F1: Newey még befejezi az utolsó Red Bullját

A Red Bull mostantól a Renault gyári csapata

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.02. 13.35

A Red Bull sztármérnöke még befejezi a csapat jövő évi autójának tervezését és fejlesztését, csak után fog más projektekbe. A Renault is mindent belead.

Nyár közepén kiderült, hogy a Red Bull sztármérnöke, Adrian Newey nem igazol az őt régóta csábítgató Ferrarihoz,  sőt, a Forma-1-nek is hátat fordít, igaz, marad az energiatial-gyártó kötelékében. 
A Red Bull előtt a Williamsszel és a McLarennel is bajnoki címekig jutó szakember azonban most újra leszögezte, hogy a Milton Keynes-i csapat 2015-ös felkészülését még ő viszi végig, mielőtt más projektekre nyergelne át.


“Nagyon is. Egyelőre teljes állásban dolgozom a Red Bul Racingnél, és ez a következő hónapokban is így marad, egészen addig, amíg be nem fejezzük az autó alapjait. Nagyjából csak karácsony környékén kezdek majd új dolgokba, pillanatnyilag továbbra is teljesen erre koncentrálok.”
Newey azt mondta, hogy a 2015-ös modell tervezésénél kulcsszerepet játszik, hogy milyen fejlesztéseket képes végezni a motorszállító Renault.
“Nyilván a mi esetünkben számolni kell a motorpartnerrel, a feladatok megosztása egyértelmű. Kérhetünk bizonyos dolgokat a motor architektúráját illetően, hogy a lehető legjobban illeszkedjen a kasztnihoz, a Renault pedig némelyik kérést képes teljesíteni, másokat viszont a rendelkezésre álló idő szűkössége miatt, vagy egyszerűen műszaki okokból nem tartanak lehetségesnek.”


A Red Bull azonban ezentúl sokkal jobban támaszkodhat a Renault-ra – ezt már a gyártóhoz a Caterhamtől visszatért főnök, Cyril Abiteboul ígérte:
“A Renault az elmúlt években igyekezett mind a négy partnerét egyenlően kezelni. A volt csapatom, a Caterham szemszögéből ez jó volt, de a Red Bull számára inkább hátrányosan hatott. Szóval most már a Red Bull a Renault gyári csapata” – szögezte le a német Auto Motor und Sportnak nyilatkozva.
Abiteboul hozzátette, hogy a fentiek miatt a korábbi híresztelésekkel ellentétben a Red Bull nem fogja átvenni a Renault motorgyártó részlegét, azt azonban nem zárta ki, hogy az energiaital-gyártó a saját kezébe vegye az elektronikai munkákat, míg a francia cég csak a belsőégésű motorra koncentrál. Erről októberig döntenek.

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.