F1: A dobogóért küzdhet a Force India?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.09.01. 14.30

Bár a fejlesztési versenyben és a bajnokságban is lemaradtak nyáron, a Force Indiánál sokat várnak a monzai pályától, a hétvégi Olasz Nagydíjtól.

A Force India a “best of the rest”, a(z egyik) legerősebb üldöző volt az év elején, de a nyár eleje óta lendületet veszítettek, a megerősödött Williams és McLaren eléjük került a bajnokságban. Az amúgy hagyományosan erős helyszínükön, a spa-francorchamps-i pályán sem remekeltek, de a hétvégi Olasz Nagydíjtól sokat várnak.


“A nyári szünet után ígéretes volt a belgiumi visszatérés, bár kevesebb pontot hozott, mint amennyit a tempónk alapján érdemelhettünk volna. Checo és Nico is jó küzdőszellemről tett tanúbizonyságot, mindketten több helyet javítottak a rajthoz képest. Ha előbbről rajtolunk, még jobb lehetett volna” – értékelt a tulajdonos-főnök, Vijay Mallya. 
“Mostanra a hatodik helyen állunk a bajnokságban, de a spái 5 pont kármentésnek azért jó volt. Mindössze két pontnyira vagyunk az ötödik helytől, még minden nyitott. Az abu-dzabi dupla pontokkal pedig valószínűleg egészen a szezonzáróig nyitott is marad a küzdelem. A hétvégén következő Olasz Nagydíj nagyszerű rendezvény, a pálya legendás, ráadásul mind a csapat, mind a versenyzők múltja alapján fekszik nekünk” – magyarázta az indiai.  
A főnökhöz hasonlóan Nico Hülkenberg is azt reméli, hogy a számára nem túl fényes Spa után Monzában jobban alakulnak a dolgai: 


“Spa felemás hétvége volt, megvolt a tempónk, de az időmérős hibák miatt nem tudtuk hozni a maximumot. Egy pontot azért szereztem, az is valami. A monzai mindig fantasztikus hétvége, én mindent nagyon szeretek: a várost, az embereket és a pályát is. Óriási a hangulat, a szurkolók energiája és a helyszín múltja. Élvezetes ott vezetni. A vonalvezetés egyszerűnek tűnik, de a gyors kör összerakása nagy kihívás, könnyű hibázni.”
“Úgy gondolom, hogy versenyképesek leszünk, jobban feküdhet majd Monza, mint Spa. Itt a motorerő és a végsebesség a kulcs, a (Mercedes) motorunk pedig erős, ezt tudjuk. Kizárólag Monzára lesz egy alacsony leszorítóerejű hátsó szárnyunk is, de azzal cseppet sem könnyű fékezni a sikánokban.”


“Számomra egyértelműen különleges Monza, az egyik kedvencem” – mondta Sergio Perez. “Azt hiszem, mindannyian nagyon szeretjük, mert gyönyörű helyszín. Az eddigi néhány Forma-1-es versenyemen mindig jól mentem ott. Két éve a dobogó második fokára is felállhattam – az egyik legkülönlegesebb F1-es futamom volt, nagyon szép emlék.”
“Egyértelműen megpróbálom majd azt megismételni. Azt hiszem, feküdhet majd nekünk a pálya. Fontos a top10-be kvalifikálni, úgy lehet sok pontot szerezni. Monzában nem könnyű előzni, hátulról tehát nehéz előrekapaszkodni.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.