F1: Szeretetből nem lesz szerződés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.08. 10.30

Romain Grosjean nem hajlandó elkötelezni magát az idén siralmasan teljesítő Lotus mellett, hiába szereti a csapatot, az elsődleges az, hogy versenyképes autóba ülhessen.

A 2009-ben rosszul időzített, túl korai renault-s Forma-1-es bemutatkozás után ejtett Romain Grosjeannak a Lotus 2012-ben adott második lehetőséget, a francia pilóta pedig a kezdeti bukdácsolás után jó eredményekkel, dobogós helyezésekkel hálálta ezt meg az elmúlt két idényben.
A tavalyi év végén már a következő futamgyőztesként elkönyvelt Grosjeannak idén azonban keserves csalódnia kellett, a Lotus siralmasan rossz autót épített, amit tovább gyengít a versenyképtelen Renault-motor, így győzelmek helyett egyetlen pontszerzést tud csak felmutatni 11 forduló után.
Nem elképzelhetetlen, hogy a pilóta 2015-ben máshol keresse a boldogulást – Pastor Maldonadóval ellentétben még nincs szerződése a jövő vére.


“Nagyon szeretem a csapatot, nagyon szeretek Enstone-ba menni, nagyon szeretem az ottani légkört, de végső soron a győzelem a cél” – mondta az Autosportnak a jövőről.
“Abban teljesen biztos vagyok, hogy a jövő év már jobban alakul a csapat számára, az előkészületek, a dolgok állása alapján jobb lesz a következő év, de azt nem tudom, hogy 2013-13-nál jobb lehet-e. A Lotus biztosan szerez majd pontokat, néha esetleg egész jó eredményekért is küzdhet” – magyarázta, kijelentve azonban, hogy nem érez erkölcsi kötelességet a maradásra.
“Nem, nem tartozom ezzel, én a saját jövőmre gondolok. Mindent mérlegre kell tenni, aztán megnézni, mi hozhat eredményt.”
Hivatalos bejelentés még nem történt, de nyílt titok, hogy a Lotus 2015-re Mercedes-motorokra vált az idén versenyképtelen Renault-król. Grosjean szerint ez azonban nem garantálja automatikusan, hogy az élre ugranak.


“Tudjuk, mekkora a lemaradásunk, és tudjuk, hogy ha a motort cserélünk az mennyit hozhat és milyen területeken kell majd még dolgozni. Jelenleg is ez folyik nálunk, keressük a problémákat, keressük, hogy lehetne javulni, próbálunk rájönni, hogy miért nem tapasztaljuk az elvárt javulást vagy épp romlást (a fejlesztésekkel). Szóval egyelőre nem szeretnék arról találgatni, hogy mi lehetséges vagy nem lehetséges a következő évben, egyszerűen akkor is csak a maximumot akarom nyújtani.”
Ha Grosjean mozdul, logikusan a McLarennél kaphat lehetőséget, hiszen menedzsere, egyben volt lotusos főnöke, Eric Boullier az idei év eleje óta már ott dolgozik.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.