F1: Newey még befejezi az utolsó Red Bullját

A Red Bull mostantól a Renault gyári csapata

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.02. 13.35

A Red Bull sztármérnöke még befejezi a csapat jövő évi autójának tervezését és fejlesztését, csak után fog más projektekbe. A Renault is mindent belead.

Nyár közepén kiderült, hogy a Red Bull sztármérnöke, Adrian Newey nem igazol az őt régóta csábítgató Ferrarihoz,  sőt, a Forma-1-nek is hátat fordít, igaz, marad az energiatial-gyártó kötelékében. 
A Red Bull előtt a Williamsszel és a McLarennel is bajnoki címekig jutó szakember azonban most újra leszögezte, hogy a Milton Keynes-i csapat 2015-ös felkészülését még ő viszi végig, mielőtt más projektekre nyergelne át.


“Nagyon is. Egyelőre teljes állásban dolgozom a Red Bul Racingnél, és ez a következő hónapokban is így marad, egészen addig, amíg be nem fejezzük az autó alapjait. Nagyjából csak karácsony környékén kezdek majd új dolgokba, pillanatnyilag továbbra is teljesen erre koncentrálok.”
Newey azt mondta, hogy a 2015-ös modell tervezésénél kulcsszerepet játszik, hogy milyen fejlesztéseket képes végezni a motorszállító Renault.
“Nyilván a mi esetünkben számolni kell a motorpartnerrel, a feladatok megosztása egyértelmű. Kérhetünk bizonyos dolgokat a motor architektúráját illetően, hogy a lehető legjobban illeszkedjen a kasztnihoz, a Renault pedig némelyik kérést képes teljesíteni, másokat viszont a rendelkezésre álló idő szűkössége miatt, vagy egyszerűen műszaki okokból nem tartanak lehetségesnek.”


A Red Bull azonban ezentúl sokkal jobban támaszkodhat a Renault-ra – ezt már a gyártóhoz a Caterhamtől visszatért főnök, Cyril Abiteboul ígérte:
“A Renault az elmúlt években igyekezett mind a négy partnerét egyenlően kezelni. A volt csapatom, a Caterham szemszögéből ez jó volt, de a Red Bull számára inkább hátrányosan hatott. Szóval most már a Red Bull a Renault gyári csapata” – szögezte le a német Auto Motor und Sportnak nyilatkozva.
Abiteboul hozzátette, hogy a fentiek miatt a korábbi híresztelésekkel ellentétben a Red Bull nem fogja átvenni a Renault motorgyártó részlegét, azt azonban nem zárta ki, hogy az energiaital-gyártó a saját kezébe vegye az elektronikai munkákat, míg a francia cég csak a belsőégésű motorra koncentrál. Erről októberig döntenek.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.