F1: Rosberget felpofozták, most visszaadta

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.26. 13.30

Megoszlik az F1-es világ véleménye a spái Hamilton-Rosberg ütközésről, a többség azonban inkább a németet látja vétkesnek. De nem szándékosnak.

Megoszlik az F1-es világ véleménye a spái Hamilton-Rosberg ütközésről, a többség azonban inkább a németet látja vétkesnek. Az FIA belső cicaharcnak minősítette a történteket, ma már nagyon valószínűtlennek tűnik, hogy utólagos büntetést kap a német. A szervezet kitart amellett, hogy egyszerű versenybaleset történt.


Jenson Button, Lewis Hamilton korábbi csapattársa szerint az akció minimum megkérdőjelezhető volt Rosberg részéről. “Könyörgöm, ott nem volt semmi! Hely legalábbis biztosan nem, hihetetlen az egész” – mondta Button. “Mindig mondtam, hogy a világbajnoki címet az nyeri, aki a legjobb munkát végzi a pályán. Nos, jelenleg nem ez a helyzet, nagy kár, hogy nem tisztább harcot látunk.”

Button szerint az is benne lehet az incidensben, hogy Rosberg pályafutása során először harcol a vb-címért, és az ezzel járó nyomást nem feltétlenül kezeli a legjobban. Felipe Massa – akinek autóját alaposan megrongálták Hamilton gumidarabjai, és emiatt a pontszerző helyektől messze lemaradva végzett – korábban azt mondta, hogy Rosberg manővere egyértelműen büntetést érdemelt volna, David Coulthard ugyanakkor úgy van vele, hogy ezt nem lehet egyértelműen megállapítani.

“Ezt nem lehet előre eldönteni, hogy valakinek okozunk egy defektet” – vélekedett Coulthard. “A karrierem során vagy tízszer veszítettem el az első szárnyamat, mert azt szó szerint nem is látni az autóból. A felügyelők tulajdonképpen jó döntést hoztak, de lehetőséget kéne adni nekik más szempontok vizsgálatára is, mert összességében ez mégsem egy átlagos versenybaleset volt.”

Coulthard szerint Rosberg manővere inkább ügyetlen volt, mint szándékos, de azokkal a véleményekkel egyetért, hogy bizonyítani akart Hamiltonnak. “Ne feledjük, Lewistól kapott egy pofont Bahreinben, aztán még egyet Magyarországon. Valószínűleg úgy érezte, meg kell mutatnia, hogy nem lehet csak úgy félrelökni.”


Gerhard Berger szerint nem kérdés, hogy az ütközésért Rosberg a felelős. “Ezen nincs mit vizsgálni, amikor azonban két ilyen kaliberű versenyző harcol kerék a kerék ellen, akkor történhet valami” – így Berger. “Lehetett látni, hogy abban a kanyarban van sansz az előzésre, szóval nem volt öngyilkos manőver. Egyszerű versenybaleset, semmi több.”

“Nem számít, hogy a második vagy a 33. körben tart a verseny, ha egy pilóta érzi az esélyt, akkor meg kell próbálkoznia az előzéssel. Nico sem tett mást, és a szurkolók pont ezt akarják látni.” Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója csak annyit mondott, hogy a Mercedes “pokoli felfordulást” kockáztat, ha nem rak rendet két pilótája között.

Az FIA véleményét a pilótastewardként rendszeresen dolgozó Derek Warwick erősítette meg. “Noha Rosberg hülyeséget csinált, ez nem a felügyelők és az FIA, hanem a Mercedes belső problémája. Az FIA nem fog beavatkozni ebbe az ügybe. Csak új bizonyítékok esetén lehetne erről szó, de egy belső megbeszélésről kiszivárgott, aztán megcáfolt nyilatkozat nem éppen új bizonyíték” – fogalmazott Warwick.

Az egyetlen, aki a markát dörzsöli a balhé miatt, az Bernie Ecclestone. “Ami történt, az óriási érdeklődést generált az F1 felé. Ez nagyon jó a sportnak” – lelkendezett az üzletember.

Kommentek

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.