Még mindig nem tudja a Mercedes, hogyan utasítsa rendre a Belgiumban egymással ütközött pilótáit, Lewis Hamiltont és Nico Rosberget. A német már a Belga Nagydíj második körében nekiment csapattársának, aki emiatt defektet kapott, és végül nem szerzett pontot.


Noha versenybaleset történt, az ütközést Rosberg elkerülhette volna, és azóta sem kért elnézést a csapattól, ami zavarja Niki Laudát. “Ha őszinte akarok lenni, Nico verseny utáni magyarázata teljesen érthetetlen volt számomra” – mondta Lauda. Pénteken újabb csúcstalálkozó lesz a Mercedes brackleyi bázisán. “Én nem leszek ott, de Toto (Wolff), Paddy (Lowe) és a két pilóta igen.”

A kialakult helyzetről a Daimler-főnök Dieter Zetschének is jelentenie kell a csapatnak, akiről az a hír járja, hogy hallani sem akar a csapatutasítás bevezetéséről. Közben a Mercedes a Twitter-csatornáján tartott egy kifejezetten érdekes közvélemény-kutatatást: az első kérdés az volt, hogy a követők engednék tovább a szabad versenyt vagy csapatutasítást vezetnének be. A szabad verseny mellett elsöprő többség, 92 százalék állt ki, de az igazán érdekes kérdések csak ezután jöttek.

Úgy tűnik, mintha a Mercedes önállóan nem tudna szankciókról dönteni, ezért a rajongóktól gyűjtött be néhány ötletet. Kérdés volt, hogy “ha szabad a verseny, milyen büntetés járjon az egyetlen szabály, a ‘nincs ütközés’ elv megszegéséért?”, és az is, hogy “érdemel-e egy versenyre szóló felfüggesztést egy pilóta, még akkor is, ha a csapat így nem tudja maximalizálni a konstruktőri pontjait? Vagy az időmérőn kellene sorrendet felállítani a pilóták között?”

A kérdés ebben a formában arra utal, mintha a Mercedes fontolóra vett volna egy nagyon komoly büntetést Rosberggel szemben, de ez a Mercedes szempontjából teljesen értelmetlen megoldás lenne.