F1: Súlyos hibák a Ferrarinál

A fejétől bűzlik Maranello?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.07. 10.35

A Ferrari egykori technikai igazgatója, Aldo Costa szerint a maranellói csapatnál a fejétől bűzlik a hal, rossz stratégiai döntéseket hozott az elnök.

Aldo Costa főtervezőként majd technikai igazgatóként 15 éven keresztül a Ferrari számtalan sikerének egyik kovácsa volt, de 2011-ben elküldték Maranellóból, ma a Mercedes vezető mérnökeként dolgozik.
A mérnök a Ferrari-specialista olasz újságírónak, Leo Turininiek nyilatkozott volt csapatáról, a versenyképtelenségükről és annak okairól – nem túl hízelgően. 


“Nem örülök a küszködésüknek. A korábbi munkaadóm egy igazi legenda, és egyáltalán nem esik jól azt látni, ahogy omladozik, még akkor sem, ha szerintem nem épp elegáns módon dobtak ki. Hadd szögezzem le, hogy sokan dolgoznak Maranellóban, akiket igazán szeretek, így nekem is fáj, hogy ilyen nehéz helyzetben vannak. Sok barátom van ott, miért is örülnék, hogy bajban vannak?” –  mondta a Mercedesszel idén a bajnoki sikerek felé tartó szakember, majd kitért a háttérre is.
 
“Stratégiai hibákat követtek el az általános irányítás terén, méghozzá súlyosakat. És a munkaerő tekintetében sem hoztak jó döntéseket” – utalt az elmúlt évek szerződtetéseire, kirúgásaira.


“Mondok egy példát: 2008-ban a versenyrészleg már kérte, hogy építsünk új szélcsatornát, mert úgy gondoltuk hogy ez elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképesek maradjunk. Azt mondták, hogy ez nem így van, és nincs szükség rá” – célzott arra, hogy a Ferrari aztán 2010-től három éven keresztül küszködött a szélcsatornájával, külső létesítményben is dolgozott, míg tavaly őszre megnyitották végre az újjáépített maranellói darabot.
“A Ferrarinál az összes döntést – a stratégiáról, az alkalmazottakról – az elnök, Luca di Montezemolo hozza. Persze úgy tisztességes, ha hozzátesszük, ő vezette sikereke is a Ferrarit, amikor mindent megnyertek, azonban azóta is ő irányít, hogy a győzelmeknek vége.”


A Ferrari kevésbé versenyképes autóival “csodákat tevő” Fernando Alonsót versenyzőként Costa is dicsérte, de az emberi oldalával már nem volt kibékülve: 
“Fernandót a legnagyobbak közé sorolom, amikor a pályán van és vezet. De az autón kívül sosem tudtam megérteni, számomra megfejthetetlen volt a jelleme, rejtély. Azonban a Mercedeshez nem fog jönni, nem látom okát, hogy Hamilton távozni akarjon egy ilyen csapattól, mint a miénk.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.