Az elmúlt versenyeken új beállításokkal próbálkozott a Red Bull, hogy ellensúlyozni tudja a gyenge motorerőt. Az Auto, Motor und Sport szerint a Red Bull az Osztrák Nagydíjon kísérletezett először azzal, hogy csökkentette az autó leszorítóerejét, így próbálva lefaragni valamennyit az egyenesekben keletkező hátrányból.


A lap szerint Daniel Ricciardo Magyar Nagydíjon aratott – részben szerencsés – győzelme a bizonyíték arra, hogy a Red Bull most már érti az új beállításokat, és nem a sötétben tapogatózik. “Ez a szemlélet természetesen gyengíti a köridőket, cserébe az egyenesekben nem vagyunk annyira erőtlenek. Ezzel a motorral nem tehetünk mást” – magyarázta Adrian Newey technikai igazgató.

A nehézséget kezdetben az jelentette, hogy az új beállításokkal nem tudta kezelni a gumikat az autó, mert a kisebb leszorítóerő miatt Ricciardo és Sebastian Vettel is sokat csúszkált a kanyarokban. A Red Bull szerint a Renault-motor 60-80 lóerővel gyengébb a Mercedesnél, és a csapat nem is optimista a kilátásokkal kapcsolatban: Neweyék úgy tippelik, hogy a franciák leghamarabb a következő idény közepére dolgozhatják le lemaradásukat.