F1: Borította a bilit a kirúgott ferraris

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.18. 12.30

A Ferraritól elküldött motorfőnök, Luca Marmorini nem éppen hízelgően beszélt a Maranellóban uralkodó légkörről és kultúráról.

Nem olyan rég a Ferraritól két éve elküldött, azóta a Mercedesnél dolgozó Aldo Costa nyilatkozott arról, hogy a fejétől bűzlik a maranellói csapat, most pedig a nemrég kirúgott motorfőnök, Luca Marmorini adott hasonló tartalmú interjút a Ferrari-specialista újságíró Leo Turininek.


“Sajnos vannak olyanok Maranellóban, akik szeretnek másokat hibáztatni, pedig jobban tennék, ha csendben maradnának. Szóval most a provokációk miatt vagyok kénytelen megszólalni” – utalt arra, hogy a Ferrarinál igyekeznek úgy beállítani, hogy ő vallott kudarcot az új motor fejlesztésével, és csak emiatt nem versenyképes a csapat.
“Mintha egy Ferrari-szintű szervezetnél elfelejthetnénk, hogyan kell motort gyártani! Rendben, elfogadom a kritikákat, de ne mondják már, hogy a maranellói szakemberek nem értenek a turbókhoz meg a hibridekhez.”
“Hadd tisztázzam: a munkatársainkkal azért terveztünk kisebb motort, mint a Mercedes és a Renault, mert Tombazis úr (az autó főtervezője) pontosan ezt kérte. Azt mondta, hogy egy nagyon kompakt kis erőforrás kellene, kis hűtőkkel, és hogy majd az aerodinamika ellensúlyozza a kisebb motorerőt. Így is lett, csakhogy kiderült, hogy bár a motorunk tényleg gyengébb, az aerodinamikai oldal nem hozta, amit kellett.”


Marmorini azt mondta, hogy az új csapatfőnök, az F1-en kívülről érkezett Marco Mattiacci úgy rúgta ki, hogy “három hónap alatt csak kétszer találkoztunk – először a bemutatásánál, másodszor pedig amikor átadta a felmondólevelet.” 
“Nézzék, nem akarok én vádaskodni, igazán, de a Ferrari olyan, tapasztalatlan emberekre bízza a versenyrészlegét, akik valamiért vakon bíznak olyan szakemberekben, akik eddig semmit sem mutattak” – magyarázta, tisztázva, hogy a 2011-ben a McLarentől érkezett Pat Fry-ra és a tavaly a Lotustól visszacsábított James Allisonra gondol.  
“A Ferrarinál azt kockáztatják, hogy lerombolják azokat az alapokat, amire annyi siker épült a múltban.  Nekem már mindegy, nem vagyok ott, de nagyon sajnálom azokat a jó mérnököket, akik továbbra is ott vannak, demoralizáltan.”
A motorszakembert rögtön a kirúgása után hírbe hozták a Renault-val, azonban cáfolta, hogy máris munkába áll náluk. 
“Nem igaz, hogy máris leszerződtem volta a Renault-val. Valójában cseppet sem tetszik az F1-ben bevezetett motorfejlesztési korlát. De azért hadd legyek őszinte: a Forma-1-nek megvan a maga varázsa, és talán egy hónap múlva meggondolom magam.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.