A hegyi versenyeken előforduló erősebb formaautók földöntúli tempóra képesek, már maga a látvány is hátborzongató. Öt példával bizonyítjuk, hogy ehhez az autós hobbihoz extra adag tökösség szükségeltetik.

Amikor minden versenypálya kilométernyi aszfaltozott bukótereket kap, és az aszfaltcsík szinte szélesebb, mint amilyen hosszú, akkor csökken a sebességérzet. Hiába tépnek a srácok három kiló felett, a hatalmas térben elvész a veszély, az élmény, a látvány. Bezzeg, ha közel van a szalagkorlát, akkor a 120-as tempó is Mach 3-nak látszik.

Nyilván, első a biztonság! Emberélet veszélybe nem kerülhet, főleg nem egy olyan sportágban, amit sok millióan követnek, és még több milliót ölnek bele a befektetők. 1920×1080 pixelen nem mutat jól a halál.

Viszont, ha valaki épp annyira tehetős, szerencsés, jó üzletember, hogy szert tesz egy kiselejtezett Formula autóra, és azzal akarja kockára tenni az életét közúton, csak pár tucat fanatikus autóbuzi szeme láttára, nos azzal nincs gond. Számukra rendezik meg Európa szerte a hegyiversenyeket, ahol a forgalomtól elzárt útszakaszon kell bizonyítani, hogy ki a leggyorsabb.

Nincs bukótér, nincs precízen tervezett gumifal, csak szalagkorlát, meg szakadék.

Amikor ilyen versenyen készült, belső kamerás felvételre bukkanok, mindig nyugtázom magamban, hogy ez a tökösség sztratoszférája (az Isle of Man TT motorversenyt azért nem éri utol, de az kétkerék, szóval nem játszik). Főleg nyitott kabinnal, Formula autóval.

Bemelegítésként egy Jordan F1-es gép 1992-ből, talán pont az említett Man-szigeten. Aki V8-ast hall ki, és hiányolja az akkoriban eredetileg használt Yamaha V12-esének énekét, jó úton jár. Az ilyen magánkézbe került karosszériákban gyakran motort cserélnek, és az érzékeny, megbízhatatlan eredeti motor helyére, kevesebb lóerőt termelő, de biztosan működő egység kerül.

Martini MK69 – BMW 3.0 Gyönyörű agresszív hang, gyomrot görcsbe rántó sebesség egy egész jó minőségű felvételen.
 

David Hauser és a Dallara GP2. Az 1989-es születésű luxemburgi versenyző videóit már rengeteg weboldal lehozta, mert a srác nem épp ijedős fajta. Ezen a videón épp beállítja az adott  szakasz formula autós rekordját.


V10-es szörnyeteg, hihetetlen keskeny úton. Sokan kételkedtek a felvétele eredetiségében, annyira szürreális a tempó, hogy sokan egyszerű videós trükkre gyanakodtak. Tévedtek, a kamera által rögzített képsorok a valós tempót adják vissza!


Végül egy egyveleg
, a tiltásig pörgetett versenygépek legkülönbözőbb motorhangjaival. Érdemes feltekerni a hangerőt, van itt minden, mint a búcsúban!