Az Olasz Nagydíj otthonául szolgáló monzai pálya vonalvezetése szemre szinte nevetségesen egyszerű, de a szupergyors, igaz régi vágású versenyhelyszínen az ördög a részletekben, a néhány kanyar tökéletes bevételében rejtőzik.
Egy kihívást most kilőttek ezek közül: a bő egy hónap múlva következő Olasz Nagydíj előtt a Forma-1 és általában az autóversenyzés egyik klasszikus, izgalmas kanyarját “semlegesítették”, a célegyenesre ráfordító, hosszú-hosszú jobbos, a Parabolica külső ívén túl immár nem kavicságy, hanem aszfalt fekszik, a hibákért nem fizetnek drágán a pilóták, mint korábban.
A modernizált Monza szénája amúgy nem áll jól, Bernie Ecclestone ugyanis nemrég arról beszélt, hogy pénzügyileg kész katasztrófa a pályával kötött szerződés, ezért 2016 után nem kíván hosszabbítani. Természetesen ez még nem szentírás, sokkal inkább tekinthető blöffnek, ügyeskedésnek, a tárgyalási pozíció javításának.
A 2014-es idény utolsó európai fordulóját, az Olasz Nagydíjat a szeptember 5-7-i hétvégén rendezik.