Alonso: Schumacher volt a legkeményebb ellenfél

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.19. 12.35

Fernando Alonso szerint Michael Schumacher volt a legkeményebb Forma-1-es ellenfele, Lewis Hamiltonról riválisként és csapattársként is hallgat.

A Ferrari a hétvégén amolyan kis színesként közölt egy videointerjút Fernando Alonsóval, a spanyol versenyző a 2001 óta tartó F1-es pályafutására visszatekintve a legkeményebb ellenfélről és a legkeményebb csapattársakról beszélt.
“A legerősebb rivális a Forma-1-ben Michael (Schumacher) volt. Amikor én kezdtem a Forma-1-et, 2001-ben, ő uralkodott, méghozzá egészen 2005-ig, egyszerűen más szinten volt. Ellene sosem volt könnyű küzdeni” – mondta a hétszeres világbajnok ferraris elődre utalva. 
Alonso és Schumacher óriási csatája – San Marinó-i Nagydíj, 2005
“Később néhány évig lehetőségem nyílt arra, hogy egyenlő feltételek mellett küzdhessek vele, de ő mindig tudott valami különlegeset nyújtani, mindig képes volt túlszárnyalni az elvárásokat vagy az autó képességeit. Rá mindig oda kellett figyelni.”
A 2006-os párharc
Ami a kétszeres bajnok eddigi csapattársait illeti, két olaszt, két volt renault-s partnerét, Jarno Trullit és Giancarlo Fisichellát emelte ki, a 2007-ben a McLarennél újoncként ellene “döntetlent” hozó Lewis Hamiltont viszont meg sem említette.
“Nehéz kérdés, hogy ki volt a legerősebb csapattársam. Mindenki más és más, mindenkinek voltak erősségei és nem olyan erős oldalai. Mindenki feladta a leckét, a maximumot kellett hoznom, mert nagyon versenyképesek voltak.”


“Emlékszem Trullira, Trulli időmérős képessége a legjobb volt, amit valaha is láttam. Aztán ott volt Fisico, abban a két évben, amikor a Renault-val megnyertük a bajnokságot, mindig versenyképes volt, minden futamon, bármilyen körülmények között, nagyon érett versenyző volt.”
“Aztán volt Massa és most Kimi, de régen, még a gokartos időkben is voltak srácok, akik szuper versenyzők voltak, szóval tényleg nem könnyű egyet választanom. Mindenki segített valahogyan, mindenkitől tanultam valamit, mindenki különleges volt bizonyos tekintetben.”
A spanyol azt is elmondta, hogy az F1-ben a csapattársak vagy riválisok között szinte kizárt a valódi barátság.
“Igen, lehetséges a barátság, de semmiképp sem a szó valódi értelmében, nem úgy, mint az F1-en kívüli, régről ismert barátok vagy iskolai barátok esetében. A Forma-1-ben nem erőltetjük a barátságot, egyszerűen csak azon alapul, hogy évente 300 napot együtt töltünk, és előbb-utóbb a munkán kívüli, személyes dolgok is előkerülnek a beszélgetésekben, és ebből aztán kifejlődhet valamilyen barátságos viszony.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.