Alonso: Schumacher volt a legkeményebb ellenfél

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.19. 12.35

Fernando Alonso szerint Michael Schumacher volt a legkeményebb Forma-1-es ellenfele, Lewis Hamiltonról riválisként és csapattársként is hallgat.

A Ferrari a hétvégén amolyan kis színesként közölt egy videointerjút Fernando Alonsóval, a spanyol versenyző a 2001 óta tartó F1-es pályafutására visszatekintve a legkeményebb ellenfélről és a legkeményebb csapattársakról beszélt.
“A legerősebb rivális a Forma-1-ben Michael (Schumacher) volt. Amikor én kezdtem a Forma-1-et, 2001-ben, ő uralkodott, méghozzá egészen 2005-ig, egyszerűen más szinten volt. Ellene sosem volt könnyű küzdeni” – mondta a hétszeres világbajnok ferraris elődre utalva. 
Alonso és Schumacher óriási csatája – San Marinó-i Nagydíj, 2005
“Később néhány évig lehetőségem nyílt arra, hogy egyenlő feltételek mellett küzdhessek vele, de ő mindig tudott valami különlegeset nyújtani, mindig képes volt túlszárnyalni az elvárásokat vagy az autó képességeit. Rá mindig oda kellett figyelni.”
A 2006-os párharc
Ami a kétszeres bajnok eddigi csapattársait illeti, két olaszt, két volt renault-s partnerét, Jarno Trullit és Giancarlo Fisichellát emelte ki, a 2007-ben a McLarennél újoncként ellene “döntetlent” hozó Lewis Hamiltont viszont meg sem említette.
“Nehéz kérdés, hogy ki volt a legerősebb csapattársam. Mindenki más és más, mindenkinek voltak erősségei és nem olyan erős oldalai. Mindenki feladta a leckét, a maximumot kellett hoznom, mert nagyon versenyképesek voltak.”


“Emlékszem Trullira, Trulli időmérős képessége a legjobb volt, amit valaha is láttam. Aztán ott volt Fisico, abban a két évben, amikor a Renault-val megnyertük a bajnokságot, mindig versenyképes volt, minden futamon, bármilyen körülmények között, nagyon érett versenyző volt.”
“Aztán volt Massa és most Kimi, de régen, még a gokartos időkben is voltak srácok, akik szuper versenyzők voltak, szóval tényleg nem könnyű egyet választanom. Mindenki segített valahogyan, mindenkitől tanultam valamit, mindenki különleges volt bizonyos tekintetben.”
A spanyol azt is elmondta, hogy az F1-ben a csapattársak vagy riválisok között szinte kizárt a valódi barátság.
“Igen, lehetséges a barátság, de semmiképp sem a szó valódi értelmében, nem úgy, mint az F1-en kívüli, régről ismert barátok vagy iskolai barátok esetében. A Forma-1-ben nem erőltetjük a barátságot, egyszerűen csak azon alapul, hogy évente 300 napot együtt töltünk, és előbb-utóbb a munkán kívüli, személyes dolgok is előkerülnek a beszélgetésekben, és ebből aztán kifejlődhet valamilyen barátságos viszony.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.