Öt őrült formaautós csapatás a hegyek között

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 18.30

A hegyi versenyeken előforduló erősebb Formula autók földöntúli tempóra képesek, már maga a látvány is hátborzongató!

A hegyi versenyeken előforduló erősebb formaautók földöntúli tempóra képesek, már maga a látvány is hátborzongató. Öt példával bizonyítjuk, hogy ehhez az autós hobbihoz extra adag tökösség szükségeltetik.

Amikor minden versenypálya kilométernyi aszfaltozott bukótereket kap, és az aszfaltcsík szinte szélesebb, mint amilyen hosszú, akkor csökken a sebességérzet. Hiába tépnek a srácok három kiló felett, a hatalmas térben elvész a veszély, az élmény, a látvány. Bezzeg, ha közel van a szalagkorlát, akkor a 120-as tempó is Mach 3-nak látszik.

Nyilván, első a biztonság! Emberélet veszélybe nem kerülhet, főleg nem egy olyan sportágban, amit sok millióan követnek, és még több milliót ölnek bele a befektetők. 1920×1080 pixelen nem mutat jól a halál.

Viszont, ha valaki épp annyira tehetős, szerencsés, jó üzletember, hogy szert tesz egy kiselejtezett Formula autóra, és azzal akarja kockára tenni az életét közúton, csak pár tucat fanatikus autóbuzi szeme láttára, nos azzal nincs gond. Számukra rendezik meg Európa szerte a hegyiversenyeket, ahol a forgalomtól elzárt útszakaszon kell bizonyítani, hogy ki a leggyorsabb.

Nincs bukótér, nincs precízen tervezett gumifal, csak szalagkorlát, meg szakadék.

Amikor ilyen versenyen készült, belső kamerás felvételre bukkanok, mindig nyugtázom magamban, hogy ez a tökösség sztratoszférája (az Isle of Man TT motorversenyt azért nem éri utol, de az kétkerék, szóval nem játszik). Főleg nyitott kabinnal, Formula autóval.

Bemelegítésként egy Jordan F1-es gép 1992-ből, talán pont az említett Man-szigeten. Aki V8-ast hall ki, és hiányolja az akkoriban eredetileg használt Yamaha V12-esének énekét, jó úton jár. Az ilyen magánkézbe került karosszériákban gyakran motort cserélnek, és az érzékeny, megbízhatatlan eredeti motor helyére, kevesebb lóerőt termelő, de biztosan működő egység kerül.

Martini MK69 – BMW 3.0 Gyönyörű agresszív hang, gyomrot görcsbe rántó sebesség egy egész jó minőségű felvételen.
 

David Hauser és a Dallara GP2. Az 1989-es születésű luxemburgi versenyző videóit már rengeteg weboldal lehozta, mert a srác nem épp ijedős fajta. Ezen a videón épp beállítja az adott  szakasz formula autós rekordját.


V10-es szörnyeteg, hihetetlen keskeny úton. Sokan kételkedtek a felvétele eredetiségében, annyira szürreális a tempó, hogy sokan egyszerű videós trükkre gyanakodtak. Tévedtek, a kamera által rögzített képsorok a valós tempót adják vissza!


Végül egy egyveleg
, a tiltásig pörgetett versenygépek legkülönbözőbb motorhangjaival. Érdemes feltekerni a hangerőt, van itt minden, mint a búcsúban!

 

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.