Räikkönen: adjunk esélyt a tininek!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.22. 09.30

Kimi Räikkönen szerint a jövőre alig 17 évesen bemutatkozó Max Verstappent nem kellene előre leírni. A nagy öregek megértik, hogy a holland ifjonc miért nem mondott nemet

A Toro Rosso a hét elején jelentette be, hogy 2015-ben az idén debütált Danyiil Kvjat mellé a még akkor is csak 17 éves holland tehetséget, Max Verstappent ülteti. 


Az F1-es pilótaapukával büszkélkedő Verstappen Forma-1-es belépése természeteset vitákat indított, hiszen példátlan fiatalsága mellett a tapasztalata is kérdéses: idén ült először formaautóba, mindössze bő kéttucatnyi Forma-3-as verseny van a tarsolyában.
A belgiumi versenyhétvége csütörtöki sajtónapján a 2000-es évek elején bemutatkozott “nagy generáció” tagjait, a mezőny mai öregjeit is megkérdezték Verstappenről.
“Nem tudom, mennyit és mivel versenyzett. Én egy szezont teljesítettem, 23 versenyem volt, szóval ő valószínűleg többet. Rendben, én egy kicsit öregebb voltam, de nem volt velem gond” – mondta a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen, aki 2001-ben 20 évesen, egyetlen Formula Renault-s idény után lépett be az F1-be.
 
“Majd meglátjuk, hogy szerepel, de manapság azért könnyebb a dolog, mint régen, most már sokkal többen kapnak pontot. És azt hiszem, a felkészülés is könnyebben megy, mint régebben, szóval szerintem nem lesz vele gond, de majd meglátjuk!”


A kérdésre, hogy milyen érzés, hogy az apa, az F1-ből 2003 végén távozott Jos Verstappen után immár a fiú ellen versenyezhet majd, így felelt a finn: “Öregnek érzem magam! Ő tényleg nagyon fiatal, de nekem mindegy, ki ellen kell versenyezni, itt elvileg a legjobbak vannak. Az évek alatt egyesek távoznak, mások visszatérnek, és persze jönnek újak is, de a győzelemhez mindannyiukat meg kell verni, a név nem számít sokat.” 
Räikkönen ferraris csapattársa, a 2001-ben a Minardinál debütált Fernando Alonso sem kívánt vészmadárkodni:
“Majd jövőre meglátjuk, hogyan teljesít. Egyelőre csak üdvözölhetjük az F1-ben és sok sikert kívánhatunk neki. Van aki már 17 évesen készen áll a Forma-1-re, van, aki 29 évesen, és van, aki sosem fog készen állni rá. Ez a személyiségen múlik” – magyarázta a kétszeres bajnok.


“Az évekkel, a bajnoki győzelmekkel persze nagyon sok tapasztalatot gyűjtünk. Van, akinek bejöhet a korai bemutatkozás, másnak nem. Hiányozhat a Forma-1 követelményeihez szükséges tapasztalat.  De bizonyos értelemben a Red Bull ezt is (a vitát) akarja, hiszen ma is minden kérdés Verstappenről szólt, nagy sajtómegjelenéshez jutnak.” 
A mára a mezőny legtapasztaltabb pilótájának számító Jenson Button 2000-ben, 20 évesen hasonló kételyek mellett mutatkozott be a Williamsnél. Azt mondja, megérti, hogy Verstappen miért vállalja a kihívást.
“Egyáltalán nem ismerem Maxot, de az édesapja 2000-ben még itt volt, és vele mind a pályán, mind a paddockban jól megvoltunk. Max helyzetét nem ismerem, nem tudom, mit ért el eddigi pályafutása során, de annyi biztos, hogy valakik szerint készen áll, ezért lehetőséget kapott.”


“Én 20 évesen még nem álltam készen a Forma-1-re, talán 23 évesen jutottam el oda, de mindenki más. Emellett ha valaki azzal keres meg, hogy ‘oké, készen állsz-e az F1-re, mert nálunk versenyezhetsz’, arra mit lehet mondani? Senki nem fogja azt válaszolni, hogy nem, még nem állok készen, hiszen lehet, hogy sosem jön többé másik lehetőség.”
“Így történt velem és Frank Williamsszel is. Frank megkérdezett, én először nemet mondtam, de aztán édesapám azt mondta, hogy hihetetlen, hogy ezt válaszoltam, azonnal hívjam vissza és mondjam meg, hogy készen állok. Meg is tettem, és így kaptam tesztelői, majd versenyző állást. Mindig meg kell ragadni a lehetőséget.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.