Räikkönen: adjunk esélyt a tininek!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.22. 09.30

Kimi Räikkönen szerint a jövőre alig 17 évesen bemutatkozó Max Verstappent nem kellene előre leírni. A nagy öregek megértik, hogy a holland ifjonc miért nem mondott nemet

A Toro Rosso a hét elején jelentette be, hogy 2015-ben az idén debütált Danyiil Kvjat mellé a még akkor is csak 17 éves holland tehetséget, Max Verstappent ülteti. 


Az F1-es pilótaapukával büszkélkedő Verstappen Forma-1-es belépése természeteset vitákat indított, hiszen példátlan fiatalsága mellett a tapasztalata is kérdéses: idén ült először formaautóba, mindössze bő kéttucatnyi Forma-3-as verseny van a tarsolyában.
A belgiumi versenyhétvége csütörtöki sajtónapján a 2000-es évek elején bemutatkozott “nagy generáció” tagjait, a mezőny mai öregjeit is megkérdezték Verstappenről.
“Nem tudom, mennyit és mivel versenyzett. Én egy szezont teljesítettem, 23 versenyem volt, szóval ő valószínűleg többet. Rendben, én egy kicsit öregebb voltam, de nem volt velem gond” – mondta a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen, aki 2001-ben 20 évesen, egyetlen Formula Renault-s idény után lépett be az F1-be.
 
“Majd meglátjuk, hogy szerepel, de manapság azért könnyebb a dolog, mint régen, most már sokkal többen kapnak pontot. És azt hiszem, a felkészülés is könnyebben megy, mint régebben, szóval szerintem nem lesz vele gond, de majd meglátjuk!”


A kérdésre, hogy milyen érzés, hogy az apa, az F1-ből 2003 végén távozott Jos Verstappen után immár a fiú ellen versenyezhet majd, így felelt a finn: “Öregnek érzem magam! Ő tényleg nagyon fiatal, de nekem mindegy, ki ellen kell versenyezni, itt elvileg a legjobbak vannak. Az évek alatt egyesek távoznak, mások visszatérnek, és persze jönnek újak is, de a győzelemhez mindannyiukat meg kell verni, a név nem számít sokat.” 
Räikkönen ferraris csapattársa, a 2001-ben a Minardinál debütált Fernando Alonso sem kívánt vészmadárkodni:
“Majd jövőre meglátjuk, hogyan teljesít. Egyelőre csak üdvözölhetjük az F1-ben és sok sikert kívánhatunk neki. Van aki már 17 évesen készen áll a Forma-1-re, van, aki 29 évesen, és van, aki sosem fog készen állni rá. Ez a személyiségen múlik” – magyarázta a kétszeres bajnok.


“Az évekkel, a bajnoki győzelmekkel persze nagyon sok tapasztalatot gyűjtünk. Van, akinek bejöhet a korai bemutatkozás, másnak nem. Hiányozhat a Forma-1 követelményeihez szükséges tapasztalat.  De bizonyos értelemben a Red Bull ezt is (a vitát) akarja, hiszen ma is minden kérdés Verstappenről szólt, nagy sajtómegjelenéshez jutnak.” 
A mára a mezőny legtapasztaltabb pilótájának számító Jenson Button 2000-ben, 20 évesen hasonló kételyek mellett mutatkozott be a Williamsnél. Azt mondja, megérti, hogy Verstappen miért vállalja a kihívást.
“Egyáltalán nem ismerem Maxot, de az édesapja 2000-ben még itt volt, és vele mind a pályán, mind a paddockban jól megvoltunk. Max helyzetét nem ismerem, nem tudom, mit ért el eddigi pályafutása során, de annyi biztos, hogy valakik szerint készen áll, ezért lehetőséget kapott.”


“Én 20 évesen még nem álltam készen a Forma-1-re, talán 23 évesen jutottam el oda, de mindenki más. Emellett ha valaki azzal keres meg, hogy ‘oké, készen állsz-e az F1-re, mert nálunk versenyezhetsz’, arra mit lehet mondani? Senki nem fogja azt válaszolni, hogy nem, még nem állok készen, hiszen lehet, hogy sosem jön többé másik lehetőség.”
“Így történt velem és Frank Williamsszel is. Frank megkérdezett, én először nemet mondtam, de aztán édesapám azt mondta, hogy hihetetlen, hogy ezt válaszoltam, azonnal hívjam vissza és mondjam meg, hogy készen állok. Meg is tettem, és így kaptam tesztelői, majd versenyző állást. Mindig meg kell ragadni a lehetőséget.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.