F1: Súlyos hibák a Ferrarinál

A fejétől bűzlik Maranello?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.07. 10.35

A Ferrari egykori technikai igazgatója, Aldo Costa szerint a maranellói csapatnál a fejétől bűzlik a hal, rossz stratégiai döntéseket hozott az elnök.

Aldo Costa főtervezőként majd technikai igazgatóként 15 éven keresztül a Ferrari számtalan sikerének egyik kovácsa volt, de 2011-ben elküldték Maranellóból, ma a Mercedes vezető mérnökeként dolgozik.
A mérnök a Ferrari-specialista olasz újságírónak, Leo Turininiek nyilatkozott volt csapatáról, a versenyképtelenségükről és annak okairól – nem túl hízelgően. 


“Nem örülök a küszködésüknek. A korábbi munkaadóm egy igazi legenda, és egyáltalán nem esik jól azt látni, ahogy omladozik, még akkor sem, ha szerintem nem épp elegáns módon dobtak ki. Hadd szögezzem le, hogy sokan dolgoznak Maranellóban, akiket igazán szeretek, így nekem is fáj, hogy ilyen nehéz helyzetben vannak. Sok barátom van ott, miért is örülnék, hogy bajban vannak?” –  mondta a Mercedesszel idén a bajnoki sikerek felé tartó szakember, majd kitért a háttérre is.
 
“Stratégiai hibákat követtek el az általános irányítás terén, méghozzá súlyosakat. És a munkaerő tekintetében sem hoztak jó döntéseket” – utalt az elmúlt évek szerződtetéseire, kirúgásaira.


“Mondok egy példát: 2008-ban a versenyrészleg már kérte, hogy építsünk új szélcsatornát, mert úgy gondoltuk hogy ez elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképesek maradjunk. Azt mondták, hogy ez nem így van, és nincs szükség rá” – célzott arra, hogy a Ferrari aztán 2010-től három éven keresztül küszködött a szélcsatornájával, külső létesítményben is dolgozott, míg tavaly őszre megnyitották végre az újjáépített maranellói darabot.
“A Ferrarinál az összes döntést – a stratégiáról, az alkalmazottakról – az elnök, Luca di Montezemolo hozza. Persze úgy tisztességes, ha hozzátesszük, ő vezette sikereke is a Ferrarit, amikor mindent megnyertek, azonban azóta is ő irányít, hogy a győzelmeknek vége.”


A Ferrari kevésbé versenyképes autóival “csodákat tevő” Fernando Alonsót versenyzőként Costa is dicsérte, de az emberi oldalával már nem volt kibékülve: 
“Fernandót a legnagyobbak közé sorolom, amikor a pályán van és vezet. De az autón kívül sosem tudtam megérteni, számomra megfejthetetlen volt a jelleme, rejtély. Azonban a Mercedeshez nem fog jönni, nem látom okát, hogy Hamilton távozni akarjon egy ilyen csapattól, mint a miénk.”

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.