F1: A Ferrari szabályváltoztatást akar

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.28. 09.30

A Ferrari szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek lazítania kellene a motorfejlesztési szabályokon, hogy kiegyensúlyozottabb legyen a mezőny.

A Ferrari szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek lazítania kellene a motorfejlesztési szabályokon, hogy kiegyensúlyozottabb legyen a mezőny. A motorokat szezon közben évek óta tilos fejleszteni, csakhogy az elmúlt néhány szezonban ez nem okozott gondokat, mert a V8-asokat jó régen tökélyre fejlesztették a gyártók, elsősorban nem a motorok jelentették a különbséget a csapatok között.


Az új V6-os turbókkal eleve benne volt a pakliban, hogy valaki nagyon beletalál a fejlesztésbe, míg a riválisok nem annyira, és végül pontosan ez történt. A Mercedes kezdeti előnye a jelentős változások ellenére is meghagyott fejlesztési tilalom miatt így kitart az év végéig, ami a Ferrari szerint nem tesz jót a sportnak.

A gyártók csak és kizárólag a vezérlésen és a szoftveren módosíthatnak, mechnikai változtatások nem megengedettek, kivéve megbízhatósági, biztonsági vagy költségcsökkentési okokból. Marco Mattiacci csapatfőnök nagyon szeretné, ha enyhülnének a szabályok.

“Ha nem is állandó fejlesztést, de legalább évi néhány alkalmat engedélyezni kellene a változtatásra” – mondta Mattiacci. “A Forma-1 lényege az innováció, hogy lépést tartsunk a legjobbakkal és a leggyorsabbakkal. Nálunk, a Ferrarinál legalábbis ez a cél, és ennek egyik akadálya a motorfejlesztés befagyasztása.”

A Ferrari nemrégiben alakította át motorfejlesztő részlegét, a gyenge első félév után menesztette motorfejlesztési igazgatóját, Luca Marmorinit. A Mercedes idei kilenc és a Renault három győzelme mellett a Ferrarinak még nincs egy sem, a 26 Mercedes- és 8 Renault-dobogó mellett a Ferrari-pilóták csak kétszer lehettek ott az eredményhirdetésnél. 

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.