F1: Idén még nem tesztel a Honda

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.02. 11.30

A Hondánál állítólag a terv szerint haladnak a Forma-1-es erőforrás fejlesztésével, azonban idén még nem tesztelik a McLarenben a motort.

A McLaren 2014 végén, két évtizednyi együttműködés után búcsút int a Mercedesnek, 2015-től a visszatérő Honda erőforrásait használják majd. A japán gyártó Forma-1-es projektjének főnöke, Arai Jaszuhisza a sportág hivatalos oldalának adott interjúban tekintette át a pillanatnyi helyzetet.


“Bízom benne, hogy elérhetjük a Mercedes szintjét” – mondta a japán szakember, hozzátéve, hogy nem számítanak a Renault-éhoz hasonló küszködésre. 
“Úgy gondolom, hogy a Mercedes megtalálta a motor és a kasztni tökéletes egyensúlyát, míg mások nem. De mi egy csapatként dolgozunk a McLarennel, ez csakis így megy. Azt hiszem, a két másik szállító is magára talál majd a következő szezonban, meggyőződésem, hogy így lesz. És mi is képben leszünk.”
Ami a felkészülésük ütemét illeti, Arai szintén magabiztos volt, igaz, a McLaren által korábban felvetett, az idei utolsó, Abu-Dzabira szánt tesztet gyakorlatilag kizárta.
“Egyértelműen a tervünk szerint haladunk a fejlesztéssel. A motorunk, vagy hogy pontosabban fogalmazzak, az erőforrásunk készen áll a teljes rendszerellenőrzésre, igaz, még a kasztni nélkül. Az még időbe kerül majd, hogy összerakjuk az erőforrást és a kasztnit, és hogy a teljes autóval is ellenőrzést végezhessünk.”


“A következő hetekben szimulációkat végzünk, a jövő év elején pedig elkezdjük a pályás tesztelést, minden valószínűség szerint Jerezben (február 1-jén – a szerk.). Valószínűleg akkor mutatjuk meg első ízben a Honda motort és a McLaren kasztnit együtt, akkor lép színre a Honda-McLaren. A jelenlegi terveink között nem szerepel, hogy még 2014-ben (versenypályás) adatokat gyűjtsünk. Jerez lesz az első alkalom.”
   
A Honda-főnök azt is elmondta, hogy más gyártókkal ellentétben nem cél számukra, hogy minél több csapatnak szállítsanak, egyedül a győzelem a fontos.
“Nem tervezzük, hogy 2015-ben a McLarenen kívül más csapatnak is szállítsunk. 2016-ban vagy azután, ha más csapatok megkeresnek minket, akkor megfontoljuk a dolgot. De még 2016-ban is a McLaren lesz a fő Forma-1-es partnerünk, és ha más csapatoknak is szállítunk, a fő célunk kizárólag a győzelem lesz, a minél több adat felhasználásával a motor további fejlesztése, és nem az, hogy anyagilag jól járjunk a motorgyártással. Ha jönnek a győzelmek, az úgyis jön automatikusan.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.