús jelenetekre kíváncsiak, az első kanyar lelátóira ülnek. De jó választás a Gold Tribün is, mert fedett, és minden közel van hozzá: a családi programok, az étkezési pontok, a mellékhelyiségek. 


A bokszok feletti terület is izgalmas lehetőség, ott viszont nem lehet leülni, cserébe fedett és rálátni a bokszok előtt zajló munkákra, továbbá közel a paddock is. A Hungaroring kiváló adottságainak köszönhetően majdhogynem mindegy hová ülsz, amit jó néhány óriáskivetítővel és helyszíni kommentátorokkal meg is támogatunk. Tehát semmiről nem maradsz le, ami a pályán – és mellette – zajlik. Azt javasoljuk próbálkozz: mozogj ide-oda és ahol legjobban érzed magad, ott telepedj le.
Melyik nap menjünk? Szombaton vagy vasárnap?
Mindig azt tanácsoljuk, hogy – ha még nem voltál – gyere szombaton, mert ha van kedved, visszatérhetsz vasárnap is. (Nehogy nekünk vasárnap bánd meg…) A programokat illetően pedig teljesen mindegy, mert mindkét nap, minimális eltéréssel ugyanaz lesz!
A belépés ingyenes. Csak odamegyek a Hungaroringre és kész?


Egyszerű megoldásokat kínálunk. Vagy bemész a legközelebbi Renault márkakereskedésbe és annyi jegyet kérsz, amennyit akarsz, vagy regisztrálhatsz a renault.hu oldalon is, ha nincs kedved a WSR-ig kimozdulni. Sokan kérdezik, minek jegy, ha ingyenes a rendezvény. Azért, mert ez nemzetközileg – az FIA által – akkreditált, professzionális autóverseny, és emiatt fontos (a jegyekkel) hitelesíteni a nézőszámot. 
Innen tudjuk pontosan, hogy a Renault Világsorozat tíz éve alatt 5 millióan nézték világszerte. (A televízión keresztül 66 millióan követték, követik az eseményeket.) Magyarországon ez már a nyolcadik esztendő, amivel egyébként bőven rekorderek vagyunk, ugyanis zsinórban egy ország sem rendezett WSR-t ennyiszer, pedig illusztris a lista: Monaco, Silverstone, Spa-Francorchamps, Red Bull Ring, Nürburgring, Moscow Raceway, Paul Ricard, Barcelona… És mi is egymilliónál tartunk már a nézőszámot illetően, ami évente bőven 100 ezer fölötti átlagot jelent.
Ha röviden, néhány szóban kellene meggyőzni a nézőket, hogyan tennétek?


Aki már volt kint, nincs kérdés, biztosan jön. Aki nem volt, bízzon azokban, akik már voltak, hiszen nagy többségük rendszeres visszatérő, ezzel Magyarország egyik legnagyobb szabadtéri rendezvényévé emelve a WSR-t. Rengeteg program és sok ember lesz, de bőven elférünk, mert a legtöbb, más sporteseményeken elzárt hely is nyitva áll a Hungaroringre szeptember 13-án, 14-én kilátogatók előtt. 
És ami a legfontosabb, a pályára belépésen túl minden programon ingyenes a részvétel! Sőt, a ringre kijutást ingyenes buszjárattal segítjük! És ha tényleg csak néhány szóban “kell” meggyőzünk, akkor íme a szlogenünk, ami mindent elárul: WSR – gyors, ingyenes, szórakoztató!

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.