A modellek alapján egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy lesz csapadék a hétvégén, de hogy mikor és mennyi, azt nehéz megmondani.

Úgy tűnik, hogy a szombati időmérő ismét esős lehet, de nehéz megjósolni, mikor érnek felhők a pálya fölé (bármikor). Jelenleg vasárnapra jeleznek a legkisebb eséllyel esőt a modellek, a verseny száraz lehet, de a környéken gyorsan változik a helyzet.


A belga pályán nagy terhelést kapnak az abroncsok, ennek ellenére a Pirelli bevállalta, hogy a közepes (fehér) mellett a lágyat (sárga) viszi el a futamra, a Hungaroringen ugyanez volt a felállás. Várhatóan utóbbi lesz az időmérős gumi, míg a közepest a versenyen erőltetik majd a pilóták.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) két független DRS-zónát jelölt ki: az első az ötös kanyar előtti egyenesben, az Eau Rouge után, a második, jóval rövidebb szakasz a célegyenesben lesz.

F1: Ha Belgium, akkor eső! 1
A szervezet pilótastewardnak ismét az F1-ben 1989-91-ben a Benettonnál és a Scuderia Italiánál 38 futamon részt vevő, később hat Le Mans-győzelmet szerző Emanuele Pirrót kérte fel. Az olasz a Magyar Nagydíj után zsinórban másodszor, összesen kilencedik alkalommal töltheti be a pozíciót.