F1: Ricciardo megint nyert, Hamilton feladta

Forma-1 Belga Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.24. 15.40

A Magyar Nagydíj után Belgiumban is győzött Daniel Ricciardo, miközben a Mercinél újabb balhé tört ki: Lewis Hamilton feladta a versenyt. Rosberg lett a 2., Bottas a 3.

Az éjszakai zuhé után nedves, hűvös időben, csepergő eső, de napsütés mellett kezdődött a 2014-es Forma-1-es idény 12. futama, a Belga Nagydíj a spa-francorchamps-i pályán.


Az élről a bajnoki éllovas Nico Rsoberg, mellőle csapattárs és fő riválisa, Lewis Hamilton várta a rajtot. A Mercedesek mögött Sebastian Vettel és Fernando Alonso, Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas, Kevin Magnussen és Kimi Räikkönen, majd Felipe Massa és Jenson Button állt a top10-ben a rajtrácson.
Alonsónak pocsékul indult a verseny, az autóján a 15 másodperces figyelmeztetés után is dolgoztak a ferraris szerelők. A spanyol el tudott menni, visszatért a pozíciójába, de bokszutca-áthajtásos büntetés várt rá.
A teljes mezőny a lágy (sárga) keveréket választotta az egy szem Adrin Sutilon kívül, aki a közepest (fehér) gumival startolt.
A lámpák kialvása után ment el legjobban, Vettel azonban elkapta Rosberget, Hamiltont is támadta a Kemmel egyenes végén, de elfékezte magát, Rosberg ezt kihasználva visszavette a 2. helyet.


A második kör elején Rosberg támadni próbálta Hamiltont, összeértek a Les Combes-nál, a német Mercedesének első szárnya és az angol jobb hátsó gumija összeért, a szárny bal vége letört, Hamilton pedig defektet kapott. Visszaesett, mire a 7 kilométeres pályán körbebicegett.
A 4. körben Rosberg vezetett, mögötte Vettel, Ricciardo, Alonso, Bottas, Räikkönen, Magnussen, Button, Massa és Sergio Perez sorakozott a top10-ben.
Vettel a 6. körben a Pouhon kanyarban hibázott, kicsit megcsúszott, csapattársa, Ricciardo pedig kapott is a lehetőségen, elment a német mellett, felkapaszkodott a 2. pozícióba. A 8. körben a Mercedes-motor előnyét kihasználva a williamses Bottas a Kemmel egyenesen megelőzte Alonsót, felért a Red Bullok mögé.


Rosberget a 8. kör végén a bokszba hívták, friss közepes gumikat, valamint új orrkúpot kapott. A csere miatt a szintén ugyanakkor kiálló Räikkönen a mercedeses német elé is került. A bajnoki éllovasnál a sors iróniájaként Hamilton egyik leszakadt gumidarabja fennakadt a rádióantennáján.
Érdekes módon Alonso rajtincidense miatt a stewardok “csak” 5 másodperces stop&go büntetést adtak a következő kiállásához, Perez mögé tért vissza, de kemény csatában megelőzte.
Button első kerékcseréje után Ricciardo vette vissza a vezetést, mögötte Räikkönen, Vettel, Rosberg, Bottas, Magnussen, Vergne, Perez és az utolsó pontszerző helyre visszaért mclarenes haladt.
A 16. körben Rosberg komolyan támadni kezdte Vettelt, a Buszmegállónál próbálkozott is, de a külső íven elfékezte magát. A hiba Bottasnak adott lehetőséget, a 17. kör elején a Kemmelen elkapta a ritmust veszített németet.
Rosberg a kockásra fékezett gumikon nem is bírta sokáig, 3 körrel később kiment friss abroncsokért. Ugyanekkor a mezőny végén küzdő Hamilton gyakorlatilag fel akarta adni a futamot, a rádión azzal érvelt, hogy spórolhatnának a motorral. Válaszként kitartásra biztatták, emlékeztetve, hogy akármi is történhet még, biztonsági autós szakasz is segítheti.
Vettel a 22. kör végén vette fel harmadik szett gumiját, kiállása után, a féltávnál Ricciardo vezetett, Bottas, Magnussen, Alonso, Button, Rosberg, Räikkönen, Danyiil Kvjat és Nico Hülkenberg állt a top10-ben.
Button lassan elkezdett visszaesni, Rosberg és Räikkönen is elkapta. Rosberg ment is tovább, Alonsót is megelőzte.
Ricciardo a 28. körben ment ki friss gumikért, a Williams reagált is Bottasszal. Rosberggel még kivárt a Mercedes, úgy vélték, az eltérő stratégiával legalább a 2. hely meglesz neki a végén. A hátrébb haladó Vettel próbálta akadályozni a Ricciardo után, a dobogós helyezésért futó Bottast, de a finn a 31. körben megelőzte a címvédőt.
Hátrébb Button kapta el Perezt, a 8. helyre lépett fel.
Rosberg az utolsó 10 körre vett fel friss lágy gumikat, hogy a végső hajrában próbáljon minél előrébb jutni. A német azonban a szintén a dobogóért küzdő Bottas mögé került, de a 36. kör végére átfűzte magát rajta. A Mercedes-pilóta nem vesztegette az időt, a Kemmelen Räikkönent is megelőzte, a 2. helyre lépett fel. 8 köre volt, hogy behozza a Ricciardóval szembeni 20 másodperces hátrányát.
Alonso és Magnussen az 5-6. helyért párbajozott, a dán újonc keményen tartotta magát, még egy kis integetést kihozott a kétszeres bajnokból.
A 16. helyen haladó Hamilton tovább ostromolta a csapatot, már-már követelte, hogy feladhassa a futamot, hagyják kiállni, végül a 39. körben engedtek neki.
Öt körrel a vége előtt Ricciardo továbbra is vezetett, de Rosberg folyamatosan olvasztotta az előnyt. A 3. helyen Räikkönen, mögötte a vérszemet kapott, folyamatosan támadó Bottas haladt, a 40. körben meg is előzte veterán honfitársát.
Hátrébb Magnussen, Alonso, Button, Vettel, Perez és Kvjat haladt a pontszerző helyeken. A 42. körre, a sereghajtók lekörözése után egymás nyakára ért, a négyes óriási csatába kezdett, szinte kanyaronként változtak az egymáshoz viszonyított pozícióik. 


Végül Alonso veszített rajta, ő került a boly végére, Vettel pedig a 8-ikról az 5. helyre, köztük a két McLaren.
Az élen Ricciardo végül megmenekült Rosberg elöl, megszerezve saját harmadik, a Red Bull 50. Forma-1-es győzelmét. Bottas idei 4. dobogós helyezését hozta.
A világbajnokság két hét múlva az utolsó európai fordulóval, a monzai Olasz Nagydíjjal folytatódik.
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps, 2014.08.24.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.