F1: A dobogóért küzdhet a Force India?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.01. 14.30

Bár a fejlesztési versenyben és a bajnokságban is lemaradtak nyáron, a Force Indiánál sokat várnak a monzai pályától, a hétvégi Olasz Nagydíjtól.

A Force India a “best of the rest”, a(z egyik) legerősebb üldöző volt az év elején, de a nyár eleje óta lendületet veszítettek, a megerősödött Williams és McLaren eléjük került a bajnokságban. Az amúgy hagyományosan erős helyszínükön, a spa-francorchamps-i pályán sem remekeltek, de a hétvégi Olasz Nagydíjtól sokat várnak.


“A nyári szünet után ígéretes volt a belgiumi visszatérés, bár kevesebb pontot hozott, mint amennyit a tempónk alapján érdemelhettünk volna. Checo és Nico is jó küzdőszellemről tett tanúbizonyságot, mindketten több helyet javítottak a rajthoz képest. Ha előbbről rajtolunk, még jobb lehetett volna” – értékelt a tulajdonos-főnök, Vijay Mallya. 
“Mostanra a hatodik helyen állunk a bajnokságban, de a spái 5 pont kármentésnek azért jó volt. Mindössze két pontnyira vagyunk az ötödik helytől, még minden nyitott. Az abu-dzabi dupla pontokkal pedig valószínűleg egészen a szezonzáróig nyitott is marad a küzdelem. A hétvégén következő Olasz Nagydíj nagyszerű rendezvény, a pálya legendás, ráadásul mind a csapat, mind a versenyzők múltja alapján fekszik nekünk” – magyarázta az indiai.  
A főnökhöz hasonlóan Nico Hülkenberg is azt reméli, hogy a számára nem túl fényes Spa után Monzában jobban alakulnak a dolgai: 


“Spa felemás hétvége volt, megvolt a tempónk, de az időmérős hibák miatt nem tudtuk hozni a maximumot. Egy pontot azért szereztem, az is valami. A monzai mindig fantasztikus hétvége, én mindent nagyon szeretek: a várost, az embereket és a pályát is. Óriási a hangulat, a szurkolók energiája és a helyszín múltja. Élvezetes ott vezetni. A vonalvezetés egyszerűnek tűnik, de a gyors kör összerakása nagy kihívás, könnyű hibázni.”
“Úgy gondolom, hogy versenyképesek leszünk, jobban feküdhet majd Monza, mint Spa. Itt a motorerő és a végsebesség a kulcs, a (Mercedes) motorunk pedig erős, ezt tudjuk. Kizárólag Monzára lesz egy alacsony leszorítóerejű hátsó szárnyunk is, de azzal cseppet sem könnyű fékezni a sikánokban.”


“Számomra egyértelműen különleges Monza, az egyik kedvencem” – mondta Sergio Perez. “Azt hiszem, mindannyian nagyon szeretjük, mert gyönyörű helyszín. Az eddigi néhány Forma-1-es versenyemen mindig jól mentem ott. Két éve a dobogó második fokára is felállhattam – az egyik legkülönlegesebb F1-es futamom volt, nagyon szép emlék.”
“Egyértelműen megpróbálom majd azt megismételni. Azt hiszem, feküdhet majd nekünk a pálya. Fontos a top10-be kvalifikálni, úgy lehet sok pontot szerezni. Monzában nem könnyű előzni, hátulról tehát nehéz előrekapaszkodni.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.