Öt őrült formaautós csapatás a hegyek között

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 18.30

A hegyi versenyeken előforduló erősebb Formula autók földöntúli tempóra képesek, már maga a látvány is hátborzongató!

A hegyi versenyeken előforduló erősebb formaautók földöntúli tempóra képesek, már maga a látvány is hátborzongató. Öt példával bizonyítjuk, hogy ehhez az autós hobbihoz extra adag tökösség szükségeltetik.

Amikor minden versenypálya kilométernyi aszfaltozott bukótereket kap, és az aszfaltcsík szinte szélesebb, mint amilyen hosszú, akkor csökken a sebességérzet. Hiába tépnek a srácok három kiló felett, a hatalmas térben elvész a veszély, az élmény, a látvány. Bezzeg, ha közel van a szalagkorlát, akkor a 120-as tempó is Mach 3-nak látszik.

Nyilván, első a biztonság! Emberélet veszélybe nem kerülhet, főleg nem egy olyan sportágban, amit sok millióan követnek, és még több milliót ölnek bele a befektetők. 1920×1080 pixelen nem mutat jól a halál.

Viszont, ha valaki épp annyira tehetős, szerencsés, jó üzletember, hogy szert tesz egy kiselejtezett Formula autóra, és azzal akarja kockára tenni az életét közúton, csak pár tucat fanatikus autóbuzi szeme láttára, nos azzal nincs gond. Számukra rendezik meg Európa szerte a hegyiversenyeket, ahol a forgalomtól elzárt útszakaszon kell bizonyítani, hogy ki a leggyorsabb.

Nincs bukótér, nincs precízen tervezett gumifal, csak szalagkorlát, meg szakadék.

Amikor ilyen versenyen készült, belső kamerás felvételre bukkanok, mindig nyugtázom magamban, hogy ez a tökösség sztratoszférája (az Isle of Man TT motorversenyt azért nem éri utol, de az kétkerék, szóval nem játszik). Főleg nyitott kabinnal, Formula autóval.

Bemelegítésként egy Jordan F1-es gép 1992-ből, talán pont az említett Man-szigeten. Aki V8-ast hall ki, és hiányolja az akkoriban eredetileg használt Yamaha V12-esének énekét, jó úton jár. Az ilyen magánkézbe került karosszériákban gyakran motort cserélnek, és az érzékeny, megbízhatatlan eredeti motor helyére, kevesebb lóerőt termelő, de biztosan működő egység kerül.

Martini MK69 – BMW 3.0 Gyönyörű agresszív hang, gyomrot görcsbe rántó sebesség egy egész jó minőségű felvételen.
 

David Hauser és a Dallara GP2. Az 1989-es születésű luxemburgi versenyző videóit már rengeteg weboldal lehozta, mert a srác nem épp ijedős fajta. Ezen a videón épp beállítja az adott  szakasz formula autós rekordját.


V10-es szörnyeteg, hihetetlen keskeny úton. Sokan kételkedtek a felvétele eredetiségében, annyira szürreális a tempó, hogy sokan egyszerű videós trükkre gyanakodtak. Tévedtek, a kamera által rögzített képsorok a valós tempót adják vissza!


Végül egy egyveleg
, a tiltásig pörgetett versenygépek legkülönbözőbb motorhangjaival. Érdemes feltekerni a hangerőt, van itt minden, mint a búcsúban!

 

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.