Öt őrült formaautós csapatás a hegyek között

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 18.30

A hegyi versenyeken előforduló erősebb Formula autók földöntúli tempóra képesek, már maga a látvány is hátborzongató!

A hegyi versenyeken előforduló erősebb formaautók földöntúli tempóra képesek, már maga a látvány is hátborzongató. Öt példával bizonyítjuk, hogy ehhez az autós hobbihoz extra adag tökösség szükségeltetik.

Amikor minden versenypálya kilométernyi aszfaltozott bukótereket kap, és az aszfaltcsík szinte szélesebb, mint amilyen hosszú, akkor csökken a sebességérzet. Hiába tépnek a srácok három kiló felett, a hatalmas térben elvész a veszély, az élmény, a látvány. Bezzeg, ha közel van a szalagkorlát, akkor a 120-as tempó is Mach 3-nak látszik.

Nyilván, első a biztonság! Emberélet veszélybe nem kerülhet, főleg nem egy olyan sportágban, amit sok millióan követnek, és még több milliót ölnek bele a befektetők. 1920×1080 pixelen nem mutat jól a halál.

Viszont, ha valaki épp annyira tehetős, szerencsés, jó üzletember, hogy szert tesz egy kiselejtezett Formula autóra, és azzal akarja kockára tenni az életét közúton, csak pár tucat fanatikus autóbuzi szeme láttára, nos azzal nincs gond. Számukra rendezik meg Európa szerte a hegyiversenyeket, ahol a forgalomtól elzárt útszakaszon kell bizonyítani, hogy ki a leggyorsabb.

Nincs bukótér, nincs precízen tervezett gumifal, csak szalagkorlát, meg szakadék.

Amikor ilyen versenyen készült, belső kamerás felvételre bukkanok, mindig nyugtázom magamban, hogy ez a tökösség sztratoszférája (az Isle of Man TT motorversenyt azért nem éri utol, de az kétkerék, szóval nem játszik). Főleg nyitott kabinnal, Formula autóval.

Bemelegítésként egy Jordan F1-es gép 1992-ből, talán pont az említett Man-szigeten. Aki V8-ast hall ki, és hiányolja az akkoriban eredetileg használt Yamaha V12-esének énekét, jó úton jár. Az ilyen magánkézbe került karosszériákban gyakran motort cserélnek, és az érzékeny, megbízhatatlan eredeti motor helyére, kevesebb lóerőt termelő, de biztosan működő egység kerül.

Martini MK69 – BMW 3.0 Gyönyörű agresszív hang, gyomrot görcsbe rántó sebesség egy egész jó minőségű felvételen.
 

David Hauser és a Dallara GP2. Az 1989-es születésű luxemburgi versenyző videóit már rengeteg weboldal lehozta, mert a srác nem épp ijedős fajta. Ezen a videón épp beállítja az adott  szakasz formula autós rekordját.


V10-es szörnyeteg, hihetetlen keskeny úton. Sokan kételkedtek a felvétele eredetiségében, annyira szürreális a tempó, hogy sokan egyszerű videós trükkre gyanakodtak. Tévedtek, a kamera által rögzített képsorok a valós tempót adják vissza!


Végül egy egyveleg
, a tiltásig pörgetett versenygépek legkülönbözőbb motorhangjaival. Érdemes feltekerni a hangerőt, van itt minden, mint a búcsúban!

 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.