F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.28. 09.30

A Ferrari szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek lazítania kellene a motorfejlesztési szabályokon, hogy kiegyensúlyozottabb legyen a mezőny.

A Ferrari szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek lazítania kellene a motorfejlesztési szabályokon, hogy kiegyensúlyozottabb legyen a mezőny. A motorokat szezon közben évek óta tilos fejleszteni, csakhogy az elmúlt néhány szezonban ez nem okozott gondokat, mert a V8-asokat jó régen tökélyre fejlesztették a gyártók, elsősorban nem a motorok jelentették a különbséget a csapatok között.


Az új V6-os turbókkal eleve benne volt a pakliban, hogy valaki nagyon beletalál a fejlesztésbe, míg a riválisok nem annyira, és végül pontosan ez történt. A Mercedes kezdeti előnye a jelentős változások ellenére is meghagyott fejlesztési tilalom miatt így kitart az év végéig, ami a Ferrari szerint nem tesz jót a sportnak.

A gyártók csak és kizárólag a vezérlésen és a szoftveren módosíthatnak, mechnikai változtatások nem megengedettek, kivéve megbízhatósági, biztonsági vagy költségcsökkentési okokból. Marco Mattiacci csapatfőnök nagyon szeretné, ha enyhülnének a szabályok.

“Ha nem is állandó fejlesztést, de legalább évi néhány alkalmat engedélyezni kellene a változtatásra” – mondta Mattiacci. “A Forma-1 lényege az innováció, hogy lépést tartsunk a legjobbakkal és a leggyorsabbakkal. Nálunk, a Ferrarinál legalábbis ez a cél, és ennek egyik akadálya a motorfejlesztés befagyasztása.”

A Ferrari nemrégiben alakította át motorfejlesztő részlegét, a gyenge első félév után menesztette motorfejlesztési igazgatóját, Luca Marmorinit. A Mercedes idei kilenc és a Renault három győzelme mellett a Ferrarinak még nincs egy sem, a 26 Mercedes- és 8 Renault-dobogó mellett a Ferrari-pilóták csak kétszer lehettek ott az eredményhirdetésnél. 

Kommentek

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.