F1: Borította a bilit a kirúgott ferraris

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.18. 12.30

A Ferraritól elküldött motorfőnök, Luca Marmorini nem éppen hízelgően beszélt a Maranellóban uralkodó légkörről és kultúráról.

Nem olyan rég a Ferraritól két éve elküldött, azóta a Mercedesnél dolgozó Aldo Costa nyilatkozott arról, hogy a fejétől bűzlik a maranellói csapat, most pedig a nemrég kirúgott motorfőnök, Luca Marmorini adott hasonló tartalmú interjút a Ferrari-specialista újságíró Leo Turininek.


“Sajnos vannak olyanok Maranellóban, akik szeretnek másokat hibáztatni, pedig jobban tennék, ha csendben maradnának. Szóval most a provokációk miatt vagyok kénytelen megszólalni” – utalt arra, hogy a Ferrarinál igyekeznek úgy beállítani, hogy ő vallott kudarcot az új motor fejlesztésével, és csak emiatt nem versenyképes a csapat.
“Mintha egy Ferrari-szintű szervezetnél elfelejthetnénk, hogyan kell motort gyártani! Rendben, elfogadom a kritikákat, de ne mondják már, hogy a maranellói szakemberek nem értenek a turbókhoz meg a hibridekhez.”
“Hadd tisztázzam: a munkatársainkkal azért terveztünk kisebb motort, mint a Mercedes és a Renault, mert Tombazis úr (az autó főtervezője) pontosan ezt kérte. Azt mondta, hogy egy nagyon kompakt kis erőforrás kellene, kis hűtőkkel, és hogy majd az aerodinamika ellensúlyozza a kisebb motorerőt. Így is lett, csakhogy kiderült, hogy bár a motorunk tényleg gyengébb, az aerodinamikai oldal nem hozta, amit kellett.”


Marmorini azt mondta, hogy az új csapatfőnök, az F1-en kívülről érkezett Marco Mattiacci úgy rúgta ki, hogy “három hónap alatt csak kétszer találkoztunk – először a bemutatásánál, másodszor pedig amikor átadta a felmondólevelet.” 
“Nézzék, nem akarok én vádaskodni, igazán, de a Ferrari olyan, tapasztalatlan emberekre bízza a versenyrészlegét, akik valamiért vakon bíznak olyan szakemberekben, akik eddig semmit sem mutattak” – magyarázta, tisztázva, hogy a 2011-ben a McLarentől érkezett Pat Fry-ra és a tavaly a Lotustól visszacsábított James Allisonra gondol.  
“A Ferrarinál azt kockáztatják, hogy lerombolják azokat az alapokat, amire annyi siker épült a múltban.  Nekem már mindegy, nem vagyok ott, de nagyon sajnálom azokat a jó mérnököket, akik továbbra is ott vannak, demoralizáltan.”
A motorszakembert rögtön a kirúgása után hírbe hozták a Renault-val, azonban cáfolta, hogy máris munkába áll náluk. 
“Nem igaz, hogy máris leszerződtem volta a Renault-val. Valójában cseppet sem tetszik az F1-ben bevezetett motorfejlesztési korlát. De azért hadd legyek őszinte: a Forma-1-nek megvan a maga varázsa, és talán egy hónap múlva meggondolom magam.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.