F1: A valaha volt legjobb előzés Spában

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.08.26. 19.30

Örök kedvenc a két zseni Michael Schumacher és Mika Hakkinen párharca, ami hihetetlen véget ért a Belga Nagydíjon, 2000-ben.

F1: A valaha volt legjobb előzés Spában

Az ezredforduló évében még magasan járt a V10-es motorok csillaga, és a harmadik idény zajlott a Ferrari és a Mclaren csapat gigászi küzdelmével. Vagyis pontosabban szólva Michael Schumacher és Mika Häkkinen párharca volt ez, akik több nagyszerű csatával, rendkívül izgalmas versennyel ajándékozták meg a rajongókat.

Akárcsak most, 14 évvel ezelőtt is augusztus végén került megrendezésre a Belga Nagydíj, ahol még nyitott volt, hogy a két kétszeres világbajnok közül ki gyűjtheti be a harmadikat. Vagy az 1998-99-ben is diadalmaskodó finn Mika Häkkinen, vagy végre 1979 után a Ferrarinak újabb címet szerez a Benetton színeiben addig két VB címet jegyző Schumacher.

Spa-francorchamps ebben az évben is hozta a formáját, a futam folyamatosan száradó pályán zajlott, és ez a körülmény ágyazott meg a pályán történt leglátványosabb előzésnek.

Häkkinen bár első rajtkockából indult, az első kerékcserénél vétett taktikai hiba, majd egy megpördülés nyomán visszacsúszott a második helyre, Schumacher átvette a vezetést. Mégis a száraz pályára belőtt Mclaren nagyobb végsebességét kihasználva sikerült felzárkóznia, és a Kemmel egyenes végén már utolérte német riválisát, aki a tőle megszokott kőkemény módon verte vissza a támadást (ma ezért kapna pár büntetőpontot, megrovást, sőt talán sarokba is állítanák).

A következő körben kialakult ugyanaz a szituáció, annyi különbséggel, hogy ott kolbászolt a pálya közepén a híresen lassú BAR Honda pilótája Ricardo Zonta, aki valószínűleg megkaphatná a leglekörözöttebb versenyző címet.

Häkkinen jobbra indult, Schumacher balra a többi pedig már történelem, a következő négy futamon nyert Schumacher, és megszerezte harmadik világbajnoki címét, amit még négy további siker követett.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.