F1: A Mercedes pénzzel verte le a mezőnyt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 12.30

A Renault F1 múlt hónapban távozott vezetője, Jean-Michel Jalinier szerint a Mercedes kizárólag a pénznek köszönheti idei fölényét.

A Renault F1 múlt hónapban távozott vezetője, Jean-Michel Jalinier szerint a Mercedes kizárólag annak köszönheti idei fölényét, hogy a V6-os motor kifejlesztésére jóval több pénzt tudott költeni a Ferrarinál és Renault-nál.

A motorból - melyet érthető módon nem is engedtek megörökíteni - alig látszik valami olyan bent és annyira mélyen van, innen ráadásul sokat takar a hűtő és a számtalan segédberendezés is. Minden Renault erőforrást használó istállónál folyamatosan ott tüsténkednek a motorszállító gyári szakemberei is. Bár kívülállónak elsőre ez inkább csak bámészkodásnak tűnhet, azért komoly segítő, kutató-fejlesztő munkát végeznek, sőt gyakran belepiszkálnak a munkálatokba.


“Amikor a Ferrari és a Renault nagyjából hasonló eredményeket ér el, akkor a befektetés nagyságát kell vizsgálni” – vélekedett Jalinier. “A Renault ugyanannyit költött, mint korábban, a Mercedesnél viszont nagyon magasra emelték a lécet, rengeteg pénzt és erőforrást áldoztak a projektre.”

“Ennek köszönhetően sokkal jobban felkészültek, mint mi és az olaszok, akik a jól ismert és bevált módszerek szerint vágtak neki a fejlesztésnek. Lényegesen kevesebbet költöttünk a Mercedesnél, ahol a motoron és az autón egyszerre 1250-en dolgoztak. Mi Viryben 320-an vagyunk.”

“Ilyen lehetőségek mellett nem kell leragadni egy iránynál, kettő, de akár három megoldás fejlesztése is folyhat párhuzamosan. Így lehet erőből megtalálni a jó megoldást.” Jalinier szerint a Renault egy hibát követett el: a Mercedeshez hasonlóan egyetlen hajtáscsomagot kellett volna készítenie ahelyett, hogy külön a Red Bull és a Lotus igényeit is megpróbálta kiszolgálni.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.