F1: Szeretetből nem lesz szerződés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.08. 10.30

Romain Grosjean nem hajlandó elkötelezni magát az idén siralmasan teljesítő Lotus mellett, hiába szereti a csapatot, az elsődleges az, hogy versenyképes autóba ülhessen.

A 2009-ben rosszul időzített, túl korai renault-s Forma-1-es bemutatkozás után ejtett Romain Grosjeannak a Lotus 2012-ben adott második lehetőséget, a francia pilóta pedig a kezdeti bukdácsolás után jó eredményekkel, dobogós helyezésekkel hálálta ezt meg az elmúlt két idényben.
A tavalyi év végén már a következő futamgyőztesként elkönyvelt Grosjeannak idén azonban keserves csalódnia kellett, a Lotus siralmasan rossz autót épített, amit tovább gyengít a versenyképtelen Renault-motor, így győzelmek helyett egyetlen pontszerzést tud csak felmutatni 11 forduló után.
Nem elképzelhetetlen, hogy a pilóta 2015-ben máshol keresse a boldogulást – Pastor Maldonadóval ellentétben még nincs szerződése a jövő vére.


“Nagyon szeretem a csapatot, nagyon szeretek Enstone-ba menni, nagyon szeretem az ottani légkört, de végső soron a győzelem a cél” – mondta az Autosportnak a jövőről.
“Abban teljesen biztos vagyok, hogy a jövő év már jobban alakul a csapat számára, az előkészületek, a dolgok állása alapján jobb lesz a következő év, de azt nem tudom, hogy 2013-13-nál jobb lehet-e. A Lotus biztosan szerez majd pontokat, néha esetleg egész jó eredményekért is küzdhet” – magyarázta, kijelentve azonban, hogy nem érez erkölcsi kötelességet a maradásra.
“Nem, nem tartozom ezzel, én a saját jövőmre gondolok. Mindent mérlegre kell tenni, aztán megnézni, mi hozhat eredményt.”
Hivatalos bejelentés még nem történt, de nyílt titok, hogy a Lotus 2015-re Mercedes-motorokra vált az idén versenyképtelen Renault-król. Grosjean szerint ez azonban nem garantálja automatikusan, hogy az élre ugranak.


“Tudjuk, mekkora a lemaradásunk, és tudjuk, hogy ha a motort cserélünk az mennyit hozhat és milyen területeken kell majd még dolgozni. Jelenleg is ez folyik nálunk, keressük a problémákat, keressük, hogy lehetne javulni, próbálunk rájönni, hogy miért nem tapasztaljuk az elvárt javulást vagy épp romlást (a fejlesztésekkel). Szóval egyelőre nem szeretnék arról találgatni, hogy mi lehetséges vagy nem lehetséges a következő évben, egyszerűen akkor is csak a maximumot akarom nyújtani.”
Ha Grosjean mozdul, logikusan a McLarennél kaphat lehetőséget, hiszen menedzsere, egyben volt lotusos főnöke, Eric Boullier az idei év eleje óta már ott dolgozik.

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.