Nem olyan rég a Ferraritól két éve elküldött, azóta a Mercedesnél dolgozó Aldo Costa nyilatkozott arról, hogy a fejétől bűzlik a maranellói csapat, most pedig a nemrég kirúgott motorfőnök, Luca Marmorini adott hasonló tartalmú interjút a Ferrari-specialista újságíró Leo Turininek.


“Sajnos vannak olyanok Maranellóban, akik szeretnek másokat hibáztatni, pedig jobban tennék, ha csendben maradnának. Szóval most a provokációk miatt vagyok kénytelen megszólalni” – utalt arra, hogy a Ferrarinál igyekeznek úgy beállítani, hogy ő vallott kudarcot az új motor fejlesztésével, és csak emiatt nem versenyképes a csapat.
“Mintha egy Ferrari-szintű szervezetnél elfelejthetnénk, hogyan kell motort gyártani! Rendben, elfogadom a kritikákat, de ne mondják már, hogy a maranellói szakemberek nem értenek a turbókhoz meg a hibridekhez.”
“Hadd tisztázzam: a munkatársainkkal azért terveztünk kisebb motort, mint a Mercedes és a Renault, mert Tombazis úr (az autó főtervezője) pontosan ezt kérte. Azt mondta, hogy egy nagyon kompakt kis erőforrás kellene, kis hűtőkkel, és hogy majd az aerodinamika ellensúlyozza a kisebb motorerőt. Így is lett, csakhogy kiderült, hogy bár a motorunk tényleg gyengébb, az aerodinamikai oldal nem hozta, amit kellett.”


Marmorini azt mondta, hogy az új csapatfőnök, az F1-en kívülről érkezett Marco Mattiacci úgy rúgta ki, hogy “három hónap alatt csak kétszer találkoztunk – először a bemutatásánál, másodszor pedig amikor átadta a felmondólevelet.” 
“Nézzék, nem akarok én vádaskodni, igazán, de a Ferrari olyan, tapasztalatlan emberekre bízza a versenyrészlegét, akik valamiért vakon bíznak olyan szakemberekben, akik eddig semmit sem mutattak” – magyarázta, tisztázva, hogy a 2011-ben a McLarentől érkezett Pat Fry-ra és a tavaly a Lotustól visszacsábított James Allisonra gondol.  
“A Ferrarinál azt kockáztatják, hogy lerombolják azokat az alapokat, amire annyi siker épült a múltban.  Nekem már mindegy, nem vagyok ott, de nagyon sajnálom azokat a jó mérnököket, akik továbbra is ott vannak, demoralizáltan.”
A motorszakembert rögtön a kirúgása után hírbe hozták a Renault-val, azonban cáfolta, hogy máris munkába áll náluk. 
“Nem igaz, hogy máris leszerződtem volta a Renault-val. Valójában cseppet sem tetszik az F1-ben bevezetett motorfejlesztési korlát. De azért hadd legyek őszinte: a Forma-1-nek megvan a maga varázsa, és talán egy hónap múlva meggondolom magam.”