F1: Szeretetből nem lesz szerződés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.08. 10.30

Romain Grosjean nem hajlandó elkötelezni magát az idén siralmasan teljesítő Lotus mellett, hiába szereti a csapatot, az elsődleges az, hogy versenyképes autóba ülhessen.

A 2009-ben rosszul időzített, túl korai renault-s Forma-1-es bemutatkozás után ejtett Romain Grosjeannak a Lotus 2012-ben adott második lehetőséget, a francia pilóta pedig a kezdeti bukdácsolás után jó eredményekkel, dobogós helyezésekkel hálálta ezt meg az elmúlt két idényben.
A tavalyi év végén már a következő futamgyőztesként elkönyvelt Grosjeannak idén azonban keserves csalódnia kellett, a Lotus siralmasan rossz autót épített, amit tovább gyengít a versenyképtelen Renault-motor, így győzelmek helyett egyetlen pontszerzést tud csak felmutatni 11 forduló után.
Nem elképzelhetetlen, hogy a pilóta 2015-ben máshol keresse a boldogulást – Pastor Maldonadóval ellentétben még nincs szerződése a jövő vére.


“Nagyon szeretem a csapatot, nagyon szeretek Enstone-ba menni, nagyon szeretem az ottani légkört, de végső soron a győzelem a cél” – mondta az Autosportnak a jövőről.
“Abban teljesen biztos vagyok, hogy a jövő év már jobban alakul a csapat számára, az előkészületek, a dolgok állása alapján jobb lesz a következő év, de azt nem tudom, hogy 2013-13-nál jobb lehet-e. A Lotus biztosan szerez majd pontokat, néha esetleg egész jó eredményekért is küzdhet” – magyarázta, kijelentve azonban, hogy nem érez erkölcsi kötelességet a maradásra.
“Nem, nem tartozom ezzel, én a saját jövőmre gondolok. Mindent mérlegre kell tenni, aztán megnézni, mi hozhat eredményt.”
Hivatalos bejelentés még nem történt, de nyílt titok, hogy a Lotus 2015-re Mercedes-motorokra vált az idén versenyképtelen Renault-król. Grosjean szerint ez azonban nem garantálja automatikusan, hogy az élre ugranak.


“Tudjuk, mekkora a lemaradásunk, és tudjuk, hogy ha a motort cserélünk az mennyit hozhat és milyen területeken kell majd még dolgozni. Jelenleg is ez folyik nálunk, keressük a problémákat, keressük, hogy lehetne javulni, próbálunk rájönni, hogy miért nem tapasztaljuk az elvárt javulást vagy épp romlást (a fejlesztésekkel). Szóval egyelőre nem szeretnék arról találgatni, hogy mi lehetséges vagy nem lehetséges a következő évben, egyszerűen akkor is csak a maximumot akarom nyújtani.”
Ha Grosjean mozdul, logikusan a McLarennél kaphat lehetőséget, hiszen menedzsere, egyben volt lotusos főnöke, Eric Boullier az idei év eleje óta már ott dolgozik.

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.