F1: Renault-motorral is nyerne a Mercedes

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.08.11. 12.30

A Force India ügyvezető igazgatója, Otmar Szafnauer biztos benne, hogy a riválisok jövőre lemásolják a Mercedes V6-os turbómotorját.

A Force India ügyvezető igazgatója, Otmar Szafnauer biztos benne, hogy a riválisok jövőre lemásolják a Mercedes V6-os turbómotorját. A németek egy a többiektől teljesen eltérő technikai megoldást választottak a motor felépítéséhez, ezt pedig minden bizonnyal a Renault, a Ferrari és a jövőre érkező Honda is átveszi.


Noha a motorfejlesztést befagyasztották, a következő idény előtt a gyártóknak lesz lehetőségük jelentős módosításokra: a szabályok szerint akár 48 százalékkal eltérhetnek az idei konstrukciótól. Szafnauer egyszerű igennel válaszolt arra a kérdésre, hogy a Mercedes riválisai egyszerűen lemásolják-e a német motort 2015-re.

“Nem tudom, hogy a többiek milyen fejlesztési tervet követnek, de a Forma-1-ben mindenki lesi, hogy a többiek mit csinálnak” – mondta Szafnauer. “Ha úgy érzik, hogy valamivel mellélőttek, egyszerűen megnézik, ki végzett jobb munkát. Ez az iparág így működik.”

Szafnauer szerint nem igaz, hogy a Mercedes csak a motor miatt jó, szerinte Renault- vagy Ferrari-motorral is nyerne a csapat. “A győzelemhez mindennek a helyén kell lennie. Ez a Mercedes a Renault vagy a Ferrari motorjával is nyerő lenne.”

Kommentek

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.