F1: Rosberg elnézést kért, és fegyelmit kapott

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.29. 16.55

Újabb válságtanácskozást tartott pénteken a brackleyi központban a Mercedes vezetése, úgy tűnik, hogy sikerült lezárni a belgiumi ügyet. Rosberget megbüntették.

Újabb válságtanácskozást tartott pénteken a brackleyi központban a Mercedes vezetése, úgy tűnik, hogy a pilóták jelenlétében tartott megbeszélésen sikerült lezárni a belgiumi ügyet. A Mercedes közleménye szerint Nico Rosberg elismerte felelősségét az ütközésért, “megfelelő fegyelmi intézkedések” történtek, emellett a német pilóta nyilvánosan bocsánatot kért. A Mercedes úgy döntött, hogy pilótái az idény hátralévő részében is szabadon versenyezhetnek egymással.


“Toto Wolff, Paddy Lowe, Nico Rosberg és Lewis Hamilton ma találkozott a Mercedes AMG Petronas brackleyi központjában, hogy megbeszéljék a Belga Nagydíjon történteket” – áll a közleményben. “A találkozón Nico elismerte felelősségét a második körben történt ütközésért, és bocsánatot kért hibás döntése miatt. A baleset miatt megfelelő fegyelmi intézkedésekről döntöttünk.”

“A Mercedes-Benz kitart a kemény, de sportszerű versenyzés mellett, mert ez a helyes módja a világbajnokság megnyerésének. Ez a jó a csapatnak, a szurkolóknak és a Forma-1-nek is.”

“Lewis és Nico tudomásul veszik és elfogadják a csapat első számú szabályát: nem lehet ütközés a csapat autói között a pályán. Világossá tettük, hogy még egy hasonló incidenst nem tűrünk el. Nico és Lewis a pilótáink, és mi hiszünk is bennük. Továbbra is szabadon versenyezhetnek a bajnoki címért.”


Rosberg a Mercedes közleményének megjelenése után írt a Facebook-oldalára. “A Belga Nagydíj óta sokat gondolkoztam azon, hogy mi történt a versenyen, a csapattal is részletesen átbeszéltük a történteket. Már kifejeztem a sajnálatomat az incidens miatt, de a mai Toto, Paddy és Lewis jelenlétében tartott megbeszélés után még egy lépéssel tovább szeretnék menni: elismerem, hogy az ütközést a hibás döntésem okozta.”

“A csapattársak közötti első számú szabály, hogy nem szabad ütköznünk, de Belgiumban pontosan ez történt. A hibás döntésem miatt elnézést kérek Lewistól és a csapattól. Továbbá bocsánatot kérek a szurkolóktól is, akiket megfosztottam attól, hogy kiélvezzék az első helyért folytatott csatánkat.”

“Lewis és én világos instrukciókat kaptunk arról, hogy mostantól hogyan versenyezhetünk egymással. Versenyzőként egyértelmű felelősséggel tartozunk a csapat, a rajongók, a partnereink és a Mercedes-Benz felé, hogy tisztán versenyezzünk. Ezt a felelősséget nagyon komolyan vesszük. Készen állok rá, hogy a szezont kemény és sportszerű csatában folytassam az abu-dzabi verseny utolsó köréig, a pályán és azon kívül egyaránt.”


A sajtóosztályon megfogalmazott nyilatkozatokból jutott egy Hamilton oldalára is. “Ami a közös munkát illeti, továbbra is mély alapokra építkezhetünk Nicóval, a mostani nehéz idők és nézeteltéréseink ellenére is” – írta Hamilton. “A miénk a legnagyszerűbb csapat, és az egyéniségek legerősebb csoportja, akik a belüket is kidolgozták azért, hogy a legjobb autóval versenyezhessünk. Fontos, hogy ezt soha ne felejtsük el, és olyan eredményeket szállítsunk érte, amit megérdemelnek.”

“Nico és én elfogadjuk, hogy mindketten követtünk el hibákat, hiba lenne ujjal mutogatni, hogy melyikünk rosszabb a másiknál. Ami fontos, hogy csapatként hogyan tudunk felülemelkedni az ilyen szituációkon. Együtt nyerünk és veszítünk, és csapatként így leszünk erősebbek.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.