Meghalt az F1 nagy öregje

Philippe Gurdjian, 1945-2014

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.01. 12.45

Elhunyt a Forma-1-es versenyszervezők egyik veteránja, a Paul Ricard, a szepangi és az abu-dzabi pálya atyja.

Vasárnap, 69 éves korában elhunyt a Forma-1 egyik fontos háttérembere, Philippe Gurdjian. A párizsi születésű motorsport-szakember a reklámszakmában kezdte, de biztos kezű autóversenyzőként a hetvenes-nyolcvanas években a Le Mans-i 24 órás futamon is indult.


1985-től ő lett a Paul Ricard pályán a Francia Nagydíj főszervezője, majd később ő fejlesztette csúcslétesítménnyé a dél-franciaországi helyszínt. 
A Bernie Ecclestone-nal is igen közeli kapcsolatot ápoló Gurdjian később a Spanyol Nagydíj szervezőjeként is dolgozott, majd 1999-ben az ő irányítása alatt hozták tető alá a Maláj Nagydíjat, amely aztán mintaként a későbbi ázsiai versenyhelyszíneknek.
Gurdjian vezette az F1-ben 2009-ben bemutatkozott abu-dzabi “luxuspálya” fejlesztését, felépítését is. A francia veteránt mindenki nagyon precíz, minden részletre odafigyelő, de igen nyitott, barátságos és segítőkész emberként ismerte.
Egy másik Forma-1-es halálhír is érkezett hétfőn: 71 éves korában elhunyt Jonathan Williams ? a brit autóversenyző karrierje során számos túraautó- és alacsonyabb formaautós futamon indult, az F1-ben egyszer, az 1967-es Mexikói Nagydíjon ugrott be a Ferrarinál. 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.