F1: Vettel szerint brutális a monzai pálya

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.09.01. 15.30

Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo szerint egyaránt nehéz összerakni egy igazán jó kört az Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai pályán.

Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo szerint egyaránt nehéz összerakni egy igazán jó kört az Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai pályán. “Olaszországban minden megvan: jó kaja, szép helyek, szerintem ezért tölti annyi német az itteni strandokon a szabadságát” – mondta Vettel, aki új kasztnit kap Monzára a megmagyarázhatatlan belgiumi tempója miatt.


“Amikor fiatal voltam, sokat gokartoztam Olaszországban, itt ezt nagyon komolyan veszik, mert sok gyártó versenyez. Sok olasz barátom van ezekből az időkből, és persze a Toro Rossónál is, mindig szívesen utazom az országba. Az egyik kedvenc olasz helyem természetesen a monzai pálya, amely az egyik leggyorsabb a naptárban.”

“Az 5793 méteres pályán brutális lassulásokat élünk át, különösen nagy terhelést kapnak a fékek. A gumik is megkapják a magukat, főleg az olyan gyors kanyarokban, mint a Curva Grande és a Parabolica. Monzában nagyon nehéz összerakni a tökéletes kört, mert szinte lehetetlen bevenni az összes kanyart és sikánt úgy, ahogy szeretnénk.”

Ricciardo szerint is a féktávok jelentik a legnagyobb kihívást Monzában. “Hatalmasakat kell fékezni, az első sikán mindjárt tökéletes példa erre: a legnagyobb végsebességű egyenesből esünk be az év egyik legszűkebb kanyarjába” – fogalmazott az ausztrál. “Ráadásul a lehető legkisebb leszorítóerővel megyünk, szóval az autó hajlamos a saját útját járni.”

“Nem szabad blokkolni a kerekeket, de ugyanígy nem szabad időt veszíteni azzal sem, hogy hímestojásként bánunk a fékkel. Ez a pálya végig maximális koncentrációt követel. Nem vagyok egyébként oda a szuperhosszú egyenesekért, nem jelentenek akkora kihívást, mint néhány trükkös, gyors kanyar egymás után, de Monza azért kivétel.”

“Van valami felvillanyozó abban, ahogy a fák között suhanunk, a versennyel együtt mozduló közönség előtt. A nézők mindig elképesztőek, és persze a Ferrari az életük, de a múltban mindig kedves fogadtatásban részesültem. Nagyszerű lenne dobogóra állni előttük!”

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.